FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Frederik Wiedmann (biográfia, filmográfia)
           FREDERIK WIEDMANN







    "Mindennap lehetőségem van arra, hogy zenét készítsek. Hogyan lehetne ezt nem szeretni? Ez szuper dolog."



    született: 1981., Stuttgart, Németország
    iskolája: Berklee College of Music


         Visszatérés a Kísértet-hegyre, Tükrök 2., Company of Heroes - Hősök szakasza, a Nicolas Cage főszereplésével készült A fény halála, és megannyi DC-hős rajzfilmes kalandja - csupán néhány példa a Németországból Hollywood vérkeringésébe sikeresen belekerülő komponistától, Frederik Wiedmanntól. A német származású művészt a filmzene világa tizenkét éves korában ragadta magával John Barry Farkasokkal táncoló ihlette muzsikájának köszönhetően, s amióta ő maga is erre a pályára lépett, számtalan stílusban bizonyíthatta rátermettségét, ismertségét azonban leginkább a horroroknak, illetve a képregénykaraktereken alapuló rajzfilmsorozatoknak köszönheti.

         A Berklee College of Musicból kikerülvén, az eleinte rövidfilmekhez dallamokat szállító szerző John Frizzell oldalán tanulhatta meg Hollywood valódi működését. Frizzell azzal, hogy szárnyai alá vette, azt a nagylelkűséget, szívességet kívánta viszonozni a szakma irányába, amiben annak idején ő maga is részesülhetett James Newton Howard révén. Wiedmann a Frizzell mellett töltött évek során hangszerelőként, koordinátorként, valamint kiegészítő szerzőként majd' három tucat alkotásból vette ki a részét, melyek között olyanokat találhatunk, mint például A tíz csapás, A titokzatos lakó, a Stay Alive - Ezt éld túl!, a Vakító fehérség vagy a Légió. "Nagyon szerencsés vagyok, hogy vele dolgozhattam. Abban nem vagyok biztos, hogy a mellette töltött időszak hatással lenne a stílusomra, azt azonban határozottan befolyásolta, hogy miként dolgozok" - mesélte. A szerző első önálló, egész estés megbízatása a Blood Ranch című B kategóriás horrorhoz kapcsolódott, s bár azóta már a legkülönfélébb műfajokban próbálhatta ki magát, a vérfagyasztó - vagy annak szánt - mozik újra és újra megtalálják. Olyan folytatásokhoz szállíthatott dallamokat, mint például a Sziklák vére, a Tükrök 2., a Hellraiser: Revelations, a Motel 3., a Lake Placid: Az utolsó fejezet, a Tremors 5: Bloodlines vagy a Visszatérés a Kísértet-hegyre, mely utóbbinál saját elképzelésébe az első rész szerzőjének, Don Davisnek a témáit is beillesztette, nem mellesleg pedig ehhez a projekthez kapcsolódik első filmzenealbumának megjelenése is. E műfajon belül több alkalommal dolgozott Victor Garcia rendezővel, amivel kapcsolatban Wiedmann így nyilatkozott: "Victor jó rendező, és mindig határozott elképzelése van arról, hogy mit kell közvetíteni a zenével. Ezzel kapcsolatos megérzéseit, gondolatait értékesnek tartom, s igyekszem figyelembe venni azokat a score készítése során. Mindketten lényegesnek tartjuk, hogy kellő időt fordítsunk a fontosabb jelenetek, valamint a film egészének megvitatására". Időről időre felbukkanó alkotótársának számít énekesnő húga, Katrin is, akivel a Tükrök 2., a Hellraiser: Revelations, a Bad Actress című komédia, valamint a Company of Heroes - Hősök szakaszánál dolgozott: "Nagyon szeretek vele dolgozni. Bár ezt néha elég nehéz megszervezni, mivel hivatása révén rengeteget utazik, de remekül zajlanak az ilyen munkálatok. Mindketten német származásúak vagyunk, és az eddigi legnagyszerűbb dolog, amit csinálhattunk, az a második világháborús epikus filmhez, a Company of Heroes - Hősök szakaszához kapcsolódó náci dal elkészítése volt - olyan, mintha valódi propaganda dal lenne".
         A DC univerzumába a 2011-es Zöld Lámpás című sorozat révén léphetett be, mely lehetőséget annak köszönhette, hogy a különféle szerzők által beküldött demók közül Bruce Timm és Giancarlo Volpe producereket Wiedmann anyaga nyűgözte le leginkább: "Az általam összerakott MIDI-zenekar hangzása és a dallamaim egyaránt megfogták őket" - kommentálta a szerző, aki ezáltal élete első folyamát kapta meg. Ezt követően sorra nyíltak meg előtte a DC kapui, s olyan sok Batman-történethez (Batman fia, Batman: Az elfajzott, a Beware the Batman-széria, Batman kontra Robin), illetőleg Az Igazság Ligája-kalandhoz (A Villám-paradoxon, Időcsapda, Atlantisz trónja, Istenek és szörnyek, Az Igazság Ligája a Tini Titánok ellen) kérte fel őt a stúdió, hogy mára már a DC-rajzfilmvilág meghatározó komponistájává lépett elő. A Zöld Lámpás azonban nemcsak erre volt hatással, hanem arra is, hogy a nagyjátékfilmek mellett egyre több szériával kapcsolatban kapjon hívásokat: néhány epizód erejéig még a Cobra 11-hez is szállított muzsikát, de például az ő dallamai csendülnek fel a Turning Point című dokumentumsorozat alatt, a Miles a jövőbőlnél, illetőleg a Tagged című thrillerfolyamban is. S ez a világ hozta meg számára az első nagyobb díjat, a napközben futó televíziós műsorokat elismerő Daytime Emmy-szobrot is, melyet a Madagaszkárból ismert Julien királyra épülő All Hail King Julien-széria "True Bromance" daláért kapta, a szövegért felelős Mitch Watsonnal megosztva.

         Wiedmann egy pályája elején adott interjú alkalmával többek között arról is beszélt, hogy céljai közé tartozik egy Batmannel kapcsolatos projekthez való szerződés, valamint az, hogy lehetőséget kapjon egy drámánál. Mára már mindkét álma valóra vált: előbbire a DC illetékesei, utóbbira pedig a Brookwell-McNamara Entertainment biztosított számára teret a 2014-es Field of Lost Shoeszal, melyhez egy rendkívül igényes muzsikát készített, mindezeken felül pedig időközben az akciófilmek világába éppúgy belekóstolhatott (Lopakodók: Örökség, Bőrnyakúak 2.: Tűzvonal), mint a drámákéba (A fény halála), vagy a dokumentumfilmekébe (The Three Hikers, Turning Point, 50 Years of the 911). Bármilyen munkával is keresik fel, elmondása szerint fontosnak tartja az élő zenei felvételeket, így ha a büdzsé ennek nem enged teret, akkor is igyekszik kompromisszumot kötni megbízóival arról, hogy amennyiben csak hangmintákon alapuló zenére van keret, egy-két instrumentumot akkor is megszólaltathasson.

    Kulics László


  • II. International Film Music Conference - Beszámolónk az ubedai rendezvényről
  • A Hellraiser-filmek zenéje




    Filmográfia:

    2017: DeadLands Cry
             Vengeance: A Love Story
    2016: It Watches
             Tagged (tévésorozat)
             Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei (tévésorozat)
             Justice League vs. Teen Titans
             Batman: Bad Blood
    2015: Tremors 5: Bloodlines
             Miles from Tomorrowland (tévésorozat)
             Justice League: Gods and Monsters
             The Three Hikers
             Intruders
             Batman vs. Robin
             Justice League: Throne of Atlantis
    2014: Dying of the Light
             All Hail King Julien (tévésorozat)
             Sniper: Legacy
             Pretty Perfect
             Jarhead 2: Field of Fire
             Lucky Duck
             Son of Batman
             Field of Lost Shoes
             The Heebie-Jeebies
             JLA Adventures: Trapped in Time
             Of Silence
             The Stowaway
             They Grow Up
    2013: The Damned
             Beware the Batman (tévésorozat)
             Taken: The Search for Sophie Parker
             The Other Man
             50 Years of the 911
             Justice League: The Flashpoint Paradox
             The Advocate
             Company of Heroes
    2012: Lake Placid: The Final Chapter
             True Bloodthirst
             Black Box
             The Writers' Block (tévésorozat)
    2011: Hostel: Part III
             Green Lantern: The Animated Series (tévésorozat)
             Turning Point (tévésorozat)
             A Holiday Heist
             Boy Toy
             Ecstasy
             T is for Tiles (rövidfilm)
             Nanuq (rövidfilm)
             Visus-Expedition Arche Noah
             Hellraiser: Revelations
             Bad Actress
             Midway to Heaven
             Angie (rövidfilm)
             1 Out of 7
    2010: Triassic Attack
             Mirrors 2
             Frost Giant
             Cyrus
    2009: Pimp 24/7
             The Hills Run Red
    2008: Lovely Evening (rövidfilm)
             Little Miss Dewie: A Duckumentary
    2007: The Indian
             Return to House on Haunted Hill
             Beneath
             Pashittu (rövidfilm)
             Jar (rövidfilm)
    2006: Blood Ranch
    2005: The Classroom (rövidfilm)
    2004: The Romeo Division (rövidfilm)
             Real Estate (rövidfilm)
    2003: Locust of the Apocalypse (rövidfilm)




  • További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam