FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Timothy Williams (biográfia, filmográfia)
           TIMOTHY WILLIAMS





    "Úgy vélem, a legnehezebb dolog számomra mindig az első jelenet zenéjének elkészítése. A megfelelő érzelmek és tónusok megtalálása nagy kihívás, de ha az megvan, akkor a többi rész már könnyebben megy."



    feltűnik még: Tim Williams
    született: 1966. február 14., Surrey, Anglia
    iskolája: National Film and Television School



         Timothy Williams 2005 óta van jelen komponistaként Hollywood palettáján, pályafutásának kezdete azonban ennél messzebbre nyúlik vissza, azelőtt ugyanis a BBC világába éppúgy lehetősége volt belekóstolni, mint a színházi életbe. Míg filmzeneszerzői karrierjét tekintve az mondható el róla, hogy számtalan másodvonalbeli alkotás (melyek score-jai ettől függetlenül igényesek) köthető hozzá, addig hangszerelőként, karmesterként, valamint zenei szerkesztőként számtalan blockbuster és nagy költségvetésű produkció fűződik nevéhez.

         A brit származású komponista Kanadában nőtt fel, ahol amellett, hogy zongoraleckéket vett, a hangszerelés rejtelmeit is elsajátította. A Toronto Conservatory of Music és a Victoria Conservatory of Musicban folytatott tanulmányai során még úgy vélte, később zongoraművész válik belőle, végül azonban győzött a filmek, illetve azok aláfestései iránti rajongása, aminek hatására a filmzeneszerzői pálya felé kezdett orientálódni. Az ehhez szükséges ismeretek megszerzése érdekében Londonban folytatta tovább diákéveit a National Film and Television School padjaiban, később pedig a UCLA és az ASCAP ilyen vonatkozású képzéseire is beiratkozott. Egyesült államokbeli tanulmányait követően Nagy-Britanniába ment, ahol a BBC-nél helyezkedett el zenei másolóként, illetve hangszerelőként, ám folyamatosan új kihívások után nézett, amire végül Kanadában talált rá, azon belül pedig a színházi életben. A Scoring Hit! című darab mellett a Napoleon musicalhez is ő készített zenei kíséretet, s ez utóbbival (melyen öt évig dolgozott), néhány évvel később, 2000-ben, egy feldolgozást követően a londoni színháznegyed, a West End Shaftesbury színházának pódiumáig is eljutott, amit így kommentált: "Hihetetlen élmény volt számomra, hogy a West Endbe került, egy álom vált valóra ezzel".
         A filmzenék iránti érdeklődése és rajongása azonban ez idő alatt mindvégig jelen volt, 2001-ben pedig elhatározta, hogy Los Angelesben építi tovább karrierjét. Amellett, hogy önálló komponistaként kezdett tevékenykedni, hangszerelőként, karmesterként, valamint kiegészítő komponistaként olyan pályatársaival nyílt lehetősége az együttműködésre, mint például Alan Menken (a Disney Aladdin-élményparkjának zenéje kapcsán), Bruce Broughton (a veterán szerző készített főtémát a Beyond All Boundaries című háborús dokumentumfilmhez), Trent Reznor (Call of Duty: Black Ops II) vagy Tyler Bates. Utóbbihoz a kollaboráció mellett barátság is fűzi első közös munkájuk, a 2006-os Slither: Féltél már nevetve? óta, aminek eredményeként Williams olyan blockbusterekből vehette ki részét, mint az Álomháború - Sucker Punch, a 300, az Amikor megállt a Föld - The Day the Earth Stood Still, vagy a Marvel-adaptációk sorát gyarapító A galaxis őrzői - Guardians of the Galaxy, illetve a DC comicsos Watchmen: Az őrzők.

         "Általában négy-öt elképzelésemet is ki szoktam próbálni egy adott munka során, s mindig azt a témát igyekszem megtalálni, ami a leginkább színesíti a filmet" - mesélte Timothy Williams, aki bár önállóan eddig jobbára alacsony költségvetésű projektekhez tudott szerződni, munkái révén nívósabb alkotások esetében is helyt tudna állni. "Kedvelem a nagy, epikus műveket és az akciójeleneteket, de ugyanúgy élvezem a drámákat, a thrillereket és az ambientszerű megközelítést igénylő filmeket. Ha azonban azt nézzük, hogy hangszerelőként és szerzőként milyen stílusúakon dolgoztam eddig a legtöbbet, akkor a horrorok nyernek" - foglalta össze munkásságának műfaji színességét.

    Kulics László




  • Felkészültnek lenni - Interjú Timothy Williamsszel




    Filmográfia:

    2014: Debug
             The Sun Devil and the Princess
             Fragmented
             Red Sky
    2013: Walking with the Enemy
             Aberration
    2012: The Sun Devil and the Princess (rövidfilm)
             The History of Future Folk
    2011: Blood Soldiers: Interrogation (rövidfilm)
             The Lutefisk Wars
    2010: The Mulberry Tree
             Sym-Bionic Titan (tévésorozat)
             The Brazen Bull
    2009: Beyond All Boundaries (rövidfilm)
             Playmobil: The Secret of Pirate Island
             The Butterfly Circus (rövidfilm)
             Star Crossed
             II Up in the Air (rövidfilm)
    2007: The Passage
             The Infamous Buddy Blade (rövidfilm)
             A Dog's Breakfast
             AfterThought
    2006: The Moment After II: The Awakening
    2005: 25%
             Gotham Cafe (rövidfilm)




  • További kritikáink
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam