FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Evolution  Himalaya - The Rearing of a Chief  Bohemian Rhapsody  Deep Blue Sea  On Deadly Ground  Heaven and Earth  Halloween  Vertical Limit  The Predator  Peppermint
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A Newman Scoring Stage története
     










         A 20th Century Fox tulajdonában lévő nagymúltú Newman Scoring Stage a világszerte ismert filmzeneipari intézmények egyike. A zenei felvételekre és hangkeverésre egyaránt alkalmas helyiségekből álló létesítményt a Fox Movietone Pictures az 1920-as években még forgatási stúdiómunkálatokhoz használta, 1936-tól azonban már kizárólag a zenei utómunkálatok számára ad otthont, s a hosszú évtizedek során a legnépszerűbb stúdiók egyikévé nőtte ki magát.

         A patinás intézmény megalapítása szorosan összefügg névadójával, a többszörös Oscar-díjas komponistával, Alfred Newmannel, akit a filmzenevilág egyik legnagyobb úttörőjeként tartanak számon. A komponista a '30-as években érkezett Hollywoodba, ahol karrierje során több nagyobb projektben is részt vett (például "A vadnyugat hőskora", "A világ legszebb története - A Biblia", "Airport '70"), s legismertebb munkáinak egyike a 20th Century Fox-logo alatt mai napig felcsendülő fanfár, amit 1935-ben írt meg. A Fox egykori vezetője, Darryl F. Zanuck a '40-es években nevezte ki Newmant a stúdió zenei igazgatójává, amely tisztséget egészen 1961-ig töltötte be.
         Ezen időszak alatt Newman nemcsak saját megbízatásaival, illetve a stúdió ezen területének bürokráciai vonzataival foglalkozott, hanem több, máig alkalmazott, a filmzeneszerzők munkáját nagyban elősegítő reformot is véghezvitt (ilyen például a zene feljátszásának megkönnyítésére szolgáló, a mai napig alkalmazott Newman-módszer is). Újításai közé tartozott az is, hogy létrehozott egy olyan épületet, amely kizárólag a filmek zenéjével kapcsolatos utómunkálatoknak adott otthont úgy, hogy mind akusztikailag, mind pedig felszereltségét tekintve a lehető legjobban szolgálja ezt a munkafázist. Alapítása óta a Newman Scoring Stage-et két alkalommal újítottak fel: először a '70-es évek derekán, másodszor pedig 1997-ben. Azonban mindkét alkalommal ügyeltek arra, hogy meghagyják szobaszerkezetét, beleértve a tömörfa padlót és azokat a belső falakat, melyeket Alfred maga állíttatott fel. Ezek érintetlensége azért volt fontos, mert így megőrizte azokat az egyedülálló akusztikai tulajdonságokat, amelyek miatt számtalan zeneszerző számára vált különleges helyszínné. A második, mintegy négymillió dolláros beruházás során a legszembetűnőbb változást a stúdió technikai felszereltségén lehetett észrevenni: a fülkébe többek között bekerült egy, a mai napig modernnek számító, 96 bemeneti jel fogadására alkalmas keverőpult is.

         Az akár százötven fős zenekar számára is könnyedén helyet biztosító zenekari pódiummal rendelkező intézmény falai között vették fel annak idején Julie Andrews "A muzsika hangja" című filmjének betétdalait, és olyan előadók énekeltek már itt, mint például Marilyn Monroe vagy Elvis Presley. A második felújítástól kezdve pedig olyan sikeres blockbusterek zenéit rögzítették, mint a "Penge", "Az őrület határán", "A hatodik érzék", az "X-Men - A kívülállók", a "Jégkorszak", az "Én, a robot", a "Holnapután", vagy a "King Kong" Peter Jackson-féle remake-je.
         A Newman Scoring Stage-ről bővebben az intézmény hivatalos oldalán tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2007.03.24.





         Képek a stúdióról:







              







    A fotók a www.otaritec.co.jp, a www.rollanet.org, a www.creativeaudioservices.com,
    valamint a www.johnrodd.com honlapról származnak.








        Vissza

    További kritikáink
  • Small Soldiers
  • The Meg
  • The Mountain Between Us
  • The Equalizer 2
  • Tomb Raider
  • Ant-Man and the Wasp
  • Adrift
  • The Mentalist
  • The Shape of Water
  • Red Sparrow
  • Skyscraper
  • The Disaster Artist
  • Love, Simon
  • Jurassic World: Fallen Kingdom
  • Ready Player One

  • Filmzenékről röviden
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam