FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Az AIR Lyndhurst Studios története
     










         Az AIR Lyndhurst Studios történetének kezdete egészen 1969-ig nyúlik vissza, amikor is alapítója, a The Beatles producereként is neves Sir George Martin komponista ("007 - Élni és halni hagyni") ki nem lépett az EMI-tól azért, hogy létrehozzon egy, a nagy kiadóktól teljesen függetlenül működő hangstúdiót. A hetvenes években megalapította cégét, a George Martin Musicot, majd a Karib-tengeren lévő, ám a brit gyarmathoz tartozó Montserraton felépítette első stúdióját, az AIR Studios Montserratot, amit azonban 1989-ben teljesen elsodort a szigetre lecsapó Hugo hurrikán.

         Ezt követően Martin egy londoni székhelyű stúdió tervein kezdett el dolgozni, mígnem 1991-ben bejelentette, hogy megalapult az AIR Lyndhurst Studios, melynek székhelyéül az egykoron templomként és misszionárius iskolaként üzemelő Lyndhurst Hall vált, amit Alfred Waterhouse építész álmodott meg 1880-ban (igaz, ő akkoriban még természettudományi múzeumnak szánta az épületet). Ezt az építészetileg igen sajátos és csodálatos épületet belül az új rendeltetésének megfelelően rendezték át, s kapui 1992 decembere óta állnak nyitva a művészek előtt. A létesítmény ékköve a különleges akusztikával rendelkező, mintegy 300 négyzetméteres, hatszögletű Lyndhurst nagyterem, ahol egy nagyobb létszámú kórus éppúgy elfér, mint egy százhúsz főnyi szimfonikus zenekar, a hozzá tartozó 50 négyzetméteres fülkében pedig a világ egyik legnagyobb, 96 csatornás hangmérnöki pultja kapott helyet. Ezen kívül természetesen számos, az utómunkálatokra szolgáló helyiség is kialakításra került (nemcsak a hangkeverések számára hoztak létre külön szobákat, hanem a zörejek felvételei és az utószinkronizálás munkafolyamatai részére is), melyek műszaki felszereltségüket tekintve egyaránt megfelelnek a mai kor követelményeinek.
         A stúdió sikerektől és szakmai elismerésektől nem mentes, ám viszonylag rövid fennállása ellenére eddig olyan neves előadók, illetve formációk fordultak meg itt, mint például a Coldplay, a The Corrs, Madonna, Björk, Robbie Williams, George Michael, vagy éppen a U2. A különféle zenei irányzatok mellett az utóbbi idők számítógépes játékaihoz készült nagyzenekari aláfestések némelyike is itt került feljátszásra (mint a "Harry Potter és az azkabani fogoly" játékverziójáé), továbbá itt keverik ki az EA Games-programok hanganyagainak nagy részét is.
         A filmes körökben egyaránt nagy népszerűségnek örvendő AIR Lynhurst Studios nagytermét előszeretettel bérelik ki az olyan hollywoodi cégek, mint a Warner Bros., a 20th Century Fox, az MGM, vagy a Disney. Az elmúlt évek során többek között itt csendült fel először a "James Bond: A holnap markában", a "Gladiátor", az "Istenek és katonák", a "Bridget Jones naplója", a "Tomb Raider", a "Chicago", a "New York bandái", a "Harry Potter és a Tűz Serlege", valamint a "Batman: Kezdődik!" aláfestése is.
         Az AIR Lyndhurst Studiosról bővebben az intézmény hivatalos oldalán tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2007.04.15.





         Képek a stúdióról::



              



              



              



              



    A fotók a www.airstudios.com honlapról származnak.







        Vissza

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam