FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Rólunk


    Chuck Norristól a szimfonikusokig



         Nehéz lenne megmondani, hogy mikor tudatosult bennem a filmzenék iránti szeretet. Homályos gyerekkori emlékeim vannak róla, hogy egy idő után már a filmek stáblistáját is rávettem a kazetták végére, és mindenki csodálkozott, hogy minek. Hiszen ott csak ZENE szól... Szóval valószínűleg genetikai hibáról lehet szó.
         Komolyra fordítva a szót, több esélyes film is van, amely ebbe az irányba lökött. Nevetségesen hangzik, de a törzsfejlődés, a gravitáció, a színelmélet és a magas fokú színészi játék feltalálójának köszönhetek mindent. Ki is lehetne ő más, mint Chuck Norris! "Magányos farkas" című filmje bár nem filmtörténeti mérföldkő, de egész tisztességes zenével rendelkezik, s mivel abban az időben csupán három videokazettám volt, így elég gyakran forgott a lejátszóban eme "mestermű". Ám zenéje Francesco De Masi tollából igen jóra sikerült, így minden bizonnyal ez lehetett az első lökés ezen a szép, ám roppant költséges úton.
         Tudatos filmzenehallgató énem első emléke azonban már komolyabb darab. Ez a filmzenék császárától, Jerry Goldsmith-től származik. Név szerint a "Star Trek" első mozifilmjéhez írt score, mely igazi mestermű, nem mellesleg pedig kategóriát és márkavédjegyet is teremtett.
         Ezzel a stílussal meg is adtam kedvenceim körét, legszívesebben a nagyzenekari megoldásokat hallgatom, mindenfajta szintetizátor nélkül. Eme irányvonal remek képviselője a mostanában egyre ismertebb Patrck Doyle, aki a Harry Potter-sorozat negyedik részének megírásával átvette a stafétabotot másik nagy kedvencemtől, John Williamstől és az igazán nagyok közé emelkedett. Nem hagyhatom szó nélkül igen tehetséges és szerintem méltatlanul elfeledett - mostanság jobbára csak vezénylő - kedvencemet, Cliff Eidelmant, aki élő példa arra, hogy a tehetség és a sikeresség nem mindig jár együtt a filmzeneszerzésben.
         Ám a filmzenék műfajában a fent említett merev álláspont nem sokáig tartható, hiszen a zene fejlődésével a szintetizátor is jogosan kér szeletet magának, tegyük hozzá jogosan. Manapság már nem lehet megkerülni ezt az eszközt, hiszen a nagyzenekar nem alkalmas mindenre, - és valljuk be - nem mindegyik filmtémához illik a komolyzene. Ebben a szeletben is vannak kedvenceim, főként Brian Tyler és Marco Beltrami, bár mindketten kiválóan bánnak a zenekarral is.
         CD-lemezeknél mindig felmerül az eredeti és a másolt, avagy MP3-as fájlok kérdése. Kezdő lemezgyűjtőkben általában megfogalmazódik a kérdés: Miért vegyek eredetit több ezer forintért, ha a másolt is ugyanúgy szól? Hosszú évek filmzenehallgatása után én úgy érzem, tartozom annyival annak a művésznek, akinek szerzeményét hallgatom, hogy megtisztelem és megveszem eredetiben a kiadott példányt. A hangminőség kérdéséről már nem is beszélve. Kívánom az oldal látogatójának, hogy hozzánk hasonlóan lelje örömét eme nehéz, de igazán gyönyörű műfaj élvezetében, és szerezzen számára olyan sok boldog pillanatot a minőségi zene hallgatása, mint ahogy az oldal készítőinek is.


    2006.04.08.



    Vissza
    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam