FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth  Krypton  Captain Marvel  Bless the Child  Cold Pursuit  Joe Versus the VolcanoSix Days Seven Nights  
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Rólunk


    Mindig a kijelölt úton



         A filmzenék iránti elkötelezettségemnek már egészen fiatalon hangot adtam, de ez csupán idősebb koromban szilárdult masszív rajongássá. Tulajdonképpen a filmzenék szeretete esetemben szorosan egybefügg a rajongásommal a filmek irányába. Körülbelül hároméves koromban odáig voltam Tim Burton Batman című filmjéért, amelyet napjában ötször is hajlamos voltam megnézni, ha nem fűlött a fogam az aktuális Disney-meséhez. Burton klasszikusának imádatában nagyban közrejátszott Danny Elfman mindmáig felejthetetlen score-ja, amelynek nem egy nagyszerű tétele - különösen a Batmobil száguldása alatt hallható "Descent into Mistery" - miatt hajlamos voltam megszámlálhatatlanszor visszapörgetni az adott jelenetet.
         Ahogy idősebb lettem, mint minden fiatal, én is megpróbálkoztam a rádiókból szóló előadókkal, elsősorban azért, hogy ne lógjak ki a sorból, de a klasszikus zenei neveltetésem, valamint a gyerekkorban belém ivódott filmzenei impulzusok megakadályoztak és akadályoznak mind a mai napig ezen énekesek munkáinak maximális élvezetében. Aztán olyan 12-13 éves koromban, Star Wars-rajongásom idején, egy családi ismerősünktől megkaptam ajándékba John Williams Baljós árnyakhoz írt score-ját, ami - ha akkor még nem is tudtam, de - mindent eldöntetett a későbbiekre nézve. Egyre tudatosabban kezdtem figyelni a filmek alatt hallható score-okat és visszamenőlegesen is konstatáltam, hogy nem egy korábban meghatározó aláfestésnek (például a szintén Williams által komponált Reszkessetek, betörők! zenéjének) ki is volt az elkövetője.

         Talán a fenti sorokból is kitűnik, hogy javarészt a klasszikus hangszerelésű műveket preferálom, aminek egyik oka, hogy évekig játszottam csellón, zongorán, furulyán, valamint az iskolai kórusnak is oszlopos tagja voltam, amelyet egy ízben vezényelni is volt alkalmam. Pont ezért tartom mindmáig rettentő sokra az olyan komponistákat - függetlenül attól, mennyire szeretem a munkásságukat -, mint John Barry, Jerry Goldsmith, Elmer Bernstein, James Horner, James Newton Howard, Thomas Newman vagy a már említett Danny Elfman és személyes kedvencem, John Williams. Az újabb generáció tagjai közül pedig egyértelműen Alexandre Desplat és Michael Giacchino azok, akiknek adott munkáit rendületlenül várom. Mindemellett Hans Zimmer és holdudvara munkásságának modern hangzásvilágára is vevő vagyok mind a mai napig. A komponista - Williamshez hasonlóan - nagyszerűen ért a zenei tematizáláshoz, és hogy miként kell megragadni a néző vagy éppen a hallgató figyelmét. Olyan, lényegében alóla kikerült komponisták, mint Harry Gregson-Williams vagy John Powell munkásságáért pedig még akkor is mérhetetlenül hálás vagyok, ha manapság sokszor lamentálok a filmzenék egyre terjedő felhígulásán, amiért javarészt éppen Zimmert teszem felelőssé. Mindezek ellenére máig azt nézem elsősorban az aláfestésekben, hogy a film alatt mennyire állják meg a helyüket, majd külön hallgatva mennyire segítenek újra átélni azt, amiért kisgyerekként rajongani kezdtem: a mozi varázsát.


    2015.08.08.



    Vissza
    További kritikáink
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch
  • Anaconda
  • Evolution
  • Himalaya - The Rearing of A Chief
  • Bohemian Rhapsody
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam