FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Rólunk


    A Kozmixtól Hans Zimmerig



         Tíz éve már, hogy először szembetaláltam magam az önálló filmzenei kiadványokkal. Az akkori zenei ízlésemnek - mely a Kozmix-Scooter-Blümchen-Exotron-Thunderdome vonalon mozgott - megfelelő lemez keresése közben a "filmzene" felirathoz keveredtem. Kíváncsiságból végiglapoztam őket, s rátaláltam a "Schwarzenegger Super Hero" című válogatásra, melyen megtalálható volt Alan Silvestri "Predator" főtémája. Minthogy a film az egyik kedvencem, és már akkor figyelgettem a zenéjét, számomra a korong megvásárlásának ténye nem volt kérdéses.
         Mivel az előbb említett zenei irányzatnak alig több mint fél éve hódoltam - előtte pedig önszántamból szinte alig hallgattam zenét -, nem tartott sokáig a műfajváltás. Sorra kezdtem begyűjteni régi kedvenc filmjeim (pl.: "Alien"-trilógia, "A légy I. & II."), illetve az akkori mozisikerek ("A függetlenség napja", "Anakonda", "Con Air - A fegyencjárat", "Tökéletes másolat") muzsikáit. Kezdetben főként a horror és a thriller műfaján keresztül kezdtem ismerkedni a számomra merőben ismeretlennek tűnő világgal, majd szép lassan megismerkedtem az akciófilmek ("Száguldó erőd") dübörgő, elsöprő erejével is. A környezetemmel ellentétben én egyre jobban örültem annak, hogy rátaláltam erre a zenei irányzatra. Szüleim, ismerőseim abban reménykedtek, hogy mindez csupán múló szeszély, és hamarosan visszatérek a populárisabbnak számító előadók műveihez. Én azonban a Rednex és a Captain Jack helyett James Horner, Alan Silvestri, Christopher Young, Jerry Goldsmith és Elliot Goldenthal munkásságát próbáltam tanulmányozni. Egyre több komponistával ismerkedtem meg, egyre jobban figyeltem az általam megtekintett produkciók zenéit. A "The Rock" című score-on keresztül pedig szembesültem a Media Ventures-szel, illetve egyik vezető személyiségével Hans Zimmerrel.
         Nagyjából így kezdődött minden. Azóta csak és kizárólag ilyen muzsikákat hallgatok. Ezen idő alatt lassan körvonalazódtak számomra az általam jobban, illetve kevésbé jobban preferált szerzők, műfajok. Rajongásomnak köszönhetően kicsit átestem a ló túlsó oldalára, ugyanis korábban azért néztem filmeket, mert érdekesnek találtam a történetet, illetve a szereposztást. Manapság inkább azért, hogy megfigyeljem, milyen zenék nem kerültek kiadásra, illetve a megjelent tételek mikor és hol csendülnek fel.
         Arra a kérdésre, hogy ki a kedvenc zeneszerzőm, Hans Zimmer nevét szoktam válaszul adni. Ám szorosan mögötte következik a második helyezettek halmaza: Jerry Goldsmith, Alan Silvestri, James Horner, Brian Tyler, Elliot Goldenthal, Graeme Revell, John Debney, Christopher Young, és még lehetne sorolni. Egyedül Goldsmith-re mondanám, hogy ő inkább a "másfeledik" dobogón áll, a többi, előbb említett szerzőt pedig egyaránt kedvelem. Egyiküknek sem vagyok elvakult rajongója: ha valamelyikőjük egy-egy munkáját nem találom jónak, akkor csak azért nem kedvelem meg, mert ő írta. Szerintem ez az egészséges rajongás egyik alapja.


    2006.01.24.



    Vissza
    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam