FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Tomb Raider  Ant-Man and the Wasp  Adrift  The Mentalist  The Shape of Water  Red Sparrow  Skyscraper  The Disaster Artist  Love, Simon  Jurassic World: Fallen Kingdom
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Rólunk


    Érdeklődőből rajongóvá



         A zene világa úgy általában még kamaszként ragadott magával. Az akkori dancefloor-őrület rám is hatással volt, képes voltam végigülni rádiós kívánságműsorokat csak azért, hogy fel bírjam venni például DJ Bobo esetlegesen felbukkanó számait. Aztán egy idő után felfedeztem, hogy ezen műfaj darabjai nagyrészt azonos alapra épülnek, így - mégha nem is tudatosan, de - elkezdtem keresni egyéb, változatosabb stílusokat. A rádiókban nem mindennapos vendég elektronikus, "ipari" zenék, és a különféle alternatív bandák dalai mellett figyelmem idővel a filmek muzsikái felé irányult. Eleinte betétdalokra összpontosítottam ("Ponyvaregény"), majd jöttek a nagyzenekari művek. Az első, rám nagyobb hatással lévő aláfestést talán "A rettenthetetlen" alatt figyeltem meg, de végérvényesen a "12 majom" legvégén szóló szépség fertőzött meg (a film témájához hűen). Ekkortól kezdtem el gyűjteni a filmzenéket.
         Mivel hazánkban a műfaj mindig is rétegzene volt (ami barátokat, ismerősöket nem különösebben foglalkoztatott), az ismerkedés vele a korábban jellemző kölcsönzési lehetőségek híján megvásárolt magnókazetták formájában történt. Később a történet egyre borultabb irányban haladt: jöttek azok a kazetták, melyeket a szép borítóért, vagy a film miatt vásároltam meg - úgy, hogy még egy hangot sem hallottam belőlük. A CD-korszak beköszöntével megvettem életem első, azaz rögtön három darab CD-lemezét, melyek Hans Zimmer "K2"-ja, és "Drop Zone"-ja, illetve Graeme Revell "The Crow"-ja volt. Az első kettőt csak a szerző neve miatt szereztem be (egy taktust sem ismertem belőlük), de legalább "A Holló" aláfestése ismerős volt már a filmből. Miután már ilyen jó kis lemezeket birtokoltam, pár hónap elteltével elérkezettnek láttam az időt ahhoz, hogy keressek valamit, amivel le is bírom ezeket játszani. Ezután nem volt megállás: az összekuporgatott pénzből hazahozott CD-lejátszó mellé mániákusan vettem régi és új lemezeket, filmzenéket, és egyéb műfajbelieket - és veszek azóta is.
         Kedvenc komponistáim száma nem csekély: Hans Zimmer, Howard Shore, Thomas Newman, Bruno Coulais, Angelo Badalamenti, Craig Armstrong, Mark Isham, és még lehetne folytatni az elektronikus (BT), és az egzotikus muzsikák (Mychael Danna) mesterein át a ritkábban jelentkező művészekig (Lisa Gerrard, Cliff Martinez & társaik). E neveket garanciának érzem a minőségre, és lemezeiket általában belehallgatás nélkül veszem meg (hogy néha aztán póruljárjak).
         Szerkesztőtársaim szerint nem hallgatok 1990 előtti score-okat. Habár a "klasszikus" komponisták (Jerry Goldsmith, John Williams és társaik) műveinek legnagyobb része valóban távol áll tőlem, az állítás ebben a formában egy kicsit túlzás, mert öt-hat darab CD-m azért '90 előttről származik...


    2006.01.24.



    Vissza
    További kritikáink
  • Ready Player One
  • Solo: A Star Wars Story
  • Looney Tunes: Back in Action
  • Revenge of the Ninja
  • Charlie and the Chocolate Factory
  • Backdraft
  • In Love and War
  • Le Sens de la Féte
  • Black Panther
  • Henry V
  • Star Trek: Discovery - Season 1, Chapter 1
  • Hook
  • Kincsem
  • Speed 2: Cruise Control
  • Wind River
  • Speed

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam