FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A La-La Land Records története
     










         A 2002-ben alakult La-La Land Records azzal a céllal jött létre, hogy olyan, ez idáig háttérbe szorult filmzenéket tegyen elérhetővé a rajongók számára, melyek ismert szerzőktől származnak, ám valamely oknál fogva (például mert kisköltségvetésű filmhez íródtak) kiadásukra nem került sor. A kezdeti törekvéseik a mai napig megmaradtak, s úgy tudnak életképesek maradni, illetve időről időre egy-egy valódi csemegének számító kiadvánnyal előrukkolni, hogy közben semminemű mogul-törekvésre utaló jeleket nem mutatnak.

         A Michael V. Gerhard (a vele készült interjúnk itt olvasható) és Matt Verboys által létrehozott és üzemeltetett burbanki cég debütálására 2002 októberében került sor Jeff Danna "Uncorked"-jével, amit azóta közel száz másik album követett. A La-La Land munkatársai nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy vásárlóik valóban minőségi kiadványt tudhassanak magukénak: ha a megjelenésre szánt anyag hangminősége hagy némi kívánnivalót maga után, akkor annak hibáit igyekeznek utómunkálatokkal kiküszöbölni, emellett pedig mindig többoldalas borítót mellékelnek korongjukhoz, melyben albumtól függően találni néhány gondolatot a rendezőtől, a producertől vagy a komponistától. Szortimentjükben limitált kiadásokkal éppúgy találkozni, mint hétköznapi megjelenésekkel, s a szerzők, illetve filmek között sem válogatnak túlságosan, hiszen Elmer Bernstein "Zulu Dawn"-ja éppúgy megtalálható katalógusukban, mint Joseph LoDuca "Boogeyman"-je. Az iméntiek mellett olyan score-okat köszönhetünk még nekik, mint például Mark Mancina "Bad Boys"-a, továbbá a nagysikerű tévésorozat, a "Battlestar Galactica - Csillagközi romboló", a "Nagy zűr kis Kínában", a "Breakheart-szoros", a "Godzilla" vagy a "Tango és Cash" zenei kísérete, valamint olyan "klasszikusokét", amilyen a "Re-Animator" is. Az évek múlásával a filmes, illetve tévés produkciókon túl egyre nagyobb figyelmet szenteltek a számítógépes játékok aláfestéseinek megjelentetésére is ("Hitman", "Headhunter"), melyek manapság éppúgy képesek az önálló helytállásra, mint a filmeké.
         Kiadványaikhoz többnyire csak a műfajspecifikus online üzleteken keresztül lehet hozzájutni, de természetesen saját weblapjukon is megrendelhetjük őket, amely esetben nemegyszer előfordult már, hogy az első rendeléseket leadók számára a zeneszerző által dedikált példányt postáztak.

         Amennyiben a La-La Land Records vezetői továbbra is ilyen színvonalat képviselnek, és olyan hozzáállást tanúsítanak, mint amilyet megalakulásuk óta megszokhattunk tőlük, úgy a jövőben is méltó hellyel rendelkeznek majd a kicsi, de ütőképes kiadók sorában.
         A La-La Land Recordsról bővebben a kiadó hivatalos honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2009.05.28.







        Vissza

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam