FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    small Soldiers  The Meg  The Mountain Between Us  The Equalizer 2  Tomb Raider  Ant-Man and the Wasp  Adrift  The Mentalist  The Shape of Water  Red Sparrow
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A Lakeshore Records története
     










         A Lakeshore Entertainmentnek olyan sikerfilmeket, valamint közkedvelt szériát köszönhetünk többek közt, mint a Millió dolláros bébi, az Ördögűzés Emily Rose üdvéért, A szomszéd, az Underworld-folyam, illetve az Oltári nő és A második legjobb dolog című vígjátékok. A cég több részlegből áll, melyek egyike a Lakeshore Records, ám mivel ez bizonyos szinten független, nemcsak a stúdió által gyártott mozik aláfestésének kiadásáról gondoskodik, hanem másokéról is, sőt, mindezen felül olyan, elsősorban alternatív rockot vagy elektronikus zenét játszó formációk, előadók lemezeinek tető alá hozásához járult hozzá, mint a Queens of the Stone Age, a Thelonious Monster, a Meat Beat Manifesto vagy Kevin Devine.

         A társaság gyökerei a kilencvenes évek elejére vezethetőek vissza, igaz, ekkor még Will Recordsként volt jelen az iparban alapítója, Skip Williamson neve nyomán. A garázsból indult vállalkozás kezdetben főként rockzenei vonalon mozgott, illetőleg olyan betétdalos albumokat jelentetett meg, mint a Fű alatt, a Rólad álmodtam és a Buffalo '66, avagy Megbokrosodott teendők soundtrackje. Williamson az ezredfordulón először átvette a csődbe került Loosegroove Records klientúrájának egy részét, majd társult a Lakeshore Entertainmenttel, és utóbbi lépése okán a kiadó neve is megváltozott, így az utolsó Will Records-os filmzenei korong a Rossz álmok című thriller aláfestése lett Christopher Youngtól.
         A Lakeshore Records eddig több mint kétszáz score megjelentetéséhez járult hozzá, melyek stílusuk mellett a komponisták személyét illetően is igen széles skálán mozognak, hiszen Thomas Newman-albumot éppúgy köszönhetünk nekik, mint Danny Elfman, Graeme Revell, Mark Isham, Rolfe Kent, Gustavo Santaolalla, James Horner, Philip Glass, Antonio Pinto, Mark Mothersbaugh, John Powell, Marco Beltrami, Mark Mancina, Christopher Young, Jeff Danna és Rachel Portman tollából származó darabok lemezeit. 2005-ben és 2006-ban Grammy-jelölésig is sikerült eljutniuk a legjobb soundtrack album kategórián belül, a Nevetséges Napóleon című vígjátékhoz, valamint a nagy sikert aratott A család kicsi kincséhez köthető korongjaiknak köszönhetően. További érdekesség, hogy ugyan a DreamWorks Records 2003-ban értékesítve lett a Universal Music Groupnak - mely döntésüket a vezetők elsősorban a szűkülő lemezpiaccal magyarázták -, a Lakeshore-nak azonban jó pár DreamWorks-mozi aláfestésének kiadási jogát sikerült megszereznie (ilyen például a Trópusi vihar vagy a Micsoda srác ez a lány!).

         A Lakeshore Records a lassan, de biztosan növekvő társaságok közé tartozik, hiába rendelkezik olyan háttérrel, mint a Lakeshore Entertainment. Skip Williamson pedig amellett, hogy jelenleg is az elnöki tisztséget tölti be (oldalán Brian McNelisszel, aki interjút is adott szerkesztőségünknek), a filmiparba producerként is bekapcsolódott, így olyan mozik stáblistáján tűnt már fel eddig a neve, mint az Underworld-széria, a Jason Statham főszereplésével készült Crank-filmek vagy a Gamer: Játék a végsőkig.
         A Lakeshore Recordsról bővebben a kiadó hivatalos honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2015.01.13.







        Vissza

    További kritikáink
  • Skyscraper
  • The Disaster Artist
  • Love, Simon
  • Jurassic World: Fallen Kingdom
  • Ready Player One
  • Solo: A Star Wars Story
  • Looney Tunes: Back in Action
  • Revenge of the Ninja
  • Charlie and the Chocolate Factory
  • Backdraft
  • In Love and War
  • Le Sens de la Féte
  • Black Panther
  • Henry V
  • Star Trek: Discovery - Season 1, Chapter 1
  • Hook

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam