FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A KeepMoving Records története
     










         2006 végén, Oroszországban alapították meg a KeepMoving Records nevet viselő kis kiadót, mely a kezdetekben még csupán az orosz vonatkozású muzsikák megjelentetésére szakosodott, idővel azonban a filmzenevilág nemzetközi porondja felé is nyitott annak érdekében, hogy - néhány kivétellel - olyan művészek igényes munkáit juttssa el a rajongók felé, akik hazájukon kívül még kevésbé ismertek. Az eddig mintegy harminc albummal rendelkező társaság nemcsak a mozis és tévés alkotásokra fordít figyelmet, hanem a számítógépes játékokhoz készült kíséretekre is.

         A céget Dmitrij Slikov álmodta meg, illetve keltette életre, aki polgári foglalkozását tekintve operatőr, hobbijaként azonban régóta a mozgóképekhez kapcsolódó aláfestések szolgálnak, s ezen rajongása mára már hivatásának egyik fontos szeletét is alkotja. "Filmzenegyűjtő lévén nagyon szerettem volna az orosz komponista, Jurij Potyejenko ("Éjszakai őrség") néhány művét a polcomon tudni" - mesélte Slikov. "A saját kiadó alapításának gondolata egy, a Music from the Moviesban leközölt Robin Esterhammer-interjúból eredt, melyben az ismert producer hozzám hasonló érzésekkel állt azon művekhez, amelyeket a gyűjteményében szeretne tudni. Ekkor gondoltam arra, hogy nincs más választásom, mint céget létrehozni az általam beszerezni kívánt score-okra alapozva" - tette hozzá. Bár a megvalósítás éve 2006-ra tevődik, az első korong csak az azt követő évben láthatta meg a napvilágot, s Potyejenkónak azon muzsikáját tartalmazta, mely a "Sea Dogs" című számítógépes játékhoz íródott. Az ekkor még újdonsültnek számító producer vágyainak elképzeléseivel történő összeegyeztethetőségéhez nagyban hozzájárult, hogy élvonalbeli operatőrként jó ideje az orosz filmgyártás velejében tevékenykedett, így viszonylag könnyen tudta elérni kiszemelt score-jainak megjelentetési lehetőségeit. Ennek eredményeként nemcsak Potyejenkótól kerülhetett számos aláfestő muzsika CD-re, hanem többek között Szergej Kmelevszkijtől, Alekszandr Randjelovicstól, Dimitrij Djacsenkótól, valamint Ivan Burlajevtől is. A megannyi hazai szerző mellett figyelmét hamarosan a nemzetközi porondra is ráirányította, s ennek első lépéseként 2008 májusában kiadta Michael Bross "Oddworld: Stranger’s Wrath" című, Xboxra készült Electronic Arts-játékának zenéjét.

         A KeepMoving Records repertoárjában szereplő muzsikák szerzői között mára már cseh származásút éppúgy találunk, mint amerikait, spanyolt, olaszt vagy németet, s bár a saját házuk tájáról származó muzsikák a jövőben is kitüntetett figyelemben részesülnek majd, a nemzetközi piac meghódítása is egyre nagyobb léptéket ölt, amire jó példa, hogy Ennio Morricone eddig kiadatlannak számító műve, a "The Demons of St. Petersburg" aláfestése is az ő közreműködésüknek köszönhetően láthatta meg a napvilágot.
         A KeepMoving Recordsról bővebben a kiadó hivatalos honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2014.02.03.







        Vissza

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam