FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A GNP Crescendo története
     










         A Los Angeles-i székhelyű GNP Crescendo Records Co. azon, filmzenei viszonylatban kis kiadók sorába tartozik, melyek bár aláfestő muzsikákkal is foglalkoznak, ezek azonban egyfajta mellékágként vannak nyilvántartva az adott cég életében. Jelen társaság fő profiljába elsősorban a jazz, a rock, a blues, valamint a folk tartoznak, s fennállásuk óta közel ötszáz ilyen stílusú kiadvánnyal rukkoltak elő e műfajok rajongóinak legnagyobb örömére. Ettől függetlenül azonban mindenképpen érdemes szót ejteni róluk, hiszen nekik köszönhető számos olyan kultikus sci-fi tévésorozat aláfestésének megjelentetése, amilyen például a "Star Trek" is.

         A céget 1954-ben alapította Gene Norman, aki aztán az elnöki széket foglalta el, társa, Walt Heebner pedig az igazgatói tisztséget tölthette be. Norman ekkoriban elsősorban a Crescendo nevű éjszakai szórakozóhely tulajdonosaként volt ismert, ám mikor a GNP Crescendo (mely mozaiknév a Gene Norman Presents Crescendóból ered) szekere beindult, 1963-ban gondolt egyet, s megvált mulatójától, amely nem mellesleg addig az élő zenei kiadványainak felvételi helyszínéül is szolgált. Norman amellett, hogy komolyabb figyelmet szentelt újabb vállalkozásának, mozgásterét is igyekezett szélesíteni, így a jazz mellett a bevezetőben említett stílusokon felül olyan további irányzatok is helyet kaptak, mint például a pszichedelikus zene és a country, s olyan legendás művészek albumainak megjelenéséhez járult hozzá, mint például Louis Armstrong, Lionel Hampton, Clifford Brown vagy Gerry Mulligan.
         A kiadó ügyvezetője jelenleg Gene fia, Neil Norman, aki 1978-ban tűnt fel a színen először énekesként, és amellett, hogy saját albumait is ezen égisz alatt dobja piacra, egy általuk addig figyelmen kívül hagyott szegmenssel bővítette palettájukat: filmzenékkel. Neilt a műfaj iránti rajongása vitte ebbe az irányba, és bár korántsem fűzhető annyi score a nevükhöz, mint más korong, az olyan sorozatok muzsikáinak kiadása révén, mint a "Quantum Leap - Az időutazó", a klasszikus "Star Trek"-széria, a "Star Trek: Deep Space Nine", a "Star Trek - Az új nemzedék", valamint a "Star Trek: Voyager", sikerült ezen a téren is maradandó nyomot hagyniuk. Ezeken kívül természetesen számos egyéb tévés, illetve mozis sci-fi alkotások zenei kíséretének korongra kerüléséhez járultak hozzá az évek során: a "Tiltott bolygó", a "Godzilla", a "Mission: Impossible", a "Hegylakó 4.: A játszma vége", a "Dűne" és még sorolhatnánk. Ezen vonatkozásban fő jellemzőjük, hogy látókörük kizárólag a sci-fikre, illetve a misztikus thrillerekre koncentrálódik, az ezeken túli műfajokat képviselő alkotásokból nem veszik ki a részüket.

         A GNP Crescendo eleinte viszonylag sok kiadványt jelentetett meg - igaz, ezek olykor adott szérián belüli folytatások voltak a sorozatokhoz szerzett muzsikából rendelkezésükre álló mennyiség okán -, manapság azonban már visszább vettek a tempóból, és leginkább a régebbi, általuk megjelentetett Star Trek-mozifilmek aláfestéseinek bővített változatai révén hallatnak magukról.
         A GNP Crescendo Records Co.-ról bővebben a kiadó hivatalos honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2013.08.23.







        Vissza

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam