FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Anaconda  Evolution  Himalaya - The Rearing of a Chief  Bohemian Rhapsody  Deep Blue Sea  On Deadly Ground  Heaven and Earth  Halloween  Vertical Limit  The Predator
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A Film Score Monthly története
     










         A Lukas Kendall által alapított Film Score Monthly azon cégek közé tartozik, melyek két lábon állnak, tagjai ugyanis a filmzenei lemezek megjelentetésén túl egy, a nyomtatott folyóiratból online-ná vált magazint is üzemeltetnek - nevük ez utóbbi révén vált világszerte ismertté. Kiadványaikkal a piac egy speciális szegmensét adják, katalógusukban ugyanis nem az aktuális felhozatal, hanem két, mára egyre inkább feledésbe merülő korszak, a Silver, valamint Golden Age szerzeményei között válogathatunk.

         Bár a Film Score Monthly 1990 nyarán alapult, lemezkiadói debütálására azonban csak nyolc évvel később, 1998-ban került sor (bár ezt megelőzően Retrograde Recordsként két lemezt már producereltek), addig mint vezető filmzenei folyóirat volt ismert. Míg lapként az irányzat teljes egészével foglalkozik, addig kiadóként kizárólag a filmzenei hajnal, illetve az azt követő korszak kompozícióira fókuszál, amivel egy korábbi űrt igyekszik betölteni, hiszen a kezdetekre mások nem igazán fordítanak figyelmet - a nagyok közül a Varése Sarabande szokott előállni ezen korokból származó művekkel, ám arra is kizárólag a Soundtrack Club keretén belül van példa. Elmondható tehát, hogy nem nagyon van még egy olyan társaság, amely annyi gondot fordít Franz Waxman, Alfred Newman, Leonard Rosenthal, Neal Hefti, Hugo Friedhofer, Ernst Gold vagy Victor Young munkásságára, mint ők.
         Kendallék Jerry Goldsmith "Stagecoach / The Loner"-jével mutatkoztak be kiadóként, s azóta több mint százötven lemez fűződik hozzájuk, melyek között olyan népszerű alkotások score-jai találhatók, mint például "A Poszeidon kaland" (John Williams), az 1976-os "King Kong" (John Barry) vagy a klasszikus "Tom és Jerry" rajzfilmsorozat (Scott Bradley). Ám minthogy a régebbi idők muzsikáira még a rajongók körében sincs olyan széles körű érdeklődés (ami általában hangzásviláguknak köszönhető), mint a jelen kor szerzeményeire, az FSM kiadványai egy-két kivétellel 1200-3000 darabra korlátozódnak. Nevükhöz két igencsak nagyszabású megjelenés is fűződik, amit érdemes külön megemlíteni: az egyik az "Elmer Bernstein's Film Music Collection", a másik pedig az "MGM Soundtrack Treasury", melyek mindegyike tizenkét lemezes gyűjteményként igyekszik magában foglalni a legjobb műveket, továbbá érdemes még kiemelni a nyolclemezes Superman-dobozt ("Superman: The Music") is, mint legkiemelkedőbb vállalkozásukat.

         A kiadó az elmúlt tíz év során széles körű ismertségre tett szert - még ha nevének említésekor online magazinja több embernek is ugrik be elsőre -, és lett kedves azok számára, akik nemcsak az elmúlt egy-két évtized zenéiért rajonganak, hanem szívesen nyúlnak vissza a gyökerekig. Az FSM eddig sem tört nagy babérokra (és vélhetőleg eztán sem akar), így nem jelent konkurenciát nagyobb társai számára, ám élenjáró, s szinte egyedüli képviselője annak, hogy a régi idők nagy sikerei az utókor számára is fennmaradjanak.
         A Film Score Monthlyról bővebben a kiadó hivatalos honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2009.06.12.







        Vissza

    További kritikáink
  • Peppermint
  • Small Soldiers
  • The Meg
  • The Mountain Between Us
  • The Equalizer 2
  • Tomb Raider
  • Ant-Man and the Wasp
  • Adrift
  • The Mentalist
  • The Shape of Water
  • Red Sparrow
  • Skyscraper
  • The Disaster Artist
  • Love, Simon
  • Jurassic World: Fallen Kingdom

  • Filmzenékről röviden
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam