FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Az Atlantic Records története
     










         A New York-i székhelyű Atlantic Records (pontosabban az Atlantic Recording Corporation) a kezdetekben kizárólag rhythm & blues, rock and roll és jazz korongokat jelentetett meg, hírnevének megalapozását követően pedig tovább terjeszkedett, melynek eredményeként kínálata egyre színesebb lett. A fennállásának hatvanadik évfordulóját idén ünneplő cég egykoron a legjelentősebb független kiadók közé tartozott, mára azonban - több más társához hasonlóan - ő is a Warner Music Groupra keresztelt mammutcég részévé vált.

         Az Atlantic Recordsot 1947-ben alapította a török származású Ahmet Ertegun barátaival, valamint a jazzrajongó Herb Abransommal közösen a családjától felvett mintegy tízezer dolláros kölcsönből. Első korongjukat 1948-ban jelentették meg, s az egy évvel későbbi "Drinkin' Wine Spo-Dee O'Dee" sikerének hatására csakhamar az ország egyik legkimagaslóbb rhythm & blues és jazz-zenei kiadójává váltak. A gyorsan jött hírnév révén a cég egyre népszerűbb előadóművészekkel (közéjük tartozott például Ray Charles is) tudott szerződést kötni, melynek köszönhetően olyannyira megerősödött, hogy a hatvanas években már a nálánál patinásabb múltú Columbia és RCA konkurenseként emlegették. Néhány évvel később a vezetőség úgy döntött, érdemes lenne konkurenseivel további műfajokon belül is felvenni a versenyt: először soulelőadók (Aretha Franklin, Wilson Pickett vagy King Curtis), felvételeinek megjelentetésével kezdtek el foglalkozni, majd a poppal (Sonny & Cher) és a rock and roll-lal (többek között a The Bee Gees, a Led Zeppelin és a Yes).
         1967-ben, az alapítás után húsz évvel Ertegun és üzlettársai - akik a későbbiekben is alkalmazásban maradtak - eladták cégüket a Warner Bros.-Seven Arts.-nak, amelyet két évre rá megvásárolt a Kinney National Company (későbbi nevén: Warner Communications). Az igazi fúziós mizéria azonban csak ezután kezdődött: miután a Kinney már az Elektra Recordsot, illetve annak testvérkiadóját, a Nonesuch Recordsot is magáénak tudhatta, Warner-Elektra-Atlantic (WEA) névvel új holdingot hozott létre, amit ma Warner Music Groupként ismerünk. Ez 1990-ben egybeolvadt a Time Inc.-vel (ami innentől kezdve Time Warnerként volt ismert a piacon), mely emellett több független kiadóval (például a Must Destroyjal és a jamaikai VIP Recordsszal) is leszerződött, így lassan az egész világot behálózó, rendkívül széles skálájú cégcsoporttá nőtte ki magát. Az adás-vétel eddigi legutolsó momentumára 2003 végén került sor, amikor is a Time Warner egy csapat befektető javára mintegy 2,6 milliárd dollárért megvált a Warner Music Grouptól.
         A legkülönfélébb zenei irányzatokkal történő bővülés ellenére az Atlantic Records végig az első két évtizedben kigondolt műfajokat tekintette a fő irányának, így a filmzene csupán a sok, kisebb hangsúllyal bíró ág egyike. Mindemellett olyan korongok megjelentetésében működtek közre, mint például Alan Silvestri "Eraser - Végképp eltörölni"-je, Gabriel Yared "Message in a Bottle - Üzenet a palackban"-ja, John Morris "Spaceballs - Űrgolyhók"-ja, Patrick Doyle "Great Expectations - Szép remények"-je, valamint John Williams három Harry Potter-zenéje. A score-okon túl pedig természetesen betétdalokat tartalmazó kiadványokat (mint a "Music and Lyrics - Zene és szöveg", a "Team America: World Police - Amerika kommandó: Világrendőrség", a "You've Got Mail - A szerelem hálójában", a "Pokemon: The First Movie - Pokémon - Az első film" vagy a "Happy Feet - Táncoló talpak") is piacra dobtak, amik műfajilag jóval közelebb állnak hozzájuk, mint a nagyzenekari szerzemények.
         Az Atlantic Recordsról bővebben a kiadó hivatalos honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.



    Kulics László
    2007.12.02.







        Vissza

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam