FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Heaven and Earth  Halloween  Vertical Limit  The Predator  Peppermint  small Soldiers  The Meg  The Mountain Between Us  The Equalizer 2  Tomb Raider
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Film Score Monthly (folyóirat)    FILM SCORE MONTHLY   
       folyóirat






       terjesztő: Film Score Monthly
       származási ország: USA
       megjelenés: havonta




         Annak ellenére, hogy a "Film Score Monthly" című filmzenés magazin nyomtatott változata 2005-ben megszűnt, úgy gondolom, egy rövid ismertetőt mindenképpen érdemes szentelni neki. Részben azért, mert a mintegy másfél évtizednyi fennállása során a filmzenei világ egyik legismertebb sajtóorgánumává vált, másrészt pedig internetes portáljukon továbbra is figyelemmel kísérhetjük legfrissebb cikkeiket, beszámolóikat, valamint interjúikat.
         A "Music from the Movies" és a "Soundtrack" mellett az amerikai "Film Score Monthly" (a továbbiakban FSM) volt a másik, szélesebb ismertséggel rendelkező filmzenés újság. Az anno egyoldalas hírlevélként indult folyóiratot Lukas Kendall alapította 1990-ben. Miközben teltek-múltak az évek, folyamatosan bővült az FSM: amellett, hogy kiadványuk egyre színvonalasabbá vált, megnyitották weblapjukat, továbbá a lemezkiadásba is belevágtak.

         Mint a többi, hasonló témájú kiadvány, a havi rendszerességgel (év közepén és évvégén mindig két hónapot összevonó számmal) megjelenő FSM is az éppen aktuális produkciókról cikkezett, valamint ismertette a legújabb megjelenéseket (melyeket a leírások mellett a szokásos ötcsillagos pontozási rendszerrel mértek), és a koncertekről is beszámolt. Ezek mellett mindig szentelt helyet az olvasói levelek közzétételére, és ami abszolút pozitívum volt, hogy az aktuális havi lemezmegjelenések mellett folyamatosan hírt adott az akkortájt futó projektekről, zenei felvételekről, illetve a közelgő hangversenyek időpontjáról.

         Az FSM 1990-től 2005 végéig összesen 150 alkalommal jelent meg, s ezzel a kerek lapszámmal párhuzamosan véget is ért a folyóirat nyomtatott változatának pályafutása. Az internetkapcsolatok számának gyors bővülése miatt az FSM szerkesztői úgy gondolták, lapjukat inkább az 1997 májusában létrehozott honlapjukon üzemeltetik tovább online magazinként. Azonban Kendall és csapata a folyóirat nyújtotta biztos bevételről nem kívánt lemondani, ezért aki továbbra is szeretné írásaikat olvasni, annak weblapjuk fizetős részlegét kell igénybe venniük.
         További meghatározó jelenlétüket biztosította még az 1998-ban létrehozott lemezcégük, mely többnyire a '40-es és '80-as évek között íródott, eddig ki nem adott score-ok publikálásával foglalkozik, s fennállása óta eddig több mint 100 lemezt jelentettett meg.

         Az FSM tehát rendesen kinőtte magát a hírlevélből, és egyike lett azoknak a - nem csak filmzenével foglalkozó - folyóiratoknak, amelyek a nyomdaköltséget inkább a programozók zsebébe csúsztatták. Ezzel pedig egyetlen olvasót sem veszítettek, hiszen akik más országokban eddig nem juthattak hozzá lapjukhoz, azoknak most csak fel kell menniük a világhálóra, hogy előfizethessenek a virtuális újságra. Akik pedig a fűzött verziót találják szimpatikusabbnak, azoknak marad a konkurens lap.


    Kulics László
    2006.05.05.



         Néhány szám borítója:


                             
                           3. évfolyam, 3. szám                             5. évfolyam, 5. szám                              6. évfolyam, 3. szám



                             
                           9. évfolyam, 7. szám                            10. évfolyam, 3. szám                            10. évfolyam, 6. szám






        Vissza

    További kritikáink
  • Ant-Man and the Wasp
  • Adrift
  • The Mentalist
  • The Shape of Water
  • Red Sparrow
  • Skyscraper
  • The Disaster Artist
  • Love, Simon
  • Jurassic World: Fallen Kingdom
  • Ready Player One
  • Solo: A Star Wars Story
  • Looney Tunes: Back in Action
  • Revenge of the Ninja
  • Charlie and the Chocolate Factory
  • Backdraft

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam