FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Atli Örvarsson (biográfia, filmográfia)
           ATLI ÖRVARSSON




    "Azt hiszem, a nézők döbbenten ülnének végig egy filmet akkor, ha annak nem lenne zenéje. Holott az esetek kilencven százalékában nem is veszik észre a muzsikát, csak akkor, ha az hiányzik. A legnehezebb dolog úgy zenét írni a semmiből, hogy az a produkcióval együtt élve fokozza az érzelmeket."



    született: 1970. július 07., Akureyri, Izland
    iskolája: Berklee College of Music



         Hans Zimmer megszámlálhatatlan mennyiségű tanítványai között találjuk Atli Örvarssont is, kinek kezdeti szárnypróbálgatásait követően a kétezres évek második felére sikerült felkerülnie a filmzeneipar palettájára, az elmúlt időszakban pedig egyre foglalkoztatottabb komponistává vált. Felkérései már most színesnek mondhatóak, így a tévés világba éppúgy belekóstolhatott már, mint a különféle költségvetéssel bíró akciófilmekbe, vígjátékokba, sci-fikbe és drámákba.

         "Amikor szülővárosomat, Akureyrit elhagytam kamasz éveim késői szakaszában, egyáltalán nem gondoltam arra, hogy valaha komponista leszek - még abban sem voltam biztos, hogy zenész akarok lenni" - mesélte az izlandi származású komponista, aki ma már a legismertebb (egyszersmind legtöbbet támadott) társaság, a Remote Control Production kötelékébe tartozik. A tinédzserként trombitálni tanuló szerző karrierjét pop/rock zenéket játszó együttesek tagjaként indította el, legnagyobb sikereit pedig a Sálin hans Jóns nevű formációval érte el: e csapat három platina- és két aranylemezt is kiérdemelt azon időszak során, míg náluk volt. Örvarsson ezt követően új kihívások után kutatott, ezért felvételizett a Berklee College of Musicra, ahol melléktárgyként a filmzeneszerzői kurzust is felvette, az itt elé tárt világ azonban olyannyira magával ragadta, hogy tudatosan e felé orientálódott, tanulmányai során pedig elnyerte a legjobbaknak járó Pete Carpenter Fellowship-díjat is, amely egy csapásra megnyitotta számára Hollywood kapuit. Kezdetben Mike Post mellett dolgozott többek között a "Dragnet: Gyilkossági akták - Dragnet", valamint a "New York rendőrei - NYPD Blue" szériáknál, néhány évvel később azonban bemutatták Hans Zimmernek, aki maga mellé vette a feltörekvő művészt. Eleinte kiegészítő komponistaként, hangszerelőként, illetve asszisztensként tevékenykedett a Remote Control háza táján, s ezen szerepkörökben olyan blockbusterekből vehette ki a részét, mint például az "Angyalok és démonok - Angels & Demons", a "Holiday" vagy a "Sherlock Holmes", mely utóbbinál szólistaként is közreműködött.
         Amellett, hogy Zimmernek és tanítványainak rendszeresen bedolgozott, önállóan is igyekezett megmutatni tehetségét, szélesebb ismertséget, illetve sikert azonban csak a 2008-as esztendőre ért el, amikor is olyan alkotások révén jegyezték meg a nevét, mint a "Babylon A.D.", vagy a Dennis Quaid, Matthew Fox és Sigourney Weaver főszereplésével forgatott "Nyolc tanú - Vantage Point" című thriller. Az ezt követő időszakban, amellett, hogy továbbra is együttműködött kollégáival, két-három önálló muzsikával is jelentkezni tudott, melyek közül különösebb figyelem "A sas - The Eagle", illetve a "Boszorkányvadászok - Hansel and Gretel: Witch Hunters" révén hárult rá. A mozifilmek azonban nem vakították el, így a kezdetekben számára kiindulási pontot jelentő tévésorozatok világának sem fordított hátat: az "Esküdt ellenségek: Los Angeles - Law & Order: Los Angeles" mellett a "Lángoló Chicago - Chicago Fire"-höz is leszerződött, s utóbbiért éppúgy ASCAP-díjjal jutalmazták, mint a "Nyolc tanú"-hoz készült munkájáért.

         "Azt hiszem, a legnehezebb az, hogy egyáltalán bekerülj ebbe az üzletágba. Ha jobban belegondolunk, nincs azért annyi ember a Földön, aki filmzeneszerzéssel foglalkozna. Emellett viszont ma már sokkal könnyebben elérhető mindenki számára a modern technológia, miközben iskolák százai tanítják ezt a szakmát, úgyhogy a versenyhelyzet egyre komolyabban érezhető" - nyilatkozta. Atli Örvarsson eddigi munkásságának ismeretében elmondható, hogy amennyiben nagyobb költségvetésű produkciókhoz szerződik, a napjaink producerei, illetve rendezői által elvárt stílust hozza, ugyanakkor néhány munkája olyan mérvű kreativitásról ad tanúbizonyságot, mely azt jelzi, hogy szükség esetén képes túlnőni azon a bizonyos Remote Control-os hangzásvilágon.

    Kulics László


  • Izlandról Hollywoodba (interjú)
  • A Lángoló Chicago zenéje




    Filmográfia:

    2015: Hrútar
    2014: Chicago P.D. (tévésorozat)
    2013: Colette
             The Mortal Instruments: City of Bones
             Evidence
             A Single Shot
             Hansel & Gretel: Witch Hunters
    2012: Chicago Fire (tévésorozat)
    2011: Law & Order: LA (tévésorozat)
             The Eagle
             Season of the Witch
             Pension Gengid
    2009: The Fourth Kind
             Free Realms (videojáték)
             Thick as Thieves
    2008: Babylon A.D.
             Vantage Point
    2006: Six Degrees (tévésorozat)
    2005: Stuart Little 3: Call of the Wild
             The Last Confederate: The Story of Robert Adams
             Law & Order: Criminal Intent (tévésorozat)
             Just Legal (tévésorozat)
    2004: Dragnet (tévésorozat)
             NYPD Blue (tévésorozat)
             The Wager
             Fear Within
    2003: Jacob's Sound
    2002: Dead Above Ground
    2001: Lansdown
    2000: Bad Dog




  • További kritikáink
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam