FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations  Jesse Stone - The Ultimate Collection
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Riz Ortolani (In memoriam)
     










         2013. január 23-án elhunyt az egyik leghíresebb olasz filmzeneszerző, Riziero "Riz" Ortolani. Az 1926-ban, Pesaróban született Ortolani igen sokoldalú, innovatív művész volt, hiszen a zeneszerzés mellett zenekarok igazgatói posztját is betöltötte, színházi és televíziós munkáiról is ismert, sőt koncertdarabokat is komponált. Még húszéves sem volt, amikor már elvégezte a Gioachino Rossini Konzervatóriumot, majd Rómában folytatta pályafutását, ahol csatlakozott egy fiatal muzsikuscsoporttal a RAI zenekarához. Itt hamarosan kitűnt a tehetségével, és egy jazzszimfonikus zenekar irányítását bízták rá, mely igen népszerű lett az ötvenes évek Olaszországában. Később Los Angelesbe utazott, ahol a híres Circo éjszakai klub zenei vezetésén munkálkodott. Már ezekben az években is komponált mozis és tévés megbízásokhoz, ám az áttörést a hatvanas évek hozták meg a számára, méghozzá az 1962-es "Kutya világ - Mondo cane" című áldokumentumfilm aláfestése. A mozi "More" című daláért Oscar-díjra jelölték a szerzőt, amit ugyan nem kapott meg, de a Grammy már összejött neki, emellett e díjnál a score is a jelöltek közé került. A "More"-t, melyet később rengeteg előadó feldolgozott, az eredetiben Katyna Ranieri énekelte, aki nem mellesleg Ortolani felesége volt. Ezt követően a komponistát komoly rendezők kezdték foglalkoztatni, többek között az alábbi direktorokkal dolgozott hosszú pályafutása alatt: Vittorio De Sica, Dino Risi, Franco Zeffirelli, Terence Young, Pupi Avati, Anthony Asquith és Edward Dmytryk. 1970-ben a "Madron" című film betétdalával egy újabb Oscar-, valamint Golden Globe-jelölést érdemelt ki, utóbbi díjat egyébként 1964-ben "A sárga Rolls-Royce" című mozi daláért meg is nyerte. A legfontosabb olasz filmes elismerésre, a David di Donatello-díjra tizenegy alkalommal terjesztették fel, ebből négyszer szoborral a kezében távozhatott. Egyik legismertebb munkája a "Cannibal Holocaust" alá komponált vérfagyasztó score-ja, de kiemelhető még "Az ötödik muskétás", a "Napfivér, Holdnővér", a "Búcsúzz a tegnaptól" mellett "A polip" több epizódja is. Gazdag, több mint kétszáz film zenéjét felölelő pályafutása során nem volt műfaj, amelyben ne próbálta volna ki magát, ám ő azon neves olasz szerzők közé tartozott, akiknek nemzetközi karriert már nem sikerült építenie. Művészetét a kétezres években fedezhették fel sokan, mivel Quentin Tarantino nagy rajongója a munkásságának, így a "Kill Bill", a "Becstelen brigantyk" és a "Django elszabadul" esetében is bevetett Ortolani-műveket aláfestésnek. 2001-ben mutatták be első szimfonikus művét, a "Sinfonia della Memoriá"-t, 2004-ben pedig első balettjét, a Michelangelo élete által ihletett "Maggio Musicale Fiorentino"-t. Ortolani több neves zenekarnál volt vendégkarmester, vezette a londoni, a bécsi, a berlini, a houstoni szimfonikusokat, illetve a Római Operaház zenekarát is. 2013-ban a World Soundtrack Academy életműdíjjal jutalmazta az idős mestert.

         Nyugodjék békében!




    További kritikáink
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron
  • Scream: The TV Series

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam