FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Trevor Jones (biográfia, filmográfia)
           TREVOR JONES




    "Kétségbeesetten próbálom megújítani stílusomat azért, hogy ne mondhassák: "Óh igen! Ez Trevor Jones albuma!" Én csak érzelmeket és árnyaltságot akarok a filmekbe vinni ahelyett, hogy a zene üvöltve tudatná: "Figyelj rám! Én vagyok a zeneszerző!" Irtózatosan félek attól, amikor a hallgatók előző alkotások alapján beskatulyázzák a szerzőt."



    feltűnik még: Trevor A. C. Jones
    született: 1949. március 23., Cape Town, Dél-Afrika
    iskolája: Royal Academy of Music



         Trevor Jones 1949 márciusában született a dél-afrikai Cape Townban. Gyermekéveit - későbbi pályafutását megalapozandó - egy Gem Cinema nevű filmszínház tőszomszédságában élte, ami alapvető élményt jelentett számára. A mozi régi és rossz állapotú volt, sőt igen gyakran megtörtént, hogy film közben a zene is megszakadt vetítés közben - csak a beszéd volt érthető ilyenkor. Ez volt az a momentum, ami rádöbbentette az akkor még csak öt éves Jonest arra, hogy milyen erőteljes szerepet játszik a zene egy filmben. Bár családjában szinte mindenkinek volt kapcsolata a filmiparral illetve a színházzal, mégis a legfőbb inspirációt az utca túloldalán lévő mozi szolgáltatta.
         Tizenhét éves korában elnyerte az angol királyi akadémia zenei ösztöndíját és családja bátorításával háta mögött megtette élete legfontosabb lépést. Angliába utazott, ahol négy évig folytatta zenei tanulmányait az ösztöndíj keretében. Az iskola elvégzése után a politikai rendszer miatt nem tért vissza szülőhazájába. Olyannyira nem, hogy csak 2000-ben - mint világhíres zeneszerző - lépett újra dél-afrikai földre. Még tanulmányai harmadik évében elnyert egy zenei díjat, ami felkeltette a BBC érdeklődését is, melynek eredményeként mint klasszikus zenei kommentátor lett alkalmazva. Ezekben a kezdeti "munkás" években vált igazi brit polgárrá. Ebben az időben találkozott a York egyetemen tanító Dr. Wilfrid Mellens professzorral, akinek segítségével felvételt nyert egy négy éves zenei kurzusra. Itt sokfajta zenei irányzattal ismerkedett meg a népdaloktól kezdve, az avantgárdon át az elektronikus zenéig.
         Tanulmányait azonban itt még mindig nem fejezte be, ugyanis a Brit Nemzeti Filmakadémián művelődött további három évig, ahol a filmkészítés olyan fortélyait is kitanulta, mint a rendezés, a forgatókönyvírás vagy a fényképezés. Érdekes adat, de majd' minden évfolyamtársa vizsgafilmjéhez ő komponálta a zenét. Első komoly sikerét is ebben az időszakban érte el. Az Oscar-díjas "The Dollar Bottom" című rövidfilm zenéje is az ő tollából származik. Ezt követően rengeteg rövidfilmben csillogtatta tehetségét, így a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején sokszor feltűnt neve a mozikban és a televízióban. Ez adott neki kellő lendületet ahhoz, hogy bátran nekivágjon a "komoly" zeneiparnak.
         Egy kezdeti Roger Christiannel közösen alkotott munka után John Boorman figyelt fel egy 1981-es televíziós produkcióhoz írt zenéjére. Azonnal fel is kérte egy ötvenöt perces anyag megírására készülő "Excalibur" című filmjéhez. Történt mindez úgy, hogy a filmhez eredetileg Wagner-, és Orff-műveket szántak zenei anyagul. Remek munkájának köszönhetően 1982-ben a Muppet-show egyik oszlopos tagja, Jim Henson felkérte a "The Dark Crystal" ("A sötét kristály") című fantasy zenéjének komponálásra. A bevett gyakorlattól eltérően ekkor még a forgatókönyv sem létezett, ám ez nem zavarta a két művészt. A monumentális méretű és kiállású "The Dark Crystal" végleg megmutatta Jones felkészültségét, egyben pedig zöld kártyát jelentett neki a filmzeneiparba. Ráadásul Hensonnal kialakított munkakapcsolat hozadékaként olyan neves rendezőkkel került ismeretségbe, mint Alan Parker, Barbet Shroeder, vagy Ridley Scott.
         Tíz év kellett azonban ahhoz, hogy komolyabb díjra jelöljék. Az 1992-es "The Last of the Mohicans" ("Az utolsó mohikán") méltán híres albuma meghozta számára a széles ismertséget, ugyanis ez lett minden idők egyik legjobban keresett filmzenei albuma. Sikerét némileg beárnyékolták a rosszindulatú pletykák, amik a zene keletkezése körül keringtek. Eszerint a társszerzőként emlegetett Randy Edelmant azért kellett bevonni az alkotói folyamatba, mert Jones kifutott a komponálásra szabott időből, és egyéb szerződéses kötelezettségei nem engedték, hogy befejezze a művet. Más híresztelések a közte és a rendező között támadt feszültséggel magyarázták a "furcsa pár" alkalmazását.
         Tagadhatatlan hírneve ellenére Jones még mindig gyermeki örömmel élvezi a filmzenekészítést, így a nagyszabású alkotásokon kívül a különböző kisebb feladatok is megmozgatják fantáziáját. Ezért gyakran utazik feleségével és négy gyerekével Los Angelesbe, hogy különböző alacsony költségvetésű alkotásokban is közreműködjön. Interjúiban újra és újra hangoztatja, hogy legjobban két kedvenc, független filmes rendező barátjával (Mark Hermon és John Henderson) élvezi a közös munkát. Eddigi sikereit talán annak köszönheti, hogy figyelmét sosem osztja meg több zenemű között, mindig csak egyetlen munkára koncentrál. Talán ez a művészi alázat is hozzájárult ahhoz, hogy munkássága elismeréseként 1999-ben az angol Nemzeti Film és Televízió Iskola őt választotta első zenei vezetőjének.
         Trevor Jones sokszínű zenéi közül mindenképpen kiemelkedik a "Mississippi Burning" ("Lángoló Mississippi"), a "The Mighty" ("Az óriás"), a "Dark City", a "From Hell" ("A pokolból"), vagy legutóbb az "Aegis".

    Szabó Csaba


  • Soncinemad - Beszámolónk az első madridi filmzenei fesztiválról
  • Soncinemad - Beszámolónk a második madridi filmzenei fesztiválról
  • Trevor Jones - 1st Soncinemad Film Music Festival
  • Ridley Scott filmjeinek zenéje




    Filmográfia:

    2014: To Tokyo
    2012: Labyrinth (tévésorozat)
    2011: How to Steal 2 Million
             War Paint
    2010: Blood and Oil
    2008: A Deal Is a Deal
    2006: Fields of Freedom
             Chaos
    2005: Aegis
    2004: The Unsteady Chough
             Around the World in 80 Days
    2003: The League of Extraordinary Gentlemen
             I'll Be There
    2002: Dinotopia (minisorozat)
             Crossroads
    2001: From Hell
    2000: The Long Run
             Thirteen Days
    1999: Frederic Wilde
             Molly
             Cleopatra (tv-film)
             Notting Hill
    1998: Talk of Angels
             Titanic Town
             The Mighty
             Merlin (tv-film)
             Dark City
             Desperate Measures
    1997: Lawn Dogs
             G.I. Jane
             Roseanna's Grave
    1996: Brassed Off
             Loch Ness
             Gulliver's Travels (tv-film)
    1995: Richard III.
             Kiss of Death
             Hideaway
    1994: De Baby huilt
    1993: Cliffhanger
             Death Train (tv-film)
    1992: The Last of the Mohicans
             CrissCross
             Blame It on the Bellboy
             Freejack
    1991: Chains of Gold (tv-film)
             True Colors
    1990: Arachnophobia
             Guns: A Day in the Death of America (tv-film)
             By Dawn's Early Light (tv-film)
             Bad Influence
    1989: A Private Life (tv-film)
             Sea of Love
             Murder by Moonlight (tv-film)
    1988: Just Ask for Diamond
             Sweet Lies
             Dominick and Eugene
             Mississippi Burning
    1987: Angel Heart
    1986: Inside the Labyrinth (tv-film)
             Labyrinth
    1985: From an Immigrant's Diary
             The Last Place on Earth (minisorozat)
             Runaway Train
             Dr. Fischer of Geneva (tv-film)
    1984: Aderyn Papur... and Pigs Might Fly (tv-film)
             This Office Life (tv-film)
             Those Glory Glory Days (tv-film)
             The Last Days of Pompeii (minisorozat)
    1983: One of Ourselves (tv-film)
             Nate and Hayes
    1982: Joni Jones (minisorozat)
             The Dark Crystal
             The Sender
    1981: The Appointment
             Excalibur
    1980: The Beneficiary
             Brothers and Sisters
             The Dollar Bottom
    1979: Black Angel
             Brittania: The First of the Last




  • További kritikáink
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam