FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Szabadság, Szerelem - Interjú Dobó Katával és Fenyő Ivánnal
    Andrew G. Vajna  |  Goda Krisztina  |  Dobó Kata és Fenyő Iván  |  Csányi Sándor






         - Kik és mikor kerestek meg benneteket a "Szabadság, szerelem" kapcsán?

         Fenyő Iván: Engem tavaly novemberben hívott be Vajna az irodájába, amikor is egy teljesen kezdetleges forgatókönyvet adott a kezembe, és megkérdezte, mennyire tetszik nekem. Elmondta, hogy lesz majd két nagyon hasonló karakterű férfiszerep (Szabó Karcsi és a Vámos Tibi), de akkor még nem lehetett tudni, hogy melyik lesz a Csányi Sanyié, és melyik az enyém. Mikor azt mondtam, érdekel (ezidőtájt kezdett összeállni a stáb - a szerk.), kiderült, hogy tartanak egy szereplőválogatást, ahol velem együtt 51 embert hallgattak meg. Mivel azonban én ekkor Amerikában voltam (ekkor forgatták Sam Mendes "Bőrnyakúak" című háborús filmjét, melyben Fenyő Iván is szerepelt - a szerk.), Andy szerzett nekem egy videokamerát, hogy ne maradjak ki a válogatásból, és végül mindkét szerepre castingoltam. A felvételt aztán hazaküldték Goda Krisztának, és a januárban megtartott második körben én már a Szabó Karcsira castingoltam, Csányi Sanyi pedig Vámos Tibire. Pár hétre rá pedig ennek megfelelően megkaptuk a szerepeket.

         - Kata, te milyen előtanulmányokat végeztél a film témájával kapcsolatosan? Lehetett -e hagyatkozni arra, amit a történelemkönyvek tanítanak a suliban?

         Dobó Kata: Arra biztos nem, mert alig tanítottak valamit erről az időszakról. Miután megkaptam a szerepet, és elkezdtem utánaolvasni a témának, annyira szégyelltem magam, mikor láttam, mennyi mindenről nem tudtunk. Ez persze az én hibám is, mert attól, hogy a gimnáziumban nem igazán tanították ezt nekem, még utánanézhettem volna - csak nem vettem a fáradtságot. De be kellett pótolnom az '56-tal kapcsolatos tudásom hiányosságait, így többek között ellátogattam a Terror Házába is, ahol ugyan '56-ról nincs sok minden, de az ott látottak segítettek átlátni bizonyos dolgokat.

         - A film segítségével sikerült némileg átélni, feldolgozni a borzalmakat?

         D.K.: Én nem hiszem, hogy bármelyikünk is el tudja képzelni azt, ami akkor volt. Hogy mik zajlottak le azokban az emberekben, akik mondjuk ávósokat akasztottak fel. Olyan emberek tették ezt, akik soha életükben nem csináltak még ilyet. Megpróbáltuk megérteni és átadni azt, hogy egy jó ember is követhet el rossz dolgokat, és hogy egy rossz emberben is lehet egy csomó jó tulajdonság.

         - Ha most a Kossuth téren ugyanezek a dolgok történnének, ott lennétek?

         D.K.: Ez egy nehéz kérdés. Ez tényleg az adott pillanatban dől el, hogy akkor éppen hogyan fogsz reagálni.

         - A karakterednek, Falk Vikinek tényleg nem volt nehéz dolga, ahogyan a Karcsi mamáját alakító Bánsági Ildikó is mondta, tényleg nem volt mit veszítened.

         D.K.: Igen, mivel nincs családom.

         - Gondolom, ez a tény nagyban segítette a karaktered döntéseit.

         D.K.: Igen, természetesen, hiszen nincs kiért aggódnia akkor, ha vele bármi történik. Ez segítette Vikit a döntéseiben, meg tulajdonképpen a szülei emlékéért is cselekedett (őket az ávósok ölték meg - a szerk.), akik szintén küzdöttek valami célért, amit ő most folytathatott.

         - Egyébként te hasonló vezéregyéniség vagy, mint Falk Viki?

         D.K.: Egyáltalán nem. Ezért sem fogsz például a Kossuth téren látni.

         - Egyik nyilatkozatod szerint a Kozma utcai börtönben töltött forgatási napok voltak érzelmi szempontból a legmegterhelőbbek. Melyek voltak a kedvenc forgatási napjaid, illetve jeleneteid?

         D.K.: Nem igazán volt kimondottan kedvenc jelenetem, mert mindegyiket szerettem csinálni, ugyanakkor néha utáltam is őket - például mikor már tizedszerre, húszadszorra vettünk fel egy adott jelenetet. Ettől függetlenül azt gondolom, minden perce megérte.

         - Iván, mennyire volt lazább a mostani edzéssorozat a tavalyi "Bőrnyakúak" kapcsán kiállt katonai kiképzéshez képest?

         F.I.: Nem mondanám, hogy lazább volt, nagyjából ugyanolyan volt. Imádom az ilyen szerepeket.

         - Szerinted akkoriban a vízipólósok a filmben látható csapat tagjaihoz hasonlóan sebezhetetlennek gondolták magukat?

         F.I.: Igen, mert ők hazai és külföldi pályán egyaránt játszó, profi élsportolók voltak. Az volt a feladatuk, hogy magas színvonalú játékot nyújtsanak. Ők ezzel tartották el a családjaikat.

         D.K.: Tulajdonképpen nem érezték át annyira, hogy milyen iszonyúan rossz itthon az élet.

         F.I.: Más helyzetben voltak. Az én karakterem csak azért keveredett bele a forradalomba, mert egy újabb skalpot szeretett volna szerezni. Csakhogy ez a lány nem olyan, mint a többi. Ő egy nagyon különleges, forradalmár lány volt, akit követve Karcsi hamar az események részesévé vált, és közben rájött, hogy azért itt sokkal nagyobb a tét, mint gondolná. És az értékek egy kicsit átrendeződtek.

         - Az életben is ilyen vagy? Mindenáron megküzdesz a céljaidért?

         F.I.: Igen. Igen, mindenáron.

         - A BME épülete két szempontból is központi szerephez jutott a filmben: az egyik, hogy voltaképpen innen indult útjára a budapesti forradalom, ezáltal a diákok fő támaszpontjává is vált - mindemellett te is ekkor tűnsz fel először a produkcióban. Hány forgatási napot töltöttetek az egyetem területén, és melyik volt a legemlékezetesebb pillanat?

         D.K.: Vagy két hetet biztosan. Ott kezdtük a forgatásokat a Műszaki Egyetemen, és én azért nagyon szerettem, mert ott éreztem meg először, miről is szól ez a film.

         F.I.: Valóban jó helyszínnel kezdtünk.

         D.K.: Igen, nagyon. A valóságban is onnan indult ki az egész. Az aulában állva értettem meg igazán, hogy mekkora jelentősége van ennek a filmnek, és hogy mi is történt itt valójában. Ha figyelmen kívül hagytad a kamerákat, akkor az öt-hatszáz statiszta között állva tényleg azt érezted, hogy visszamentél abba az időbe, amikor mindez történt. Nagyon bizarr érzés volt, ám egyben felemelő is.

         - Egyes jelenetek során dublőrt kellett alkalmaznod. Hol volt az a pont, ahol már nem merted elvállalni az adott felvételt?

         D.K.: Voltak dublőrjeim, de volt egy veszélyes jelenet, amit én csináltam. Amikor meghal Szávai Viki karaktere, én egy kisteherautón megyek el a helyszínről, miközben az épület felrobban. Csak egyszer lehetett felvenni a ház felrobbantása miatt, és mivel öt különböző kamera vette (közeli, totál, stb.) nekem kellett ott lennem. Az nem volt egy jó érzés, mivel a felvétel alatt attól rettegtem, hogy nem -e lesz bajom. Reméltem, hogy nem talál el semmi. Az izgalmas volt.

         - Mindketten szerepeltetek már hazai és külföldi produkciókban egyaránt. Hogyan képzelitek el a jövőtöket? Külföldre utaztok szerencsét próbálni, vagy inkább itthon építitek tovább a karriereteket?

         D.K.: Úgy tervezem, hogy hamarosan két-három hétre visszamegyek Los Angelesbe, hogy találkozzam az ügynökömmel - nyár óta nem voltam kint. Nagyon remélem, hogy ez a film egy kicsit segít majd a kinti karrieremnek.

         F.I.: Én most abszolút a jelennel foglalkozom. Vannak terveim, távlati gondolataim, de azokat inkább magamban tartom, mert úgy gondolom, hogy csak akkor van rá esélyem.








    A forradalmárlány...




    ...és a vízilabdás élsportoló...




    ...alkotják a filmbéli szerelmespárt.





    Vissza az interjúkhoz                                                                                         Vissza a lap tetejére
    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam