FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Beyond (L'Aldila)  Ready or Not  Gemini Man  Dora and the Lost City of Gold  Watchmen  Angel Has Fallen  Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw  True Lies  Shaft (1971)  Shaft (2019)
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Mark Knopfler a Budapest Sportarénában
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Interjú a La-La Land Records tulajdonosával (interjú)
     









         A független kiadók közé tartozó La-La Land Records az elmúlt egy-két évben az aktualitások mellett sorra állt elő azokkal a filmzenékkel, melyek megjelenését a rajongók már régóta várták, ennek egyenes következményeként pedig mára a legkedveltebb kiadók közé tartoznak. 2002-es megalapításuk óta közel százötven albumot jelentettek meg, melyek között számítógépes játékok aláfestései éppúgy megtalálhatók, mint a mozi- vagy tévéfilmek, illetve sorozatok score-jai. A főként speciális, limitált kiadásokkal foglalkozó cég tulajdonosai közül Michael V. Gerhard engedett betekintést a kulisszák mögé.




         - Mikor és hogyan alakult a La-La Land Records?

         - A cég 2002-ben jött létre. Matt Verboys és jómagam úgy döntöttünk, miután korábbi munkáltatónktól, a Numenorean Recordstól kreatív nézeteltérések miatt kiléptünk, hogy elindítjuk saját kiadónkat.

         - Hányan dolgoznak a kiadóban?

         - Jelenleg mintegy kéttucatnyian dolgozunk a cégnél.

         - Hogyan készül a filmzenealbum? Milyen út vezet addig, amíg a boltok polcaira kerül?

         - Minden a kiadástól függ. Először jön az ötlet, majd az adott album kiadásáról szóló szerződéssel kapcsolatos egyeztetések. Ezt követően fel kell kutatni a master anyagot, ami nem mindig elérhető. Miután megvan, transzferelésen esik át, s ha a hanganyag rendben van, a csapat szövegírói elkészítik a borítón lévő ismertetőt. Amennyiben mindez megvan, akkor Matt elvégzi a szerkesztési munkákat, amellyel nagyjából össze is áll a kész album - ezen fázisokat többnyire Matt és Dave Fein követik nyomon. Mikor mindennel elkészültünk, jóváhagyatjuk a stúdióval és a zeneszerzővel (utóbbival nem mindig szokás), és ha nekik van korrigálásra vonatkozó észrevételük, akkor azt végrehajtjuk. Ezt követően kerülhet csak gyártásba a lemez.

         - Ki dönt egy-egy kiadás mellett? Mennyi szabadságot adnak a zeneszerzők vagy a producerek egy-egy folyamat során?

         - Carte Blanche és mi. Csak egy szabályunk van: hogy jól csináljuk. (nevet)

         - Némely album hónapokkal, vagy esetenként évekkel a film bemutatója után jelenik meg. Mi az oka ennek a késésnek?

         - Ez több dologtól is függ. Akadnak filmek, melyek score-ját sosem adták ki a költségekre vagy az érdektelenségre hivatkozva. Van, amikor a komponista nem szeretné, ha műve kiadásra kerülne. Előfordul, hogy a betétdalos album jelenti a score kiadásának akadályát, vagy járul hozzá a késleltetett megjelenéshez. Valóban sok mindentől függhet.

         - A limitált kiadások igazi kincsek a filmzenerajongók számára. Hogyan dől el, hogy mi és hány példányszámban kerül megjelenésre ezen formában?

         - A döntéseinket azok befolyásolják, hogy mi az, ami elérhető számunkra és milyen körülményeket biztosítanak a számunkra. Természetesen vannak saját elképzeléseink is (melyeket vagy mi vagy mások már kiadtak), de elsősorban azt vesszük figyelembe, amit a rajongók már régóta várnak.

         - Mennyire erős a küzdelem a kiadók között a zenei jogokért? Mi a feltétele annak, hogy a La-La Land jelentesse meg az adott zenét?

         - Van, amikor a pénzen múlik, és akad, amikor azon, hogy mely kiadó jelzi először a kiadási szándékát. Ez nem igazán gyilkos üzletág. A résztvevők többsége úgy van vele, hogy bőven van miből válogatni.

         - Melyik albumukra a legbüszkébb? Melyik megjelenésért kellett a leginkább megküzdeni?

         - Egyértelműen a "Batman: The Animated Series" a válasz mindkét kérdésre. (nevet) Reméljük, hogy hamarosan a többi epizód zenéje is kiadásra kerülhet. Csupán idő kérdése.

         - Mi a véleménye a filmzenealbum piacának jelenéről, illetve jövőjéről?

         - Ez egy haldokló üzletág. A digitális korszak megöli a CD-piacot, melynek következményeként évről évre csökken a lemezeladások száma. Azonban a limitált, gyűjtői kiadások még napjainkban is sikeresnek mondhatók, tehát van még ideje az öreglánynak.

         A La-La Land Recordsról bővebben a kiadó hivatalos honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.







    Felső sor, balról jobbra: Tyler Bates, Nathan Barr, John Harrison, Christopher Young, Brian Tyler, Jonathan Broxton (a Movie Music UK filmzenés honlap szerkesztője), Christopher Lennertz

    Alsó sor, balról jobbra: Mark Banning (CD-borító tervező), Matt Verboys (La-La-Land társtulajdonos), Michael Gerhard (La-La-Land elnök, tulajdonos), Ford Thaxton (zenei producer)





    Az interjút készítette: Kulics László
    2011. május 01.









        Vissza az interjúkhoz

    További kritikáink
  • Alien: Resurrection
  • Alien 3
  • Aliens
  • Alien
  • Godzilla: King of the Monsters
  • Outland
  • Children of Dune
  • Only the Brave
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam