FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    True Lies  Shaft (1971)  Shaft (2019)  Alien: Resurrection  Alien 3  Aliens  Alien  Godzilla: King of the Monsters  Outland  Children of Dune
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Brian Tyler: Így készült a "Constantine" zenéje (interjú)
     









         Brian Tyler legújabb megbízatása révén ismét a sötétség birodalmába látogatott. A "Frailty", a "Darkness Falls", majd a "Godsend" után zenéjével újból az érzékenyebb nézők idegrendszerét támadja. A 2005. március végén, honlapunk számára adott interjújában a "Constantine - A démonvadász" című képregény-adaptációhoz komponált kísérőzenéje kapcsán kérdezgettük.




         - Először 2004. 08. 12-én lehetett olvasni arról, hogy Ön szerzi a "Constantine" című film zenéjét. Kik és hogyan keresték meg ezzel a projekttel kapcsolatban?

         - 2004 nyarán találkoztam a rendezővel és a vágóval, akik megmutatták nekem a film egy korai verzióját. Fantasztikus volt, és rögtön felvázoltam nekik néhány ötletemet, amit megvalósítanék, ha rám bíznák a munkát. Egy héttel később engem választottak a "Constantine" score-jának megírására.

         - Hogyan kezdett neki a zene megírásának?

         - A film megtekintésével kezdtem, és így jöttek elő az ötletek. John témája volt az első, ami átvillant az agyamon. Az ősi vallás szépségét és a rettegés érzését kívántam megjeleníteni, a főhős film-noir tulajdonságainak megőrzésével.

         - A kész filmet rögtön megkapta, vagy az elején csak a forgatókönyvből, illetve a már elkészült részletekkel dolgozott?

         - A vágás alatt álló filmből dolgoztam. Még befejezetlen volt.

         - A készítők mennyire határozták meg, irányították a zene stílusát, hangulatát? Mennyire kapott szabad kezet?

         - Végig támogatták az elképzeléseimet. Azt kérték, saját stílusomban írjam a zenét.

         - Január 2-án azt lehetett olvasni, hogy decemberben felvették a mintegy 110 percnyi zenét a Todd-AO Scoring Stage-en. Február 15-én pedig megjelent a score, ám a kettő közötti időszakban történt egy csavar: hírül adták, hogy Klaus Badeltet is belevonták a munkálatokba. Pontosan mi történt?

         - A zene elkészülte után a stúdióvezető túl sötétnek találta a zenét, hiányolta belőle a humort. Pár hét volt már csak hátra a film bemutatójáig, ezért bevontuk Klaus-t a munkába és együtt dolgoztunk pár új részen.

         - Mi volt az oka, hogy Klaus Badeltet választották? Megkérdezték Önt a készítők, mi a véleménye erről?

         - Időhiányban voltunk. Én javasoltam Badeltet: együttműködhetnénk az új zenei részek komponálásában és akkor lenne időm felvezényelni őket, valamint keverni a már meglévő filmzenével.

         - Első hallásra úgy tűnt nekem, hogy Badelt csak mixelte és effektezte a már meglévő zenéket. Mennyire volt idejük arra, hogy új tételeket írjanak, illetve, hogy összehasonlítsák elképzeléseiket?

         - Az általam írt zene remek szerkesztési lehetőségekkel bírt. Klaus elektromos hangzású kiegészítései jól illettek az összképbe.

         - Badelt használt samplereket?

         - Igen.

         - Sokat találkoztak és egyeztettek Badelttel, illetve a készítőkkel, hogy a meglévő hanganyagon még milyen változásokat kellene eszközölni?

         - Szinte mindennap találkoztunk azalatt a pár hét alatt.

         - Mindkét verzió ismeretében az a véleményem, hogy Klaus Badelt közreműködése nem volt jó hatással a zenére. Úgy éreztem, felhasználta a régebbi elemeket korábbi zenéiből, és nem adott hozzá sok újat. Ön mennyire tudta irányítani a munkafolyamatot?

         - Azt akartuk, hogy a zene összefüggőnek hasson.

         - Korábban is találkoztak már Badelttel? Ismerték egymás munkáit, vagy mikor már együtt dolgoztak, hallgattak egymástól hasonló műfajú zenéket?

         - Sohasem találkoztam vele korábban. De ismertem a zenéit, mivel sok DVD lemezem van, aminek a score-ját ő szerezte. Ő pedig természetesen hozzáférhetett a Constantine eredeti zenéjéhez.

         - Az eredeti zenének hány százalékát tartották meg?

         - Soha nem számoltam.

         - Mi volt a zene megszületésének legszebb pillanata?

         - A kedvenc pillanatom a "Resurrection"-ban volt (hívják még "Ascension"-nak is) mikor John-t felemelik Lucifer mellől a mennyországba.

         - Mennyire függ a zeneszerzőtől, hogy kiadják-e legújabb művét, vagy sem, illetve, hogy mely kiadó gondozásában kerül a boltok polcaira?

         - Ezt általában a lemezkiadó dönti el.

         - Hogyan látja ön ezt a produkciót? Kíváncsi lennék, mi a véleménye mind a filmről, mind pedig a zenéről?

         - Emlékezetes élmény volt, amire büszke vagyok.

         - Köszönjük szépen az interjút!

         Brian Tyler munkáiról bővebben a komponista honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.






         A zene születésének pillanatai képekben:







                         



           




    A képeket rendelkezésünkre bocsátotta: Brian Tyler
    Fényképezte: Sally Stevens és Dante Dauz
    A kérdéseket összeállította: Kulics László
    Fordította: Berkes Zsolt
    2005. március 26.








        Vissza az interjúkhoz

    További kritikáink
  • Only the Brave
  • Under Siege 2: Dark Territory
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar
  • Captain Power and the Soldiers of the Future
  • Mary Shelley
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam