FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2015 márciusának hírei

    2015 márciusának hírei




    2015. március 26.


         "Különféle hangokat és kisebb motívumokat alkottam azért, hogy kifejezzem, mennyi minden zajlik a főhős fejében. Felvettünk zenekari elemeket, azokat visszafelé fordítottam, és amennyire lehet, felismerhetetlenül szokatlanná kevertem. Felbátorított, hogy annyira szélsőséges lehetek, amennyire csak bírok, miközben a hangzás modern és dallamgazdag marad" - nyilatkozta korábban Paul Leonard-Morgan a Csúcshatás - Limitless című mozihoz készült aláfestéséről. A Neil Burger által rendezett filmen alapulva a CBS egy tévésorozatot indít útjára, amely nemcsak azonos címen fut majd, hanem a producerek egyike Burger lesz, a pilot epizód aláfestéséről pedig Morgan gondoskodik majd, aki így saját ötleteit adaptálhatja, illetve viheti tovább. Arról, hogy a Limitless sorsa miként alakul majd a felvezető epizódot követően, várhatóan májusban döntenek a CBS-nél.







    2015. március 24.


         John Debney az utóbbi hetekben a hazánkban február 12-e óta futó SpongyaBob: Ki a vízből! - The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (melynek aláfestése március második felétől válik elérhetővé a Varése Sarabande jóvoltából), valamint az Adam Sandler főszereplésével készült A cipőbűvölő - The Cobbler révén hallatott magáról. A komponistának azonban idén az American Odysseyre keresztelt dráma, illetve a Broken Horses című krimi révén lehetősége nyílik a komolyabb vizekre való evezésre is. Az aktualitások mellett ráadásul 2015 sem múlik el a szerző A passióhoz írt, Oscar-jelölésig eljutó zenéje szimfonikus változatának felcsendülése nélkül, amire ezúttal Spanyolországban került sor március 21-én. A karmesteri pódiumra viszont most nem Debney állt fel, hanem Kevin Kaska, aki számtalan alkalommal dolgozott már együtt a szerzővel hangszerelőként.







    2015. március 20.


         Nemrég jelentette meg az Intrada Steven Spielberg klasszikusának, a Párbaj - Duel című filmnek az aláfestését (melyet a számtalan Columbo- és Kojak-epizódot is jegyző Billy Goldenberg készített), s a cég soron következő korongja is egy hasonló alkotáshoz kapcsolódik, csak ezúttal nem kamion a főszereplő, hanem egy autó. Az Elliot Silverstein által rendezett, 1977-es A rettegés autója - The Car című thriller muzsikáját Leonard Rosenman szerezte, és a Párbaj kíséretéhez hasonlóan eddig ez is a kiadatlan művek sorát gyarapította. Rosenman művére az atonalitás jellemző - ahogyan munkásságának megannyi darabjára -, és nagy hangsúlyt fektetett a rezesek alkalmazására, amelyek játékába néhol a "Dies Irae" dallamait is beleszőtte (sőt, helyenként még a szerző későbbi Robotzsaru-muzsikájának motívumai is kivehetőek). Az album azonban nemcsak a film alatt felcsendülő tételeket tartalmazza, hanem néhány demót is, a példányszám mértékét pedig az elmúlt időszak szokásainak megfelelően ezúttal is úgy határozták meg, hogy amíg érdeklődés mutatkozik iránta, addig a polcon tartják. Néhány tétel meghallgatására a kiadó hivatalos weboldalán nyílik lehetőség.







    2015. március 17.


         Mint az ismert, 2015 decemberében kerül a mozikba a népszerű űreposz soron következő epizódja, a Star Wars: Az ébredő erő - Star Wars: Episode VII - The Force Awakens, melynek rendezését J.J. Abramsre bízták, zenéjét pedig természetesen John Williamsre. A produkcióban visszatér Han Solo (Harrison Ford), Luke Skywalker (Mark Hamill) és Leia (Carrie Fisher) is, folytatását, a nyolcadik epizódot pedig a tervek szerint 2017-re készítik el. E két időpont között sem telik el azonban év a birodalmiak és a jedik összecsapása nélkül, mivel a Disney 2016 decemberére tűzte ki a Csillagok háborúja spin offjának, a Rogue One-nak a premierjét. A direktori széket itt Gareth Edwards foglalta el, s bár a forgatás csak nyáron veszi majd kezdetét, a komponista személye már ismert. Alexandre Desplat dolgozik majd a projekten, amit a napokban említett a szerző a francia Radio Classique-nak adott interjúja során, s ez azért különleges a Star Wars-univerzumban, mert élő szereplős mozinál eddig még nem fordult elő olyan, hogy ne Williams szolgáltatta volna a score-t. Az Edwards-Desplat duó egyébként a tavalyi Godzilla révén működött együtt először, s ha e folyamat a jövőben sem szakad meg, akkor egy újabb olyan rendező-zeneszerző kollaborációval gazdagodhat a szakma, amely kitüntetett figyelemben részesül.










    2015. március 14.


         A filmzenei piacon újnak számító Dragon's Domain Records 1000 darabos példányszámban tette elérhetővé Nick Glennie-Smith 2005-ös, a Mennydörgő robaj - A Sound of Thunder című sci-fihez készült szerzeményét. A Peter Hyams rendezésében megvalósult alkotás Ray Bradbury (akitől olyan könyveket dolgozott már fel Hollywood, mint a Fahrenheit 451 vagy a Marsbéli krónikák) azonos című kötetén alapul, a produkcióról azonban finoman szólva sem lehet szuperlatívuszokban beszélni, sőt, inkább az mondható el róla, hogy az egyetlen ember, aki elfogadható munkával járult hozzá, az a komponista. A jövőben játszódó történet legfőbb mozgatórugója az időutazás azon kérdése, hogy mi történik akkor, ha visszautazván a múltba, megbolygatjuk az egykori eseményeket. Glennie-Smith több mint hatvanpercnyi, erősen tematikus muzsikát szállított ehhez a filmhez, amelyet eredetileg 2003-ban szerettek volna bemutatni, a folyamatos gyártási problémák (többek között rendezőváltás is történt, először ugyanis Renny Harlin vágott bele a projektbe) azonban látványosan megpecsételték a mozi sorsát, így a score is csupán bootlegként volt elérhető. A most megjelent albumba a Buysoundtrax weboldalán nyílik lehetőség belehallgatni.







    2015. március 12.


         Átadták az American Society of Composers, Authors and Publishers (ASCAP) 2015-ös díjait, a Beverly Hilton Hotelben megtartott gálán pedig szokás szerint igen sok elismerést osztottak ki. A legrangosabbnak számító ASCAP Founders Awarddal idén Elliot Goldenthalt ismerték el úttörő és másokat inspiráló munkásságáért. A díjat Michael Manntől vehette át, akivel a Szemtől szemben és a Közellenségek filmeken dolgoztak együtt. Az eseményen Goldenthal több művéből is elhangzottak részletek. A Shirley Walker Awardot Deborah Lurie kapta a televíziós és filmzenék terén mutatott sokszínű tevékenységéért. Második alkalommal került kiosztásra a Composers' Choice Award. A 2014-es filmzenék közül a díjat Jóhann Jóhannsson érdemelte ki A mindenség elmélete score-jáért, a tévés mezőnyben pedig Sean Calleryt találták a legjobbnak olyan sorozatok zenéjéért, mint a Homeland, a 24: Élj egy új napért! vagy a Sherlock és Watson. A legjobb videójáték-zene díja Austin Wintorynál landolt a The Banner Saga muzsikájáért. Az est folyamán további elismeréseket is kiosztottak a legsikeresebb 2014-es mozis és televíziós zenék komponistái között, ennek során - a teljesség igénye nélkül - elismerésben részesült: Hans Zimmer, John Powell, Michael Giacchino, Dario Marianelli, Steven Price, Patrick Doyle, Howard Shore, Henry Jackman, illetve John Paesano.







    2015. március 09.


         A múlt héten került a mozikba Neill Blomkamp legújabb sci-fije, a Chappie. Az Elysium - Zárt világ és a District 9 révén ismert direktor ezúttal egy Chappie nevű robot köré építette alkotását, melynek forgatókönyvét újfent feleségével, Terri Tatchell-lel közösen készítette, a főbb szerepekben pedig Hugh Jackman, Dev Patel és Sigourney Weaver láthatóak. A dél-afrikai rendező ismét a társadalmi problémák sajátos ábrázolása felé fordult, amihez ezúttal Hans Zimmer szolgáltatott zenei kíséretet, aki kiegészítő komponistaként bevette a munkálatokba Steve Mazzarót és Andrew Kawczynskit is. Bár 2013 végén még arról szóltak a hírek, hogy az Elysium aláfestéséért felelős Ryan Amon szerződött le a produkcióhoz, tavaly novemberben a Columbia Pictures illetékesei azonban már Zimmer nevét emlegették, a váltás okáról viszont nem közöltek hivatalos információt. A filmzenealbum megjelentetéséről a Varése Sarabande gondoskodott úgy, hogy először digitális változatban, egy héttel később, március 17-én pedig CD-n is elérhetővé válik a score, melynek "It's Dangerous City" című tétele révén már egy kis ízelítőt is kaphatunk.










    2015. március 07.


         Túl a filmzenék világában kiemelkedőnek tartott díjkiosztók többségén (a The Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films bizottsága által megrendezésre kerülő átadó csak ezután jön majd), a figyelem immár az aktualitásokra irányul. Míg Thomas Newman a Keleti nyugalom - Marigold Hotel folytatása, a The Second Best Exotic Marigold Hotel révén igyekszik felhívni magára a figyelmet, addig John Debneyről és Nick Uratáról a legújabb Adam Sandler-komédia, A cipőbűvölő - The Cobbler kapcsán hallhatunk majd, Patrick Doyle-tól pedig Kenneth Branagh legújabb mozijának, a Hamupipőke - Cinderella kíséretét ismerhetjük meg. Nem maradt tétlen ugyanakkor az elmúlt időszakban többek között Marc Streitenfeld (After the Fall), Lucas Vidal (Kidnapping Freddy Heineken), A galaxis őrzői révén széles körű ismertséget szerzett Timothy Williams (Debug), Christophe Beck (aki a Red Army score-ját Leo Birenberggel közösen készítette el), valamint a Junkie XL-ként ismert Tom Holkenborg (Run All Night) sem. Az eddig ismert márciusi albummegjelenések várhatóan az alábbiak szerint alakulnak majd:



    március 02.:

         The Roots of Heaven / David Copperfield - Malcolm Arnold (Naxos)
         L' Occhio Selvaggio - Gianni Marchetti (Beat Records)
         Una Storie d'Amore - Francesco De Masi (Beat Records)
         Geometra Prinetti Selvaggiamente Osvaldo - Franco Bixio, Fabio Frizzi, Vince Tempera (Beat)


    március 06.:

         The Cobbler - John Debney, Nick Urata (Lakeshore Records)
         Kidnapping Freddy Heineken - Lucas Vidal (Metropolis Movie Music)
         Merchants of Doubt - Mark Adler (Lakeshore Records)
         The Second Best Exotic Marigold Hotel - Thomas Newman (Sony Classical)
         Unfinished Business - Alex Wurman (Lakeshore Records)


    március 09.:

         Wolf Hall - Debbie Wiseman (Silva Screen)
         I Crudeli - Ennio Morricone (Bella Casa)


    március 10.:

         After the Fall - Marc Streitenfeld (Lakeshore Records)
         Reach Me - Tree Adams (Lakeshore Records)
         Regarding Susan Sontag - Laura Karpman, Nora Kroll-Rosenbaum (Lakeshore Records)
         Cubicle Warriors - Steve London (Lakeshore Records)
         Chicago Fire: Season 1 - Atli Örvarsson (Lakeshore Records)
         Chicago Fire: Season 2 - Atli Örvarsson (Lakeshore Records)
         Words and Pictures - Paul Grabowsky (Lakeshore Records)
         Debug - Timothy Williams (Lakeshore Records)
         GirlHouse - Tomandandy (Lakeshore Records)
         Playing It Cool - Jake Monaco (Lakeshore Records)
         Red Army - Christophe Beck, Leo Birenberg (Milan Records)


    március 13.:

         Cinderella - Patrick Doyle (Walt Disney Records)
         It Follows - Disasterpeace (Milan Records)
         Run All Night - Junkie XL (WaterTower Music)


    március 17.:

         Nekromantik - Daktari Lorenz, Hermann Kopp, John Boy Walton (One Way Static Records)
         Virunga - Patrick Jonsson (Varése Sarabande)
         Il Fiume Del Grande Caimano - Stelvio Cipriani (Chris' Soundtrack Corner)
         Stormy Weather (2 CD) - Various Artists (Kritzerland)
         Liv and Maddie - Eric Goldman, Michael Corcoran (Walt Disney Records)
         Psycho - Bernard Herrmann (Doxy Cinematic)


    március 20.:

         Kumiko, the Treasure Hunter - The Octopus Project (Robot High School)
         Tracers - Lucas Vidal (Varése Sarabande)


    március 27.:

         While We're Young - James Murphy (Milan Records)


    március 31.:

         Ned Rifle - Hal Hartley (Possible Films Music)







    2015. március 01.


         A Klasszik Rádió mai, 17 órakor kezdődő Cinemusic című műsora a 2015-ös Oscar-díj-átadás jegyében telik majd, így a 18:30-tól induló Filmzene.net-blokk ezúttal a Legjobb eredeti filmzene kategória jelöltjeire fókuszál, ami előtt röviden visszatekintünk majd a múltba, s megnézzük, mióta is értékeli az Amerikai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia a produkciók aláfestését. Ezt követően pedig A Grand Budapest Hotel Oscar-díjas score-jából, a szintén Alexandre Desplat által készített, a Kódjátszma című filmhez tartozó kíséretből, illetve Hans Zimmer 2014-es nagy meglepetéséből, a Csillagok között zenéjéből csendülnek fel egyvelegek. A műsort az Oscarra először jelölt komponisták, az izlandi Jóhann Jóhannsson (A mindenség elmélete), valamint Gary Yershon (Mr. Turner) műve zárja, mely szerzőket az első nominálás mellett az is összeköti, hogy score-juk egyaránt életrajzi ihletésű mozihoz kötődik.







    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam