FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2014 januárjának hírei

    2014 januárjának hírei




    2014. január 30.


         Életének 83. évében elhunyt John Cacavas. Az 1930. augusztus 13-án, az Egyesült Államokban született komponista számtalan mozi, illetve tévés produkció muzsikáját készítette el - míg utóbbiak közül a "Horror Expressz", az "Airport 1975", illetve "Airport '77" számítanak a legismertebbeknek, addig előbbiek csoportjába olyan népszerű szériák tartoznak, mint például a "Kojak", a "Gyilkos sorok - Murder, She Wrote", a "Columbo", a "Magnum" vagy a "Hawaii Five-0". Zenei tanulmányait a Northwestern Universityn folytatta, katonaévei alatt pedig az Army Band zenei rendezője volt Washingtonban. Filmes pályafutása mellett állandó vendégkarmestere volt a London Symphony Orchestrának, a BBC Orchestra of Londonnak, illetve a The Atlanta Symphony and Radio City Music Hall Orchestrának is, továbbá a Beverly Hills Pops vezető karmesteri szerepét is ő tölthette be. A komponista 2004 nyarára készült el a közel ötszáz oldalas önéletrajzi kötetével, melynek az "It's More Than Do-Re-Mi: My Life in Music" címet adta.







    2014. január 27.


         Január 26-án került megrendezésre a zeneipar legrangosabbnak számító gáláinak egyike, a Grammy-díj-kiosztó. Bár e rangos eseményre többnyire februárban szoktak sort keríteni, a hivatalos közlemény szerint ezúttal a téli olimpia apropójából voltak kénytelenek előrébb hozni az aranygramofon kiosztásának időpontját. Az elismerés átnyújtására 1958 óta minden évben sor kerül, s a filmzenékkel kapcsolatos kategóriák is csupán kétévnyi lemaradást könyvelhetnek el a gála életében. A december elején kihirdetett jelöltek közül a legutóbbi 007-es mozi került ki győztesen: a "Skyfall"-hoz kapcsolódó munkájáért mind a score-t jegyző Thomas Newman, mind pedig a főcímzenét éneklő Adele hazavihette a szobrocskát, a legjobb soundtrack album kategórián belül pedig a "Sound City: Real to Reel" című dokumentumfilmhez kapcsolódó korongnak ítélték oda a díjat. A jelöltek listája - immár a győztesek kiemelésével - az alábbiak szerint alakult:



    Legjobb eredeti filmzene:
         Skyfall - Thomas Newman
         Argo - Alexandre Desplat
         The Great Gatsby - Craig Armstrong
         Life of Pi - Mychael Danna
         Lincoln - John Williams
         Zero Dark Thirty - Alexandre Desplat


    Legjobb betétdal:
         "Skyfall" - Adele (Skyfall)
         "Atlas" - Coldplay (The Hunger Games: Catching Fire)
         "Silver Lining" - Jessie J (Silver Linings Playbook)
         "We Both Know" - Colbie Caillat feat. Gavin DeGraw (Safe Haven)
         "Young and Beautiful" - Lana Del Rey (The Great Gatsby)
         "You've Got Time" - Regina Spektor (Orange Is the New Black)


    Legjobb soundtrack album:
         Sound City: Real to Reel
         Django Unchained
         The Great Gatsby (Deluxe Edition)
         Les Miserables (Deluxe Edition)
         Muscle Shoals







    2014. január 26.


         A hamarosan felkerülő "Ez volt 2013" évösszegzőnkkel kapcsolatos összeállításunk második fele hallható majd ma este fél héttől a Klasszik Rádió Cinemusic című műsorában. Míg múlt héten a szuperhősös és az animációs alkotások, illetve a kalandfilmek dallamaiból csendültek fel részletek, addig most a sci-fik és a drámák muzsikái kerülnek terítékre. Az utóbbi kategóriába tartozó művek közül John Williamsnek "A könyvtolvaj" című regényadaptációhoz készült score-jából, Hans Zimmer "Hajsza a győzelemért"-jéből, John Debneynek a "Jobs - Gondolkozz másképp"-re keresztelt életrajzi alkotáshoz íródott kompozíciójából, valamint az egyik nagy meglepetést okozó Abel Korzeniowski "Romeó és Juliá"-jából hangoznak majd el tételek. Az összeállítás második felében pedig a sci-fi-muzsikákra tereljük a figyelmet, Hollywood ugyanis 2013-ban újra felfedezte az egy ideje elég mostohán kezelt irányzatot, s ontotta magából az újabb és újabb tudományos-fantasztikus mozikat, melyek nemegyszer remek muzsikák elkészítésére sarkallták a komponistákat. A tavalyi év legjobb sci-fi-zenéit illusztrálandó, egy-egy részletet válogattunk a "Feledés", az "Elysium" és a "Gravitáció" aláfestéséből.







    2014. január 23.


         A Budafoki Dohnányi Zenekar évek óta koncertezik olyan összeállításokkal, melyekben filmzenék, illetve filmekhez szorosan kapcsolódó komolyzenei darabok kerülnek terítékre - a következő ilyen eseményre február 8-án kerül majd sor. A sikeres estek eredményeként láthatott napvilágot nemrég a Filmharmonic névre keresztelt albumuk, melyre a repertoárból tizennégy tétel kerülhetett fel. Bár a zenekar magyar aláfestéseket is előszeretettel játszik, jelen korongra ezúttal csak olyan külföldi sikerfilmek muzsikái kerültek kiválasztásra, mint például a Harry Potter-széria, a "Jurassic Park", a "Csillagok háborúja", a "Volt egyszer egy vadnyugat", a "Vissza a jövőbe", a "Pókember 3.", a "Titanic", a "Robin Hood, a tolvajok fejedelme" vagy "A Nap könnyei". A korong - mely kizárólag a BDZ-n keresztül rendelhető meg - tracklistájával kapcsolatos bővebb információkat ide kattintva találhatják meg az érdeklődők.







    2014. január 21.


         Február 28. és március 2. között kerül megrendezésre a Chattanooga Nemzetközi Filmzenei Fesztivál, melynek művészeti vezetője George S. Clinton lesz, aki mellett Alan Silvestri és Peter Golub komponisták, valamint a számtalan, elsősorban tévés alkotás aláfestésénél közreműködő Richard Kaufman karmester is tiszteletét teszi majd. A programok között a meghívottak önálló, illetve közös előadásain a tervek szerint olyan témák kerülnek terítékre, mint például a kép és a zene kapcsolata, a zenekar jelentősége a filmvilágban, valamint a kreativitás és a hangulatteremtés fontossága. Emellett két hangversennyel is készülnek a szervezők, melyek közül az egyik meglehetősen rendhagyónak ígérkezik, ugyanis az "Ének az esőben - Singin' in the Rain" című Oscar-díjas alkotás kerül majd levetítésre élő zenei kísérettel. A másik koncert keretén belül pedig olyan alkotások aláfestéséből csendülnek majd fel egyvelegek, mint a "Szőr Austin Powers: Őfelsége titkolt ügynöke - Austin Powers: International Man of Mystery", a "Vissza a jövőbe - Back to the Future", valamint a "These Amazing Shadows" című dokumentumfilm.







    2014. január 20.


         A Legóból ismert figurák és világok az elmúlt évek során különféle számítógépes játékok, illetőleg animációs alkotások ihletéül is szolgáltak, s ezen adaptációk legújabb állomása a februárban mozikba kerülő "A LEGO kaland - The Lego Movie" című egész estés alkotás lesz, melyhez olyan neves színészek kölcsönözték hangjukat, mint Morgan Freeman, Liam Neeson, Elizabeth Banks, valamint Channing Tatum. A történet az építőmunkásként tevékenykedő Emmet köré épül, akiről néhányan azt hiszik, hogy ő a világ megmentésének kulcsa, ezáltal pedig a legalkalmasabb személy arra, hogy számos ismert figurával (mint például Batman, Superman, Gandalf és Vadóc) karöltve megakadályozza Lord Biznisz hatalomra törését. A 3D-s verzióban is megtekinthető film Chris Miller és Phil Lord rendezésében született meg, a zeneszerzői posztot pedig Mark Mothersbaugh töltötte be, akivel a páros olyan alkotások révén dolgozott már együtt, mint a "Derült égből fasírt - Cloudy with a Chance of Meatballs", illetve a "21 Jump Street: A kopasz osztag". "Mindig nagyon izgalmasak voltak számomra a Chrisszel és Phillel közös kollaborációk, így örülök, hogy a Lego-film kapcsán is hozzám fordultak. Nagyon kedvelik az igazán őrült elektronikus zenéket, amelyekhez hasonlóra, remélem, ez a projekt is enged némi teret" - nyilatkozta 2013 nyarán a komponista, akinek munkáival emellett még a "22 Jump Street" (melyet szintén Miller és Lord rendeznek), illetve a "Forever" kapcsán találkozhatunk az idei esztendőben.










    2014. január 19.


         Honlapunkra rövidesen felkerül "Ez volt 2013" névre hallgató évértékelésünk. Ám addig is, afféle beharangozóként, a Klasszik Rádió Cinemusic című műsorában, ma este fél héttől a Filmzene.net szerkesztőinek kedvenc score-jaiból készített összeállítás lesz hallható - illetve a jövő vasárnap, ugyanebben az időpontban. A műsoridő kötött kereteiből adódóan persze csak felületesen lehet átfutni a rengeteg, 2013-as aláfestésen, hiszen lehetetlen átfogó képet adni minden egyes kiemelkedő tavalyi zenéről. A mai műsorban szuperhősös és animációs alkotások, illetve kalandfilmek dallamaiból csendülnek fel részletek, míg a jövő heti összeállítás a sci-fik és a drámák muzsikái között tallóz.







    2014. január 18.


         A nagyobb kiadók közül idén elsőként az Intrada rukkolt elő olyan korongokkal, melyek nem aktuális muzsikákat vonultatnak fel. A cég a Burt Lancaster főszereplésével készült, 1961-es "A veszettek - The Young Savages" zenéje (amely David Amram nevéhez fűződik) mellett a "Transformers: The Movie" című, amerikai-japán koprodukciós alkotás score-ját jelentette meg a napokban. Utóbbi a rajzfilmszéria sikerén alapulva készült el 1986-ban, kíséretét pedig Vince DiCola készítette, kinek nevét emellett a "Rocky IV." kapcsán szokás még emlegetni. "Mikor leszerződtem a filmre, nem ismertem a sorozatot, és a zenéjét sem hallottam. Ezen később sem változtattam, és örülök annak, hogy kompozícióm nem azok tükrében ihletődtek, hanem teljesen önálló műként születtek meg. Emellett sokat jelentett számomra az is, hogy e projekt kellő teret biztosított ahhoz, hogy amennyire csak lehet, kreatív legyek" - emlékezett vissza később a szerző, aki a vérbeli nyolcvanas éveket megidéző szintetizátoros muzsikával támasztotta alá az autobotok és az álcák csatáját. E produkcióhoz kapcsolódóan a betétdalos album máig könnyedén beszerezhető, a BotCon által kiadott score azonban ritkaságnak számít, s ez utóbbin változtatott most az Intrada úgy, hogy még a munkálatok kezdetén íródott demó - mely "Legacy" címre lett keresztelve - is helyet kapott a közel nyolcvanperces játékidővel bíró korongon. Az egyes tételekbe történő belehallgatásra, illetve az album megrendelésére a kiadó hivatalos weboldalán nyílik lehetőség, hosszabb lélegzetű ízelítőként pedig álljon itt az "Autobot / Deception Battle" című akciótétel.










    2014. január 16.


         A Keepmoving Records azon kisebb kiadók sorát gyarapítja, melyek lemezeikkel elsősorban a nem annyira ismert európai komponisták munkásságába engednek betekintést. Legújabb megjelenéseik között található a "The Pagan Queen" című, a csehek legendás és misztikus hősnőjéről, Libuse-ről szóló alkotás aláfestése, melyet Benedikt Brydern szerzett. A német komponista többek között "A rendíthetetlen ólomkatona" 1995-ös adaptációjához is készített már muzsikát, illetve korábban olyan szerzők oldalán is dolgozott, mint Randy Miller vagy Christopher Young. Egy másik aktualitásuk a hamarosan hazánkba is ellátogató Ennio Morriconétől származó "The Demons of St. Petersburg"-score, mely Giuliano Montaldo 2008-as rendezéséhez készült. Ezen szerzemény akár egy hosszú és gyümölcsöző munkakapcsolat eddigi utolsó fejezetének is tekinthető, a direktor és a Maestro ugyanis már az 1966-os "Az algíri csata - La battaglia di Algeri" óta dolgoznak együtt rendszeresen. Az albumokba történő belehallgatásra a kiadó hivatalos weboldalán keresztül nyílik lehetőség.







    2014. január 14.


         Alfred Hitchcock, a filmművészet egyik legjelentősebb alakja a filmzenét igen kiemelt helyen kezelte. Ahogyan egyik komponistája, Arthur Benjamin fogalmazott: "Nem hiszem, hogy van még egy ilyen nagy rendező, aki ennyire értékelné a filmzenét". Pályája során számtalan szerzővel dolgozott együtt - a legismertebbnek a Bernard Herrmann-nel alkotott kollaborációja számít - de nemcsak erről, hanem munkásságának egyéb érdekes momentumairól is szó lesz majd január 18-án, szombaton a budapesti Jam Táncműhelyben. Az este héttől kezdődő "Hitchcock zenél!" címre keresztelt interaktív előadás keretén belül a húszas évek elején a Paramount leányvállalatának egyik londoni kirendeltségén feliratrajzolóként, illusztrátorként, majd rendezőasszisztensként kezdő legendás brit rendezőnek ezúttal nemcsak népszerű darabjain, hanem máshol nem látható ritkaságokon és különlegességeken keresztül kerül bemutatásra a suspense mesterének korábban nem ismert arca. A Hubai Gergely által tartott előadással kapcsolatos bővebb információk ide kattintva olvashatók, ízelítőként pedig álljon itt legismertebb filmes jelenete az 1960-as "Psychó"-ból, Herrmann score-jával, illetve anélkül.










    2014. január 13.


         Az itthoni idő szerint hétfő hajnalban véget ért 71. Golden Globe-díj-átadón a legtöbbek által befutónak vélt "12 év rabszolgaság" vagy a "Gravitáció" helyett Robert Redford "Minden odavan" című filmje vitte el a zenéért a szobrot, az elsőfilmes Alex Ebert munkája. Az elismerésért John Williams, Hans Zimmer, Steven Price és Alex Heffes volt még versenyben. Ami a dalokat illeti, e kategóriában a U2 szerzeménye, az "Ordinary Love" diadalmaskodott, mely a "Mandela: Long Walk to Freedom"-ban hangzott el. A jelöltek teljes listája:




    Legjobb eredeti filmzene:
         All Is Lost - Alex Ebert
         The Book Thief - John Williams
         Gravity - Steven Price
         Mandela: Long Walk to Freedom - Alex Heffes
         12 Years a Slave - Hans Zimmer


    Legjobb eredeti betétdal:
         Ordinary Love - Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen Jr., Brian Burton (Mandela:
         Long Walk to Freedom)

         Let It Go - Kristen Anderson-Lopez, Robert Lopez (Frozen)
         Please Mr. Kennedy - T-Bone Burnett, Ethan Coen, Joel Coen, Justin Timberlake, George Cromaty,
         Ed Rush
    (Inside Llewyn Davis)
         Atlas - Chris Martin, Guy Berryman, Jonny Buckland, Will Champion (The Hunger Games:
         Catching Fire)
         Sweeter Than Fiction - Jack Antonoff, Taylor Swift (One Chance)







    2014. január 10.


         Nemrég jelentették be a legrangosabb európai filmes elismerések közé tartozó BAFTA-díj idei jelöltjeinek listáját, melyet összesítésben a "Gravitáció - Gravity", valamint a "12 év rabszolgaság - 12 Years a Slave" című alkotások vezetnek: míg előbbi tizenkét, utóbbi tizenegy nominálást tudhat magáénak. A február 16-án megrendezésre kerülő gála keretén belül a Brit Filmakadémia tagjai sok egyéb mellett természetesen a filmzenékkel kapcsolatos véleményüknek is hangot adnak, ám listájuk ezen címszó alatt feltüntetett alkotásai kapcsán nem sok meglepetéssel szolgálnak. A két legérdekesebb kompozíciónak Steven Price ("Gravitáció"), valamint Hans Zimmer ("12 év rabszolgaság") muzsikája számít, ezek ugyanis nemcsak a BAFTA-nál, hanem a Golden Globe-nál is szerepelnek - emellett Zimmer művét még Black Reelre is jelölték -, továbbá érdemes kitérni még "A könyvtolvaj - The Book Thief" aláfestésére is, az azt jegyző John Williams ugyanis az alkotás egyetlen olyan résztvevője, aki e rangos listára felkerült. A jelölések az alábbiak szerint alakultak:


         12 Years a Slave - Hans Zimmer
         The Book Thief - John Williams
         Captain Phillips - Henry Jackman
         Gravity - Steven Price
         Saving Mr. Banks - Thomas Newman







    2014. január 09.


         "A "The Thirteenth Tale" egy csodálatos film elképesztő történettel. A két főszereplő, Vanessa Redgrave és Olivia Coleman mesteri játéka lenyűgöző elbeszélő jelenetekkel párosul, ami egyszerre hatott rám izgalmasan és ösztönzőleg az aláfestés elkészítésekor" - nyilatkozta legújabb projektje kapcsán Benjamin Wallfisch. A brit komponista amellett, hogy olyan pályatársainak segíti munkáit karmesterként, illetve hangszerelőként, mint például Dario Marianelli, Christophe Beck, valamint Marc Streitenfeld, önálló karrierjét is egyengeti, mely legújabb állomásának a magyarul is megjelent Diane Setterfield-kötet, "A tizenharmadik történet" adaptációja számít. A James Kent rendezésében megszületett drámához Wallfisch egy sejtelmes, helyenként thrillerre hajazó megoldásokkal színesített kompozíciót készített, mely nemrégiben CD-n is napvilágot látott a MovieScore Media jóvoltából. A kiadó emellett egy másik szerzeménnyel is jelentkezett 2013 decemberében, amely a közel húsz éve pályán lévő izraeli komponista, Frank Ilfman nevéhez fűződik, s a "Big Bad Wolves" címet viselő thrillerhez íródott. E filmről a Busan Nemzetközi Filmfesztiválon Quentin Tarantino eképpen vélekedett: "Nemcsak Busan viszonylatában ez a legjobb alkotás, hanem az egész évben is". A korongokkal kapcsolatos bővebb információk a kiadó hivatalos weboldalán olvashatóak.







    2014. január 06.


         Február 6-án kerül a hazai mozikba 2014 első remake-je, a "Robotzsaru - RoboCop". A José Padilha rendezte vérfrissítésben Samuel L. Jackson, Michael Keaton, Gary Oldman és a címszereplőt alakító Joel Kinnaman működik közre. A zeneszerzői szerepkört Pedro Bromfman tölthette be, aki Padilha révén léphetett a stábba, és korábban olyan brazil alkotások révén alakítottak ki egymással jó munkakapcsolatot, mint az "Elit halálosztók - Tropa de Elite", valamint folytatása, s a detroiti hős kalandjain kívül együttműködésük újabb fejezete lesz még a "Rio, eu te amo" című szkeccsfilm egyik epizódja is. "Ez egy nagyon érdekes vállalkozás volt Padilha részéről. A 'Robotzsaru' egy olyan film, amely főtémáját tekintve is meghatározó" - mondta a komponista, akinek ezen projekt nemcsak Basil Poledouris örök érvényű score-ja miatt számított nagy kihívásnak, hanem azért is, mert ez az első nagy költségvetésű amerikai mozija, így tehát a végeredmény karrierje szempontjából is meghatározó lesz. A filmzenealbum február 4-től válik elérhetővé a Sony Classical jóvoltából.










    2014. január 03.


         "Hat és fél napot dolgozom egy héten. Jó nagy családom van, melynek tagjaival minden vasárnap délután összegyűlünk. Röplabdázunk egyet, majd grillezünk, nagyokat eszünk, végül pedig megnézünk egy filmet. Ezt követően pedig megyek vissza dolgozni" - nyilatkozta nemrégiben Danny Elfman. A Relativity Music Group március elején megjelenő filmzenealbumának köszönhetően ismerhetjük meg a zeneszerző legújabb muzsikáját, mely a "Mr. Peabody és Sherman kalandjai - Mr. Peabody & Sherman"-hez készült. A DreamWorks Animation égisze alatt megvalósult alkotást Rob Minkoff rendezte, akinek olyan sikeres családi mozikat köszönhetünk, mint "Az oroszlánkirály - The Lion King" vagy a "Stuart Little kisegér - Stuart Little". E történet főszereplője az átlagosnak tűnő srác, Sherman, aki nem hétköznapi módon viselkedő kutyája, Mr. Peabody révén számtalan időutazásos kalandba keveredik, mígnem a véletlen folytán összekuszálódott történelmet és idősíkokat helyükre nem teszik. A mozi tengerentúli premierjére március 7-én kerül majd sor, a hazai bemutató pedig szintén e hónapban lesz. Elfman az eddigi előrejelzések szerint 2014-ben az új Tim Burton-rendezés, a "Big Eyes" révén is hírt ad majd magáról. A több évtizedes együttműködésük folytatásának ezúttal a Margaret Keane festőnőről szóló életrajzi dráma szolgál alapul.










    2014. január 01.


         Az elmúlt évekhez viszonyítva kellően erősnek mondható 2013-at követően ismét egy új év előtt állunk, és új, az egész esztendőre kiterjedő reményeket fűzhetünk az általunk várt mozikkal, illetve muzsikákkal kapcsolatban. A január - ahogyan az gyakran lenni szokott - nem bővelkedik a mozipremierekhez kapcsolódóan kiadott zenék terén, ám két érdekességet még így is tartogat számunkra: az első a Johnny Klimek-Reinhold Heil duótól származó, az "Én, Frankenstein - I, Frankenstein" című horrorhoz készült score, a másik pedig a "Jack Ryan: Árnyékügynök - Jack Ryan: Shadow Recruit" aláfestése Patrick Doyle-tól. Az e havi albummegjelenések sorát a december közepe óta ismertté vált Varése Sarabande CD Club kiadványok sora nyitja majd, ám ezen impozáns listából "A magas rangú célpont - Brass Target" korongra a kiadó webáruházában már felkerült az "elfogyott" felirat. A régi idők muzsikái terén érdekességnek számít majd a mindeddig csak bakeliten elérhetővé vált "Solimano Il Conquistatore", valamint az "I Promessi Sposi", melyek a Kronos Recordsnak köszönhetően bukkannak fel CD-n, továbbá kuriózumnak tekinthető még egy német alkotás, a "Die Geißel Des Fleisches" muzsikája abból a szempontból, hogy remasterelt bakeliten kerül majd a boltok polcaira. Az eddig ismertté vált januári kiadások várhatóan az alábbi lista szerint alakulnak:



    január 06.:

         Star Trek: Nemesis (2 CD, 5000 db-os kiadás) - Jerry Goldsmith (Varése Sarabande)
         The Abyss (2 CD, 3000 db-os kiadás) - Alan Silvestri (Varése Sarabande)
         Brass Target (1000 db-os kiadás) - Laurence Rosenthal (Varése Sarabande)
         Vibes (2000 db-os kiadás) - James Horner (Varése Sarabande)
         Runaway (2000 db-os kiadás) - Jerry Goldsmith (Varése Sarabande)


    január 07.:

         One Chance - Theodore Shapiro (Sony Music)
         The Buccaneer (1000 db-os kiadás) - Elmer Bernstein (Kritzerland)


    január 14.:

         Person of Interest - Ramin Djawadi (Colosseum)


    január 17.:

         Big Bad Wolves - Frank Ilfman (MovieScore Media)
         I, Frankenstein - Johnny Klimek, Reinhold Heil (Lakeshore Records)
         Jack Ryan: Shadow Recruit - Patrick Doyle (Varése Sarabande)
         Ride Along - Christopher Lennertz (Varése Sarabande)


    január 31.:

         Labor Day - Rolfe Kent (Warner Bros. Records)


    további megjelenések:

         Solimano Il Conquistatore (500 db-os kiadás) - Francesco De Masi (Kronos Records)
         I Promessi Sposi (500 db-os kiadás) - Carlo Rustichelli (Kronos Records)
         Die Geißel Des Fleisches (LP) - Gerhard Heinz (Digatone)







    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam