FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2014 februárjának hírei

    2014 februárjának hírei




    2014. február 27.


         Folytatódik Roman Polanski és Alexandre Desplat kollaborációja: a páros a "Szellemíró - The Ghost Writer", "Az öldöklés istene - Carnage", valamint a tavaly bemutatott "La Vénus á la fourrure" című drámát követően a "D" kapcsán dolgozik együtt újfent. A francia direktor ezúttal egy igaz történeten alapuló politikai thrillert visz vászonra, melynek forgatókönyvéről a "Szellemíró"-t is jegyző Robert Harris gondoskodott. "Roman mindig a megfelelő helyre teszi le a kameráját, gondoskodik a szükséges atmoszféráról, s közben alázatosan, precízen irányítja színészeit. Hihetetlen dolog az, amilyen tisztelettel viszonyul nézőihez: úgy véli, a közönség okosabb nála, ezért igyekszik ennek megfelelően közelíteni hozzájuk, és a lehető legkisebb mértékben manipulálni őket. Erre csak a legnagyobbak képesek" - nyilatkozta korábban Desplat, aki nemrég fejezte be a Gareth Edwards akciófilmjével, a "Godzillá"-val kapcsolatos munkálatokat. Utóbbin felül idén még Angelina Jolie drámája, az "Unbroken", a "The Little Prince" című animációs film, valamint a "Suite francaise" révén hallat majd magáról a szerző.







    2014. február 25.


         Április 3-án debütál a hazai mozikban az "Amerika Kapitány: A tél katonája - Captain America: The Winter Soldier" című Marvel-mozi, mely révén Chris Evans harmadik alkalommal ölthette magára a hős ruháját. Christopher Markus és Stephen McFeely forgatókönyvírók már az első rész bemutatója előtt, 2011 áprilisában nekiálltak a folytatás papírra vetésének, melyben a Kapitány egy új ellenféllel, a Tél Katonájával (Sebastian Stan) kerül szembe. A világot veszélybe sodró összeesküvés megakadályozása érdekében igazságosztónk mellé szegődik a Fekete Özvegy (Scarlett Johansson), illetve Sólyom (Anthony Mackie) is. Az első kalandhoz Alan Silvestri szolgáltatta az aláfestést, a folytatás esetében azonban mindez a Remote Control Production tagjára, Henry Jackmanre hárult. "Ez egy nagyszerű projekt, az Amerika Kapitány-filmnél ugyanis szükség van a tradicionálisságra, tematikusságra, melyek az előzményekből erednek, ugyanakkor ez a mozi modern is. Plusz a Tél Katonája egy őrült, sötét, Robotzsaru-szerű alak, akiben bár van némi emberi, összességében mégis gépies, velejéig romlott karakter. Éppen ezért úgy gondoltam, hogy valami őrült és sötét illene a Tél Katonájához, amit aztán meg is csináltam" - nyilatkozta a szerző, aki mielőtt nekikezdett művének, egy közel hétperces egyveleget készített demó gyanánt a direktorpárosnak, Anthony és Joe Russónak. A film zenéje várhatóan április 1-jén jelenik majd meg a Hollywood Records gondozásában.









    2014. február 21.


         Svájc nemegyszer adott már otthont olyan különleges rendezvényeknek, melyek keretén belül Ludwig Wicki vezényletével, valamint a 21st Century Symphony Orchestra & Chorus közreműködésével élő zenei kísérettel ellátott filmvetítésekre került sor. Március 22-én, valamint 23-án este a KKL Luzern Concert Hallban egy újabb alkotás kerül majd terítékre, mely nem más lesz, mint Tim Burton 2010-es "Alice Csodaországban - Alice In Wonderland"-je. Az eseményen tiszteletét teszi majd a komponista, Danny Elfman is, aki egykor így válaszolt arra a kérdésre, hogy miben különbözött ezen projekt a többi Burton-mozitól: "Ez egy érdekes megbízatás volt számomra, de csak azért, mert Timnek nagy kihívást jelentett. Ő hozzászokott ahhoz, hogy mindent lát a kamerában: azon kevés direktorok egyike, aki megépít egy csokoládé-vízesést vagy -folyót azért, hogy azon egy hajó úszhasson. A legtöbben ezt CGI-jal oldják meg. Lehet, hogy egy-két helyen ő is alkalmaz ilyet, de a legtöbb dolgot megépíti. Ezúttal azonban nem volt semmi, csak a színészek egy zöld háttér előtt, s mivel így nem látta át a képi világot, párszor kiakadt, aminek én nem örültem. Igaz ugyanakkor, hogy engem annyira nem zavart ez a megoldás, helyzettől függően igyekeztem mindig a lehető legjobbra törekedni". Az ezt megelőző napon a zenekar "Danny Elfman's Music from the Films of Tim Burton" címmel Elfman egyéb Burton-alkotásokhoz készült muzsikáiból is ízelítőt ad majd a közönség számára.









    2014. február 19.


         Kurt Russell 1996-ban lépett másodjára vászonra Snake Plisskenként azért, hogy a 2013-ban bekövetkezett földrengés nyomán levált, s immáron börtönszigetként funkcionáló Los Angelesből visszaszerezzen egy olyan, az elnök lázadó lánya által ellopott berendezést, melynek aktiválásával az emberiség technikailag visszafejlődne. A "Menekülés Los Angelesből - Escape from L.A." aláfestő muzsikájáról John Carpenter gondoskodott, aki amellett, hogy felhasználta az első részből jól ismert, s a maga szintjén klasszikusnak számító főtémát, Shirley Walkert is maga mellé vette kiegészítő komponistaként. Együttműködésük eredményébe ez idáig a film mellett a Milan Records gondozásában megjelent, valamivel több mint félórányi játékidővel bíró album révén nyerhettünk betekintést, amin a napokban változtatott a La-La Land Records azzal, hogy 1500 darabos, limitált kiadvány formájában közel nyolcvanpercnyi score-t jelentetett meg. "Nagyon jó volt együtt dolgozni Johnnal. Tisztában van azzal, hogy zeneszerzőként milyen korlátokkal rendelkezik, és ebből eredően kért fel engem annak idején kétszer is arra, hogy segítsek neki néhány szimfonikus kiegészítéssel, illetőleg egyes elképzeléseinek a zenekar nyelvére történő fordításában" - nyilatkozta Walker, aki emellett a "Semmit a szemnek - Memoirs of an Invisible Man" című alkotásnál volt még a horrorguru segítségére. Az egyes tételekbe történő belehallgatásra, illetve az album megrendelésére a kiadó hivatalos weboldalán nyílik lehetőség, hosszabb lélegzetű ízelítőként pedig álljon itt egy egyveleg.









    2014. február 17.


         Február 16-án kerültek kiosztásra a legrangosabb európai filmes elismerések közé tartozó BAFTA-díj szobrai. A Brit Filmakadémia tagjai sok egyéb mellett természetesen a filmzenékkel kapcsolatos véleményüknek is hangot adtak, s ők ezúttal a "Gravitáció" aláfestését vélték az elmúlt szezon legjobb muzsikájának. Steven Price ezáltal olyan veterán komponistákat utasított maga mögé, mint John Williams, Hans Zimmer vagy Thomas Newman. Az Alfonso Cuarón rendezésében készült alkotás tizenegy nominálással indult neki az eseménynek, s végül összesen hat szobrocskával távozhatott. A jelöltek listáján túl az alábbiakban egy rövid videó is látható a győztes kihirdetésével, illetve köszönő beszédével.



    Legjobb eredeti filmzene:
         Gravitáció (Gravity) - Steven Price
         12 év rabszolgaság (12 Years a Slave) - Hans Zimmer
         A könyvtolvaj (The Book Thief) - John Williams
         Phillips kapitány (Captain Phillips) - Henry Jackman
         Banks úr megmentése (Saving Mr. Banks) - Thomas Newman









    2014. február 11.


         Január közepén hirdették ki az Oscar-díjra jelöltek neveit, a szobrokat pedig a március 2-án, 86. alkalommal megrendezésre kerülő gálán fogják átadni. Filmzenei szempontból a két ide vonatkozó kategória várományosain kívül eddig az számított érdekességnek, hogy William Ross immár negyedik alkalommal töltheti majd be a zenei rendező posztját, január végén azonban egy ennél jóval érdekesebb - s azóta egyre csak gyűrűződő - esemény látott napvilágot. Az Akadémia visszavonta a legjobb betétdal kategóriájában jelölt "Alone Yet Not Alone" című történelmi mozi azonos című dalára vonatkozó nominációt, az indok pedig az volt, hogy szerintük a dal szerzője, Bruce Broughton etikátlanul lobbizott e-mailben azért, hogy a darab eljusson a jelölésig. A levélküldés napvilágra kerülése után az Akadémia frissen megválasztott, egyébként korábban nem a filmes szakmában dolgozó elnöke, Cheryl Boone Isaacs és a szervezet Kormányzótanácsa befolyással való visszaéléssel, továbbá tiltott, az Akadémia álláspontja szerint etikátlan kampánnyal vádolta meg a szerzőt, majd döntött a szerzemény jelölésének visszavonásáról.
         A gála történelmében ez a hatodik alkalom, hogy egy jelölést visszavonnak, e határozatot azonban a komponista nem hagyta annyiban, ezért egy levelet intézett az Akadémiához, melyben felhívta a filmes szervezet pár vezetőjének, köztük Charlie Fox, a zenei tagozat irányítójának figyelmét néhány ellentmondásra a kizárásával kapcsolatban. Broughton, aki maga is betöltötte korábban Fox pozícióját, nehezményezte, hogy a zenei tagozat tagjainak kiküldött, a betétdalokat tartalmazó DVD mellé egy olyan levél is csatolva volt, melyben szerepelt az alábbi mondat: "Amikor a szavazatait összeállítja, egyszerűen válasszon ki öt dalt az önnek leginkább tetsző sorrendben. Reméljük, hogy meg fogja nézni a mellékelt lemezt, hogy még több információt kaphasson a választási döntéseivel kapcsolatban". Broughton védekezésében pedig arra mutatott rá, hogy ő semmi mást nem csinált, csak felhívta a tagok figyelmét a saját dalának e DVD-n történő meghallgatására. A jelöltek kiválasztását megelőző, a stúdiók által finanszírozott óriási kampányok ismeretében ez a szerény önreklámozás egy nagyon egyszerű kis marketingnek tűnhet, ám Broughton - az Akadémia álláspontja szerint - ott követte el a hibát, hogy felfedte azt a tényt, miszerint a kiküldött DVD-n lévő jelölhető dalok közül az általa ajánlottat ő komponálta. A dalok ugyanis anonim módon szerepelnek, tehát a jelölteket kiválasztó zenei tagozat tagjai nem tudhatják, hogy melyik dalt ki írta - nyilván napjainkban körülbelül tíz másodperc alatt kideríthető valamiről, hogy ki komponálta.
         S hogy lássuk, mennyire ellentmondásos ez az ügy, elég annyit megemlíteni, hogy az elnök álláspontja az, hogy az Akadémia mindenki számára azonos feltételeket és egyenlő esélyeket kell, hogy biztosítson. Ám mindenkinek a saját értékítéletére bízzuk, hogy azon óriási mennyiségű reklám- és kampányanyag ismeretében, melyet a stúdiók a tagokra zúdítanak a jelöltek bejelentését megelőzően, vajon hetven darab e-mailre kellett-e ilyen heves, kizárással végződő reakciót adnia az Akadémiának. Az "Alone Yet Not Alone" helyére nem került új dal - bár egy online petícióval kapcsolatos kezdeményezés már elindult, melynek célja, hogy e szám visszakerüljön a listára -, így ott már csak négyen maradtak ringben a szobrocskáért. A jelöltek listája tehát a fentiek tükrében az alábbiak szerint alakul:



    Legjobb filmzene:
         A könyvtolvaj (The Book Thief) - John Williams
         Gravitáció (Gravity) - Steven Price
         A nő (Her) - William Butler, Owen Pallett
         Philomena - Alexandre Desplat
         Mr. Banks megmentése (Saving Mr. Banks) - Thomas Newman


    Legjobb betétdal:
         "Happy" (Gru 2. - Despicable Me 2) - Pharrell Williams
         "Let It Go" (Jégvarázs - Frozen) - Kristen Anderson-Lopez, Robert Lopez
         "The Moon Song" (A nő - Her) - Karen O, Spike Jonze
         "Ordinary Love" (Mandela: Long Walk to Freedom) - Paul Hewson, Dave Evans, Adam Clayton,
         Larry Mullen








    2014. február 08.


         "Örülök annak, hogy egymástól különböző projektekkel keresnek meg engem. Ezt nagyon fontosnak tartom, hiszen ezáltal több oldalamat is meg tudom mutatni" - nyilatkozta John Debney, aki nemrégiben egy tévésorozat, a "The After" pilotjához szerződött le. A többek között Sharon Lawrence, Jamie Kennedy és Aldis Hodge főszereplésével készülő bevezető epizód érdekessége zenei szempontból az, hogy a széria Chris Carter nevéhez köthető, aki ezúttal nem kedvelt komponistáját, a többek között az "X-akták"-hoz, valamint a "Millennium"-hoz is muzsikát szolgáltató Mark Snow-t kérte fel a feladatra. A nyitány premierjét az Amazon Stúdió második pilotszezonjára tűzték ki, és a nézők visszajelzésének függvényében fogják elkészíteni a teljes évadot. Debney ezen kívül olyan projektek révén hallat majd magáról 2014-ben, mint Ivan Reitman sportdrámája, a "Draft Day", a Spongyabob újabb történetét bemutató "SpongeBob SquarePants 2", az "Eliza Graves", valamint a "Broken Horses", melyben Vincent D'Onofrio, Sean Patrick Flanery, Anton Yelchin és Thomas Jane tűnnek fel a vásznon.







    2014. február 01.


         A februári megjelenések kapcsán két, film és zene szempontjából egyaránt nagy várakozással övezett produkcióról beszélhetünk: az egyik a "Stalingrad", melyhez az utóbbi időben háttérbe húzódó Angelo Badalamenti szolgáltatott aláfestést, a másik pedig a klasszikus Paul Verhoeven-mozi remake-je, a "Robotzsaru" lesz Pedro Bromfman dallamaival. Ezek mellett megismerhetjük majd többek között Mark Mothersbaugh "A LEGO kaland - The Lego Movie"-hoz íródott score-ját is, valamint Clinton Shorter legújabb szerzeményét, melyet a Paul W. S. Anderson rendezésében készült "Pompeji - Pompeii" című akció-kalandfilm ihletett. Terítékre kerül még a "Vámpírakadémia - Vampire Academy" zenéje is (igaz, a Universal Music által megjelentetett korong csupán a betétdalokra szorítkozik majd, Rolfe Kent instrumentális darabjai közül tehát egyet sem ismerhetünk meg általa), és szintén dalokra épül a "Son of God" is, mely Christopher Spencer bibliai témájú drámájához köthető. Sokak érdeklődésére tarthat még számot a "Téli mese - Winter's Tale" Hans Zimmer és Rupert Gregson Williams, illetve a "Műkincsvadászok - The Monuments Men" Alexandre Desplat jegyezte score-ja is. Az eddig bejelentett, februárban érkező kiadványok teljes listája az alábbiak szerint alakul:



    február 03.:

         Les Évasions Célcbres (500 db-os kiadás) - Jean-Pierre Bourtayre, Piero Piccioni (Saimel)
         Gli Ordini Sono Ordini (500 db-os kiadás) - Fred Bongusto (Saimel)
         Demetrius and the Gladiators (1000 db-os kiadás) - Franz Waxman (Kritzerland)


    február 05.:

         Le Mythomane / L' Éducation Sentimentale (750 db-os kiadás) - Georges Delerue (Music
         Box Records)


    február 07.:

         After the Dark - Nicholas O'Toole, Jonathan Davis (Varése Sarabande)
         The Lego Movie - Mark Mothersbaugh (WaterTower Music)
         The Monuments Men - Alexandre Desplat (Sony Classical)
         Vampire Academy - Various Artists (Universal Music)
         Welcome to the Jungle - Karl Preusser (MovieScoreMedia)


    február 12.:

         RoboCop - Pedro Bromfman (WaterTower Music)
         Winter's Tale - Hans Zimmer, Rupert Gregson-Williams (WaterTower Music)


    február 18.:

         Tim's Vermeer - Conrad Pope (Milan Music)
         La Maison Du Bonheur / Bienvenue Chez Les Ch'tis / Rien r Déclarer - Philippe Rombi (Music
         Box Records)


    február 21:

         Pompeii - Clinton Shorter (Milan Records)


    február 28:

         Non-Stop - John Ottman (Varése Sarabande)
         Stalingrad - Angelo Badalamenti (MovieScore Media)
         Son of God - Various Artists (Word Entertainment)







    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam