FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2013 októberének hírei

    2013 októberének hírei




    2013. október 26.


         "Az igazán jó filmek igazán jó zenékre sarkallnak. Másképpen fogalmazva: ez a score nem lenne ilyen nagyszabású akkor, ha a hozzá tartozó film nem lenne ennyire nagyszerű" - nyilatkozta korábban Basil Poledouris a legismertebb művével, a "Vadászat a Vörös Októberre - The Hunt for Red October" zenei kíséretével kapcsolatban. A John McTiernan rendezésében készült, a hidegháborús időszakban játszódó tengeralattjárós mozi nemcsak az első Jack Ryan-megfilmesítés, hanem a Tom Clancy-adaptációk legsikeresebbje is volt, amihez nagyban hozzájárult a két főszereplő, Sean Connery és Alec Baldwin alakítása is. A BMI-díjjal jutalmazott aláfestésből eddig csak az MCA Records gondozásában megjelent félórás hanganyag volt elérhető, október végétől azonban mindez megváltozik majd, az Intrada ugyanis a teljes hanganyagot kiadja újrakeverve, valamint egy kellően informatív borítóval fűszerezve. A cég Poledouris munkájával párhuzamosan egy másik bővített kiadás révén is hallat majd magáról, mely James Horner a "Selyemgubók - Cocoon"-hoz készül score-ja lesz.







    2013. október 24.


         November végén kerül a tengerentúli mozikba Spike Lee "Oldboy" című akció-drámája, mely a tíz évvel ezelőtt Chan-wook Park által rendezett nagy sikerű dél-koreai alkotás, illetve az annak alapjául szolgáló képregény újragondolása. A nyár derekán még az a hír járta, miszerint a Josh Brolin, Elizabeth Olsen és Samuel L. Jackson főszereplésével tető alá hozott projekthez Michael Nyman készíti majd az aláfestő muzsikát, helyére azonban végül az elsősorban az "Alatriste kapitány - Alatriste", valamint a Torrente-filmek révén ismertté vált spanyol szerző, Roque Banos szállította le a score-t. A csere okáról Nyman így nyilatkozott: "Spike kedvelte a munkámat, a producer Audrey Chon és mások viszont nem, így elutasítottak. De legalább valami jó is kisült belőle, mert a tizenegyedik szimfóniámat erre alapozom majd, amelynek a 'Spiked' címet fogom adni". Banosnak ezen csere eredményeként alig több mint egy hónap állt rendelkezésére. Lee a "Gonosz halott - Evil Dead" alá került zenéje alapján választotta ki a szerzőt, akinek ezúttal nem egy tisztán szimfonikus művet kellett készítenie, hanem egy elsősorban elektronikus elemeken alapuló darabot, melyet helyenként vonósokkal, rezesekkel és ütősökkel színesített. A szerző két vezérmotívumot írt, egyet az elnyomott karakter, Joe (Brolin) számára, egyet pedig a gazfickó Adrien (Sharlto Copley) részére, s ezeket Banos így jellemezte röviden: "Adrien témája sötét, ugyanakkor múltjából eredően némiképp szomorú is. Joe-é ezzel szemben kissé epikus, hősies, ám ez nem tipikusan értendő, mert közben a bosszúvágy és egyéb érzelmek is megmutatkoznak benne".







    2013. október 19.


         "A fiúk nem sírnak - Boys Don't Cry" direktora, Kimberly Peirce október második felében jelentkezik majd a "Carrie" című horrorfilmmel, mely a klasszikusnak számító Stephen King-kötet újabb adaptációja. A főbb szerepekben olyan színészeket láthatunk, mint Chloë Grace Moretz (aki a címszereplőt formálja meg), Julianne Moore, valamint Judy Greer, az aláfestő muzsikáról pedig Marco Beltrami gondoskodik, aki egy, az eredeti "Carrie"-hez hasonlóan klasszikus horror, az "Ómen" remake-je kapcsán került már hasonló kihívás elé, amit akkor rendkívül jól sikerült megoldania. A szerző jelen esetben nem a Carrie különleges és nem mellesleg rémisztő képességeiből eredő zűrzavar zenei érzékeltetésére alapozta művét, hanem a tiniben lejátszódó érzelemkitörések megjelenítésére. "A lány szemszögét figyelembe véve igyekeztem dolgozni, és nem a horror oldaláról közelítettem meg a történetet. Mindezt azért tettem, mert bár Carrie birtokában van egy különleges erőnek, természetes kisugárzása is majdnem ennyire hatásos" - nyilatkozta a szerző, aki jelenleg már a Tommy Lee Jones által rendezett dráma, a "The Homesman" aláfestésén dolgozik. A "Carrie" betétdalos albuma október 15-től vált elérhetővé a Columbia Records gondozásában, score-jának megjelentetését pedig a Sony Classical vállalta magára.







    2013. október 14.


         Brad Pitt idén már összetűzésbe került a zombikkal ("Z világháború - World War Z"), november közepétől pedig a jog útvesztőiben találja magát a hazai mozikba is ez idő tájt kerülő, Cormac McCarthy kötetéből készült produkció, "A jogász - The Counselor" kapcsán, melyben Michael Fassbender, Cameron Diaz, Penélope Cruz, valamint Javier Bardem oldalán láthatjuk majd. A drogügyletekkel is foglalatoskodó ügyvédről szóló alkotás direktori székét Ridley Scott foglalta el, aki ezúttal nem Marc Streitenfeldre bízta a score elkészítését, hanem egy brit származású ifjú komponistára, Daniel Pembertonra. "Ridley szokatlan dolgot kért tőlem: azt szorgalmazta, hogy minél több kísérletezgető ötlettel álljak elő. Ő olyan munkatárs, aki meghallgatja elképzeléseidet, majd konstruktív vitába kezd, ami igazán üdítőleg képes hatni a végeredményre. Ha egyszer elnyered a bizalmát, akkor utána kiáll melletted, ami minden komponista álma" - nyilatkozta Pemberton, aki az Abbey Road Studiosban lezajlott zenekari felvételeket követően visszavonult házi stúdiójába, hogy különféle gitárzajokkal és egyéb elektronikus textúrákkal dúsítsa művét. A végeredménybe a Milan Records gondozásában november 11-én megjelenő CD-n keresztül kaphatunk betekintést, s a tervek szerint e score digitális változatban is elérhetővé válik majd.







    2013. október 09.


         Ahogyan arról már mi is említést tettünk a múlt hó eleji, albummegjelenéseket összegző hírünkben, szeptember első felében volt várható, hogy a Black Lot Music gondozásában megjelenik Graeme Revell legújabb, a "Riddick"-hoz írt műve. Bár a kiadó a nyár végén még azt is jelezte, hogy amolyan ízelítő gyanánt nemsokára közzéteszik a tracklistát is, erre éppúgy nem került sor, ahogyan a score kiadására. Ezzel kapcsolatban az alábbi nyilatkozatot tették a cég munkatársai: "Sajnos rajtunk kívül álló okok miatt mégsem lesz megjelentetve a 'Riddick' aláfestése". Hogy ezen diszkrét és rövid nyilatkozat mögött pontosan mi húzódik, nem tudni, hiszen az előző rész score-ja a komponista munkásságának egyik közönségkedvenc darabja, így az újabb felvonással kapcsolatos érdeklődés borítékolható volt. Bár a sci-fi a hazájában alig hozta vissza alacsony gyártási költségeit, külföldön jobban teljesített a pénztáraknál, így csak reménykedni lehet abban, hogy ha csak limitált változatban is, de végül mégis elérhetővé válik majd aláfestése CD-n vagy digitális formátumban.







    2013. október 07.


         Atli Örvarsson a második szezonra is visszatért a "Lángoló Chicago - Chicago Fire" című NBC-sorozat stábjába, ahová a széria útjára indulásakor Dick Wolf producer révén került be - kettejük munkakapcsolata az "Esküdt ellenségek: Los Angeles - Law & Order: Los Angeles" krimisorozatig nyúlik vissza. "A tévés munkák minden szempontból másmilyennek tekinthetők, kivéve persze azt a részét, hogy itt is a zenén keresztül kell elmesélni az aktuális történetet. A zeneszerzés itt sokkal inkább egyfajta semleges háttératmoszféra létrehozását igényli, mint konkrét aláfestést" - mesélte a komponista, aki a zongora és néhány vonós mellett elektronikus elemekre építkezve igyekszik megteremteni a kellő hangulatot mindennapjaink hősei, a tűzoltók számára. A tengerentúlon szeptember végétől visszatérő sorozat hazai premierjéről még nincs információ, s még az is elképzelhető, hogy nem is tűzik műsorra, lévén a vetítést bevállaló kereskedelmi csatorna valamilyen oknál fogva az első szezon utolsó két részét is levette műsoráról.







    2013. október 05.


         Szeptember végétől tűzte műsorára az NBC a hazánkban is futó "Revolution" sorozat második évadát, melynek aláfestéséről az előző részeket is jegyző Christopher Lennertz gondoskodik. A világméretű áramszünet után bekövetkezett anarchiát és hatalmi harcot boncolgató széria főbb szerepeit Billy Burke, Tracy Spiridakos, valamint Giancarlo Esposito alakítja, cselekményszála pedig hat hónappal az utolsó részt követően folytatódik tovább. "Úgy döntöttem, hogy az állandóan változó helyszínek okán a felismerhető főtéma mellett különféle, helyenként még világzenei elemekkel is színesített hangzásokat hozok létre, s így követem nyomon hőseinket epizódról epizódra" - foglalta össze röviden a score szerkezeti felépítését Lennertz, aki emellett a 2014-ben bemutatásra kerülő "Ride Along" című akciófilm, valamint az "Odaát - Supernatural" kilencedik évadának muzsikája révén is hallat majd magáról. A "Revolution" első szezonjához kapcsolódóan eddig még nem jelent meg filmzenealbum, ám ez nemrég orvosolva lett a WaterTower Records révén, akik a legemlékezetesebb tételeket igyekeztek kiválasztani annak érdekében, hogy a képsoroktól elkülönülve is megismerhessük a szerző által teremtett világot. A szeptember elejétől kapható korongba többek között a kiadó hivatalos oldalán is lehetőség nyílik a belehallgatásra.







    2013. október 03.


         Henry Jackman idén kellően zsúfolt évet tudhat magáénak, hiszen a hazánkban november 7-én bemutatásra kerülő Paul Greengrass-mozi, a "Phillips kapitány - Captain Phillips" immáron az ötödik olyan alkotás lesz, melynek aláfestéséről a Remote Control Production kötelékébe tartozó szerző gondoskodhatott (ezt előzte meg a "Kick-Ass 2.", a "Turbó - Turbo", az "Itt a vége - This Is the End", valamint a "G.I. Joe: Megtorlás - G.I. Joe: Retaliation"). A valós eseményen alapuló produkció címszereplőjét Tom Hanks alakítja, kinek játékán keresztül felidéződik majd a 2009 áprilisában, Szomália partjainak közelében kalóztámadással szembenéző Maersk Alabama konténerszállító hajó túszdrámája. "Az volt az elképzelés, hogy a témák és a dallamok úgy éljenek együtt a cselekménnyel, hogy semmilyen olyan plusz információt ne sugalljanak, amivel a nézőket manipulálhatnánk. Például az akciójelenetek esetében egy hagyományos, némiképp heroikus zenét képzeltem el, Paul azonban arra kért engem, hogy olyan hatása legyen az egésznek, mint a pestisnek. Éppen ezért a kihívást a minimalizmus jelentette számomra" - nyilatkozta Jackman, akinek Al Clay és Jack Dolman voltak segítségére kiegészítő komponistaként. Az alkotás score-ja október 15-től válik elérhetővé a Varése Sarabande jóvoltából.







    2013. október 01.


         Október az eddigi előrejelzések szerint nem sok olyan muzsikát tartogat majd számunkra, melyek az év eleje óta várva vártak lennének. Ugyanakkor érhetnek bennünket kellemes meglepetések is, az élen Steven Price-szal, aki a "Gravitáció - Gravity"-hez készült muzsikájával éppúgy megörvendeztethet majd minket, mint Alfonso Cuarón direktor a filmmel, s hasonló várható Carter Burwelltől, aki a WikiLeaks főszerkesztője, Julian Assange viszontagságairól szóló drámához, a "The Fifth Estate"-hez készített zenei kíséretet, valamint Abel Korzeniowskitól is, aki a legújabb Rómeó és Júlia-adaptáció révén kerülhet középpontba. Rajtuk kívül többek között Rachel Portman ("Paradise"), Christophe Beck ("Vakszerencse - Runner, Runner") és Henry Jackman ("Phillips kapitány - Captain Phillips") jelentkezik még újdonsággal, illetőleg immáron CD-n is elérhetővé válik az eddig csak digitális formátumban piacra dobott "The Tall Man " score. Az októberi megjelenések várhatóan az alábbiak szerint alakulnak majd:



    október 04.:

         Grace Unplugged - Various Artists (Sparks Records)
         Gravity - Steven Price (WaterTower Music)
         Runner, Runner - Christophe Beck (Lakeshore Records)


    október 08.:

         Utopia - Cristobal Tapia de Veer (Silva Screen Records)
         The Tall Man - Christopher Young, Joel Douek, Todd Bryanton (Screamworks Records)


    október 11.:

         The Fifth Estate - Carter Burwell (Lakeshore Records)
         Romeo & Juliet - Abel Korzeniowski (Sony Classical)


    október 15.:

         Captain Phillips - Henry Jackman (Varese Sarabande)


    október 18.:

         All Is Lost - Alex Ebert (Community Music)
         Paradise - Rachel Portman (Milan Records)


    október 21.:

         Last House on the Left - David Alexander Hess (One Way Static Records)


    október 22.:

         Fruitvale Station - Ludwig Göransson (Lakeshore)
         La Mula - Oscar Navarro (MovieScore Media)
         Lost Place - Adrian Sieber (MovieScore Media)





    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam