FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2011 februárjának hírei

    2011 februárjának hírei




    2010. február 28.



         A latolgatások bejöttek, Trent Reznor és Atticus Ross vitte el a legjobb score-ért járó aranyszobrot a hazai idő szerint február 28-án hajnalban, 83. alkalommal megrendezett Oscar-gálaesten. Ezzel a díjjal, a duó révén, a film három szoborral távozott a rendezvényről. Az esélyek alapján a legfőbb vetélytárs talán Alexandre Desplat lehetett, de "A király beszéde" tarolása nem érintette a filmzenei kategóriát. A legjobb betétdalt a "Toy Story" 3. részében hallhattuk, melyet Randy Newman szerzett és adott is elő, akinek a tizenkilencszeres Oscar-veterán (ebből pedig nyolcszor nyertesként távozó) Alan Menken, illetve a pályája során számos, elősorban indiai filmhez írt dalt                                       jegyző (eddigi három Oscar-jelöléséből kettőt díjra váltó) A.R. Rahman volt a fő konkurenciája. A jelöltek listája - a nyertesek kiemelésével - az alábbiak szerint alakult:


    Legjobb eredeti filmzene:

         The Social Network - Trent Reznor, Atticus Ross
         127 Hours - A.R. Rahman
         How to Train Your Dragon - John Powell
         Inception - Hans Zimmer
         The King's Speech - Alexandre Desplat


    Legjobb betétdal:

         "We Belong Together" (Toy Story 3) - Randy Newman
         "If I Rise" (127 Hours) - A.R. Rahman, Rollo Armstrong, Dido
         "Coming Home" (Country Strong) - Tom Douglas, Hillary Lindsey, Troy Verges
         "I See the Light" (Tangled) - Alan Menken, Glenn Slater







    2010. február 26.



         Február 24-én hirdette ki a Filmzenekritikusok Nemzetközi Szövetsége (International Film Music Critics Association), hogy a 2010-es évben mely zenéket tartotta a legjobbnak. Immáron hetedik alkalom, hogy az e szervezetbe tömörült online, rádiós és nyomtatott sajtós kritikusok és publicisták megnevezik az év legkiemelkedőbb filmes muzsikáit. 2010 legjobb filmzenéje John Powelltől az "Így neveld a sárkányodat" score-ja lett, az év zeneszerzőjének pedig Alexandre Desplat-t választották. A francia komponista további két elismerésben is részesült, mivel "A király beszéde" aláfestése lett a legjobb drámai filmzene, a "Szellemíró"-é pedig a                                       thriller/kaland/akció műfajon belül találtatott a legjobbnak. A török Pinar Toprak a "The Lightkeepers"-höz komponált muzsikája az év vígjátékzenéje lett, míg a legjobb dokumentumfilm-zene kategóriában Bruno Coulais győzött az "Óceánok"-hoz írt muzsikájával. A "Tron: Örökség" aláfestése a fantasy/sci-fi/horror kategóriában lett a legjobb, míg az év felfedezettje díjat a portugál Nuno Malo érdemelte ki az "Amália" score-jával. A legjobb kompozíció díját pedig Danny Elfman kapta, az "Alice Csodaországban" főtémájáért.

    A győztesek:

         Legjobb filmzene:
              John Powell - How to Train Your Dragon

         Az év filmzeneszerzője:
              Alexandre Desplat

         Legjobb filmzene (dráma):
              Alexandre Desplat - The King's Speech

         Legjobb filmzene (vígjáték):
              Pinar Topak - The Lightkeepers

         Legjobb filmzene (thriller/kaland/akció):
              Alexandre Desplat - The Ghost Writer

         Legjobb filmzene (animációs film):
              John Powell - How to Train Your Dragon

         Legjobb filmzene (fantasy/sci-fi/horror):
              Daft Punk - Tron: Legacy

         Legjobb filmzene (dokumentumfilm):
              Bruno Coulais - Océans

         Az év felfedezettje:
              Nuno Malo (Amália)

         Az év kompozíciója:
              Danny Elfman - Alice's Theme (Alice in Wonderland)

         Legjobb televíziós filmzene:
              Bear McCreary - Human Target

         Legjobb videojáték-zene:
              Oscar Araujo - Castelvania: Lords of Shadow

         A legjobb archívfelvétel-kiadvány:
              Alex North - Spartacus (Varése Sarabande)

         Az év legjobb filmzenekiadója:
              La-La Land Records

    A teljes jelöltlista a szervezet honlapján megtekinthető.







    2010. február 24.



         Az Amerikában áprilisban bemutatásra kerülő "Source Code" alatt végül Chris Bacon munkáját hallhatjuk, aki Clint Mansellt váltotta a zeneszerzői poszton. A rendező, Duncan Jones és Mansell a "Hold" esetében dolgozott már együtt, de utóbbi - egyeztetési konfliktusra hivatkozva - kiszállt a projektből úgy, hogy a score egy részét már meg is írta. A helyére beugró Baconnek nem volt könnyű dolga, hiszen Mansell novemberben hagyta ott a projektet, a zene felvételével pedig december közepére már végeznie is kellett, noha a film premierjéig még hónapok vannak hátra. A fiatal komponista önálló mozis munkákkal csak tavalytól jelentkezett, de előtte is csupán                                       néhány tévés produkcióhoz komponált. Ugyanakkor ezután bizonyára gyakrabban fogunk találkozni a nevével, hiszen 2005-től kezdődően, James Newton Howard állandó munkatársaként, olyan filmek zenéiben működött közre fontos pozíciókban, mint például a "King Kong", a "Lány a vízben", a "Legenda vagyok" vagy "A sötét lovag". A nemrég bemutatásra került "Gnómeó és Júlia" című rajzfilm esetében pedig a score-t Howarddal közösen jegyzik.







    2010. február 22.



         John Frizzell vette át Cliff Martinez helyét a "The Lincoln Lawyer" című film zeneszerzői posztján. A Matthew McConaughey, Marisa Tomei, John Leguizamo, Ryan Phillippe és William H. Macy nevével fémjelzett bestsellerből készült jogi drámához Martinez kezdte el ugyan a score komponálását, de végül a bemutató előtt két hónappal új stílust képzeltek el a film alá. Az alkotás márciusban kerül az amerikai mozikba, a filmzenét is akkortájt adják majd ki a Lakeshore Records jóvoltából.









    2010. február 18.



         Carter Burwell visszatér az "Alkonyat"-szériához, mivel a befejező dupla rész zeneszerzői posztjára is őt kérték fel. Bár eddig az volt a gyakorlat, hogy a széria minden filmjéhez új zeneszerző érkezik, ez most megváltozik, és ezzel véget érnek azok a találgatások is, hogy vajon melyik ismert zeneszerző kerül a projektbe. Burwell szerződtetése persze valahol sejthető volt, hiszen a "The Twilight Saga: Breaking Dawn" rendezője, vagyis Bill Condon eddigi három filmjéből kettő ("Érzelmek tengerében", "Kinsey") esetében is Burwell volt a komponista. Stephenie Meyer sikersorozatának negyedik, záró fejezete, vagyis a "Hajnalhasadás" két részletben érkezik a                                       mozikba. Az első felvonásra ez év novemberéig kell várni, míg a második és egyben utolsó "Alkonyat" rá egy évre kerül a nagyközönség elé.







    2010. február 15.



         Február 13-án két nagy díjátadót is figyelemmel lehetett kísérni. A Brit Film és Televízió Művészeti Akadémia (BAFTA) a várakozásoknak megfelelően "A király beszéde" című mozit tartotta a tavalyi év legjobbjának, amely emellett még hat díjat nyert, köztük a legjobb zene kategóriájában is. A film zeneszerzője, Alexandre Desplat ötödik BAFTA-jelölését tudta díjra váltani, a szobrot Paul McCartneytól vehette át.
         A másik díjátadó pedig a Grammy volt, melyet idén 53. alkalommal tartottak meg. A legjobb score kategóriájában Randy Newman győzedelmeskedett a "Toy Story 3." aláfestésével. A legjobb betétdal az                                       "Őrült szív"-ben elhangzó "The Weary Kind" lett, így Ryan Bingham és T Bone Burnett a tavalyi Oscar- és a Golden Globe-díj után ezt az elismerést is bezsebelhette. Szintén ennek a mozinak a zenéje nyerte el a legjobb soundtrack díját is, az ezért járó szobrot az album két producere, Burnett és Stephen Bruton vehette át.







    2011. február 01.



         A februári hónapot nyugodtan jellemezhetjük a "lemezáradat" jelző használatával, melyben szinte minden stílusú score megtalálható, ismert és kevésbé ismert szerzőktől egyaránt. Az egyik leginkább említésre méltó kiadvány a Kritzerland révén megjelenő bővített korong, a "Gorky Park", ami mellett olyan gyűjtemény is megjelenik, mint a "Francis Lai - The Essential Film Music Collection", melyen a szerző és zenekarának előadásában hallhatók a komponista fontosabb témái. Jelen impozáns lista pedig még nem fedi le az olyan meglepetésekkel, kuriózumokkal előálló kiadók ezen időszakra vonatkozó terveit, mint a La-La Land Records vagy a Film Score                                       Mothly.



    február 01.:

         Sanctum - David Hirschfelder (Varése Sarabande)
         La Herencia Valdemar - Arnau Bataller (MovieScore)
         Claustrophobia - Cato (Kiite Records)


    február 04.:

         Roma A Mano Armata (1000 db-os kiadás) - Franco Micalizzi (Beat Records)
         Il Cinico, L'Infame, Il Violento (1000 db-os kiadás) - Franco Micalizzi (Beat Records)
         Le Notti Porno Nel Mondo Ns 2 (1000 db-os kiadás) - Gianni Marchetti, Piero Umiliani (Beat Records)


    február 05.:

         Guy De Maupassant - Georges Delerue (Disques CinéMusique)


    február 07.:

         Francis Lai - The Essential Film Music Collection - Francis Lai (Silva Screen Records)
         Brighton Rock - Martin Phipps (Silva Screen Records)


    február 08.:

         The Rite - Alex Heffes (Silva Screen Records)
         Gnomeo and Juliet - James Newton Howard, Elton John (Buena Vista Records)
         My Son, My Son, What Have Ye - Ernst Reijseger (Winter & Winter)


    február 11.:

         Hindenburg - Dirk Leupolz (Alhambra)


    február 14.:

         Sounds of Love - Muzyka Miloscia Pisana - Maciej Zielinski (Polskie Radio S.A.)
         Gorky Park (1000 db-os kiadás) - James Horner (Kritzerland)
         Milosc Nad Rozlewiskiem - Stanislas Syrewicz (Polskie Radio S.A.)


    február 15.:

         Oldboy - Jo Yeong-wook (Milan Records)
         Unknown - John Ottman (Varése Sarabande)
         Musiques Pour L'Écran (2 CD) - Raymond Alessandrini (Disques CinéMusique)
         No Strings Attached - John Debney (Lakeshore Records)
         Blue Valentine - Grizzly Bear (Lakeshore Records)


    február 17.:

         Harry & Son - Henry Mancini (Quartet)
         Even the Rain - Alberto Iglesias (Quartet)
         La Herencia Valdemar II: La Sombra Prohibida - Arnau Bataller (MovieScore Media)


    február 21.:

         The Promise - Debbie Wiseman (Silva Screen Records)
         L' Incorrigible / Va Voir Maman, Papa Travaille (1000 db-os kiadás) - Georges Delerue (Music Box)


    február 22.:

         Fringe - Season 2 - Michael Giacchino, Chris Tilton, Chad Seiter (Varése Sarabande)


    február 23.:

         La Disubbidienza - Ennio Morricone (GDM)


    február 24.:

         Monster Mutt - Chris Walden (MovieScore Media)


    további megjelenések:

         A Dry White Season (1000 db-os kiadás) - Dave Grusin (Kritzerland)





    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam