FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2008 márciusának hírei

    2008 márciusának hírei




    2008. március 27.



         George S. Clinton legújabb szerzeménye az amerikai filmszínházakban április végén bemutatásra kerülő "Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay" című vígjáték alatt hallható majd. A New Line égisze alatt készült produkció (melynek rövid előzetese itt tekinthető meg) a 2004-es "Kalandférgek" folytatása. Ezúttal a két jóbarát (az indiai egyetemistát alakító Kal Penn és a koreai banktisztviselőt játszó John Cho) ezúttal az első részt íróként jegyző Jon Hurwitz-Hayden Schlossberg páros rendezésével keveredik újabb kalandokba. Clinton ezen aláfestésébe közel-keleti elemeket is szőtt, s elmondása szerint törekedett arra, hogy kompozíciója erősítse a                                       helyzetkomikumokat, ugyanakkor ne hasson úgy, mint egy rajzfilmzene. Hogy ez mennyire sikerült neki, azt nemcsak a film közben, hanem a Lakeshore Records gondozásában hamarosan megjelenő albumon is megfigyelhetjük majd.







    2008. március 23.



         A második Narnia-film, a "The Chronicles of Narnia: Prince Caspian" amerikai bemutatója 2007 decemberére volt meghirdetve eredetileg, a készítők azonban kénytelenek voltak idén májusra csúsztatni azt (hazánkban várhatóan nyáron kerül bemutatásra). A film munkafázisainak csúszása, illetőleg a különféle változtatások az aláfestő muzsikára is hatással voltak: bár az első filmet is jegyző Harry Gregson-Williams (akit a hírek szerint legközelebb David Arnold vált majd) már januárban felvette az előzőhöz képest sötétebb tónusú, és némiképp agresszívabb zenét, a film újravágása miatt kénytelen volt a meglévő score-t átírni. A komponista nemrégiben tért                                       vissza az Abbey Road stúdióba, ahol három napig zajlottak a módosított tételek felvételei. A nyolcvanegy fős zenekar és az azt kiegészítő kórus előadását szekciónként rögzítették: először a vonósok és fafúvósok, majd a rezesek, a kórus és az ütősök kerültek sorra, akiket a szerző maga vezényelt. Ezen pótfelvételre a Scoring Session tudósítója is ellátogatott, így erről bővebb információval és több fotóval is tudnak szolgálni honlapjukon.







    2008. március 19.



         A Dark Delicacies és a La-La Land Records immáron két éve rendeznek közösen a rajongók számára dedikálásokat, közönségtalálkozókat, melyek középpontjában a horrorokkal foglalkozó művészek állnak. Az idei első "Maestros of Horror" március elsején került megrendezésre, amit a "Dexter" soundtrackjének kiadása, a "Hellbound Hell" című novella megjelenésének huszadik évfordulója, valamint a "The Hephaestus Plague" című könyv forgalomba kerülése köré építettek a szervezők. A "Dexter" aláfestését készítő Daniel Licht (aki többek között a "Hellraiser 4.: Vérvonal" score-ját is komponálta) mellett a széria főtémáját jegyző Rolfe Kent is tiszteletét tette az                                       eseményen, a publicisták részéről pedig a "Hellraiser"-filmek egyik forgatókönyvírója, Peter Atkins, illetve a "The Hephaestus Plague"-t író Thomas Page volt jelen.







    2008. március 16.



         A hazánkban is nagy sikert arató "Lost - Eltűntek" című tévésorozatnak immáron a negyedik évadát forgatják, s az első két szezon aláfestése után április 29-étől a harmadik score-ja is megvásárolható lesz majd a Varése Sarabande jóvoltából. A "Lost: Season 3" kétlemezes kiadványként foglalja magában Michael Giacchino legemlékezetesebb zenerészleteit: míg az első korongra az évad huszonegy epizódjából válogatták össze a tételeket, addig a másodikra a másfél órás zárórész teljes zenei anyaga került fel. Az albumról bővebb információ, illetve részletes tracklista még nem került nyilvánosságra, ám ezekre hamarosan fény derül, mellyel párhuzamosan előrendelhetővé is                                       válik majd a score - érdemes figyelemmel kísérni a kiadó honlapjának frissítéseit.







    2008. március 14.



         "A Sötétség városában, hol a gonosz szabadon jár, az embereknek egy hősre van szükségük”" - hallható újból a némiképp elcsépeltnek mondható bevezető, ezúttal a "Superhero Movie" bemutatójának felvezetéseként. A "Horrorra akadva"-széria utolsó két része, valamint a "Csupasz pisztoly" producerei az újbóli fenyegetésre Dragonfly-jal, azaz a Szitakötővel válaszolnak, aki a Pókemberhez hasonlóan válik egyik percről a másikra szuperhőssé: az iskola kétbalkezes diákját, Ricket (Drake Bell) egy laboratóriumi látogatás során genetikailag módosított szitakötő csípi meg, és ennek köszönhetően átveszi a rovar tulajdonságait. Az elsősorban a                                       Pókember-filmek paródiájaként készült, ám számos más szuperhős-produkció elé is görbe tükröt tartó mozi (melynek előzetese itt tekinthető meg) aláfestését James L. Venable készíti majd, aki Craig Mazin rendezővel ezt megelőzően az utolsó két "Horrorra akadva"-filmben dolgozott együtt. A "Superhero Movie"-t március végétől mutatják be az Egyesült Államokban, a hazai premierről azonban jelenleg éppúgy nincs információnk, mint egy esetlegesen megjelenő filmzenealbumról (bár ha ez utóbbi meg is jelenik, tartalma feltehetően kizárólag a betétdalokra szorítkozik majd).







    2008. március 12.



         Az MGM-mel együttműködve az Intrada Records a napokban jelentette meg a "Ha eljő a lovas" című film zenéjét, melyet Michael Small komponista ("A postás mindig kétszer csenget") jegyez. Az Alan J. Pakula 1940-es években játszódó westernjéhez (melyben Jane Fonda, James Caan, valamint Jason Robards alakítják a főbb karaktereket) készített muzsika a kiadó Special Collection-sorozatának legújabb tagjaként, 1500-as példányszámban látott napvilágot. Az elsőre kevésnek tűnő, alig több mint negyvenpercnyi játékidővel rendelkező korong majdnem a teljes score-t magában foglalja, továbbá a lemezre két olyan tétel (az "Oil vs. Cattle" című                                       akciódarab, illetve az "End Credits") is felkerült, amelyeket annak idején végül kihagytak a produkcióból. A filmzenealbumról bővebb információt az Intrada hivatalos honlapján olvashatnak az érdeklődők, ahol négy tétel erejéig lehetőség nyílik a művel történő ismerkedésre is.







    2008. március 10.



         A világ legnagyobb filmzenekiadója, a Varése Sarabande idén ünnepli fennállásának harmincadik évfordulóját. Ez alkalomból (csakúgy, mint huszonötödik születésnapja idején) négylemezes válogatásalbumot jelentet meg április 15-én, melyre az elmúlt öt év során általuk kiadott filmzenékből készült összeállítás kerül majd - a cég évente hozzávetőlegesen ötven új score-t jelentet meg, emellett számos régebbit is, többek között a CD Club keretén belül. Az eddig ismertek alapján a korongokon akciófilmekből (mint például "A Bourne-csapda", az "X-Men: Az ellenállás vége") éppúgy találunk majd témákat, mint családi mozikból ("Pán Péter", "Mi a manó?"), vagy                                       éppen Oscar-díjas alkotásokból ("Millió dolláros bébi"). A "Varése Sarabande: 30th Anniversary Celebration" névre keresztelt gyűjtemény információink alapján nem lesz limitált darabszámú.







    2008. március 07.



         Március 14. és 30. között immáron huszonnyolcadik alkalommal kerül megrendezésre a Budapesti Tavaszi Fesztivál. Kínálatában a komoly- és könnyűzenei koncertek mellett színházi előadások, filmvetítések (melyeknek az Örökmozgó Filmmúzeum ad otthont), kiállítások, valamint szabadtéri programok is helyet kapnak majd. A programok közt szerepel többek között Leonard Bernstein kultmusicale, a "West Side Story" előadása is, aminek különlegessége, hogy az európai bemutató ötvenedik évfordulója alkalmából lesz látható március 17-én, a Művészetek Palotájában. Idén egy új kezdeményezéssel is előálltak a szervezők, ugyanis bevezetésre kerül a                                       szinglijegy, melynek részleteiről itt tájékozódhatnak az érdeklődők. Az egyik legnagyobb budapesti eseménysorozat részletes programját (és a pontos helyszíneket) a fesztivál hivatalos oldalán olvashatják az érdeklődők.







    2008. március 05.



         Életének 83. évében elhunyt Leonard Rosenman. A brooklyni születésű komponista egyike volt azoknak a szerzőknek, akik az ötvenes és hatvanas évek során a filmzenék modernizálásának élharcosaivá váltak. Nevéhez többek között olyan filmek fűződnek, mint az "Édentől keletre" című dráma, "A majmok bolygója"-széria második és ötödik része, az "Űrszekerek 4. - A hazatérés", valamint "A Gyűrűk Ura" 1978-as animációs változata. Az akadémiai bizottság négy alkalommal jelölte őt Oscar-díjra, melyekből kettőt neki is ítéltek: 1976-ban a "Barry Lyndon"-ért, a következő évben pedig a "Bound of Glory"-ért. Hollywoodi pályafutása mellett számos koncertművet,                                       két hegedűversenyt és egy szimfóniát is jegyzett.







    2008. március 01.



         Ezúttal majdnem kétszer annyi albummegjelenésről tudunk előzetesen beszámolni, mint februárban - bár az előző hónap vége felé több olyan kiadvány is napvilágot látott (mint például a Superman-díszdoboz vagy a Varése Sarabande CD Clubjának újabb tagjai), amelyek figyelemreméltónak mondhatók. Az aktuális megjelenések mellett (mint például az új Roland Emmerich-mozi, az "I.E. 10 000" aláfestése Harald Klosertől, Christopher Young soron következő thrillerzenéje, az "Untraceable", illetve John Powell "Stop Loss"-a, és a "Horton" című animációs filmhez készített műve), számos limitált vagy bővített kiadás (mint a "The 11th Hour" is) lát majd                                       napvilágot. Az előbbi kategóriában ezúttal a magáról egyre többet hallató svéd Movie Score Media jár az élen, amely a kisebb volumenű projektek eddig ki nem adott zenéi közül jelentet meg néhányat Nico Muhlytól és Jeff Grace-től. Az általunk eddig ismert márciusi megjelenések az alábbiak szerint alakulnak:



    március 4.:

         The 11th Hour - Jean-Pascal Beintus (Lakeshore Records)
         Be Kind Rewind - Jean-Michel Bernard (Nad've France)
         Bonneville - Jeff Cardoni (Lakeshore Records)
         Die Falscher / The Counterfeiters - Marius Ruhland (Milan America)
         Untraceable - Christopher Young (Lakeshore Records)


    március 11.:

         10,000 B.C. - Harald Kloser, Thomas Wander (Decca Records)
         Fool's Gold - George Fenton (Varése Sarabande)
         Joshua (limitált, 500 db-os kiadás) - Nico Muhly (Movie Score Media)


    március 18.:

         90 Notti In Giro Per Il Mondo - Franco Tamponi (Dagored)
         Horror Film World by Marco Werba - Marco Werba (Dagored)
         Justice League: The New Frontier - Kevin Manthei (La-La Land Records)
         The Roost (limitált, 500 db-os kiadás) - Jeff Grace (Movie Score Media)
         Trigger Man (limitált, 500 db-os kiadás) - Jeff Grace (Movie Score Media)


    március 20.:

         Absurdistan - Shigeru Umebayashi, Lars Löhn, Tofiq Guliev (Colosseum)


    március 25.:

         The Grand - Stephen Endelman (Milan Records)
         Horton Hears A Who! - John Powell (Varése Sarabande)
         Leatherheads - Randy Newman (Varése Sarabande)
         Stop Loss - John Powell (Varése Sarabande)





    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam