FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2005 októberének hírei

    2005 októberének hírei




    2005. október 30.


         Wolfgang Petersen 2006-ra elkészülő "Poseidon" című filmje az 1972-es "Poszeidon katasztrófa" remake-je lesz. A mostanság nem igazán remeklő rendező (lásd: "Trója") párszor tanúbizonyságot tett arról, mennyire szeszélyes tud lenni a zeneszerzők személyét illetően. Míg "Az elnök különgépe" készítése során Randy Newman score-ját cserélték le Jerry Goldsmith muzsikájára, addig a tavalyi esztendő egyik legnagyobb értetlenségét kiváltó leváltása is az ő nevéhez fűződik: a "Trójá"-ból Gabried Yaredet menesztették kottástól, demólemezestől együtt, s helyére James Horner került. A "Poseidon" esetében jelenleg úgy tűnik, Klaus Badelt lesz az, aki a film számára legmegfelelőbb motívumokat sorakoztatja majd fel, ám a fenti események ismeretében ez a szerződés még egyáltalán nem biztos.
         Az alkotáshoz a Warner Bros. 140 millió dollárt biztosított, s a tervek szerint jövő év májusának végén kerül bemutatásra. A főbb karaktereket Kurt Russell, Josh Lucas, Richard Dreyfuss, továbbá Emmy Rossum személyesítik meg.





         Harry Gregson-Williams lassan befejezi a "Narnia Krónikái: Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény"-hez írt zenéjének munkálatait. A szerző számára igen zsúfolt volt ez az év, s ennek köszönhetően csak nemrég zárult le a C.S. Lewis klasszikusából adaptált filmhez íródott több mint 125 percnyi hanganyag felvétele. A munkálatok két különböző helyszínen folytak: a szimfonikus részeket a 75 főből álló Hollywood Studio Symphony közreműködésével vették fel a Todd-AO Scoring Stage-en, a kórusos, vokálos betéteket - utóbbit a "Passion Of the Christ"-ból ismert kellemes énekhang tulajdonosa, Lisbeth Scott prezentál - pedig Angliában, az Abbey Road Stúdióban rögzítették. A várhatóan kasszasikerré váló alkotás zenéje egyetlen átfogó, epikus téma köré fog csoportosulni. A felvételek során a kórus, illetve különféle ütősszekciók játékát külön játszatták fel, akárcsak a nagyzenekari tagok szólóit. A komponista segítői az ex-Media Ventures stábja közül kerültek ki: Bruce Fowler és Ladd McIntosh a hangszerelésért voltak felelősek, Joel Iwateki pedig a keverőpult mögül segédkezett a hangjegyek életre keltésében.
         A film világszerte december első felében kerül a mozikba, a score-ját pedig a Walt Disney Records gondozásában fogják megjelentetni december 13-án. A hírek szerint a "Special Edition" alcímmel ellátott album tartalmazni fog egy bónusz DVD-t, melyen interjúk, és más érdekességek lesznek láthatóak.





         Október 27-ének estéjén tartották meg a hollywoodi Linwood Dunn Filmszínházban a "Dreamer: Inspired By A True Story" című dráma díszbemutatóját. A DreamWorks Pictures által prezentált produkció premierjén John Gatins rendező mellett - Michael Lang zongoristával együtt - a produkció zeneszerzője, John Debney is részt vett. A vetítést egy kisebb előadással tették még érdekesebbé, melyet a jelen lévő alkotók tartottak.
         John Debney hagyományos felépítésű, nagyzenekarra íródott művét két szólista játéka varázsolja a megfelelő pillanatban lágyabbá, illetőleg szomorúbbá: az egyik a premieren is részt vevő Michael Lang zongorista, a másik Joshua Bell hegedűművész. Az albumot a Sony Classical gondozásában jelentették meg október 18-án. A Kurt Russel, Dakota Fanning főszereplésével készült film hazai premierjének pontos idejéről jelenleg még nincs információ.







    2005. október 22.


         E hét végén kerül sor Graeme Revell legújabb művének zenei felvételére, mely az "Aeon Flux" című akciófilm számára készült. Revell immáron a negyedik komponista, akivel a készítők szerződést kötöttek. Először Theodore Shapiro kapta a megbízást, ám még mielőtt bármit is felmutathatott volna, leváltották a Reinhold Heil - Johhny Klimek duóra, akik viszont akkoriban a "Holtak földje", illetve a "The Cave" produkciók dallamaival voltak elfoglalva, így lassan ők is kiestek. Ennyi válogatás - és időpazarlás - után került képbe az új zélandi "fenegyerek", kinek dallamai holnap életre kelnek. A hangszerelés egyik érdekessége, hogy az ütősszekció 28 főből tevődik össze, mely adat alapján egy keményebb hangvételű akciózenére van kilátás.
         A film egyébiránt a jövőben fog játszódni - mintegy 400 évvel jelenünk után -, melynek címszerepbeli hősnőjét Charlize Theron ("Az olasz meló"), Trevor Goodchild elnököt pedig a magyar származású Marton Csokas ("Mennyei királyság") alakítja. A tengerentúli bemutató tervezett időpontja: december 2.







    2005. október 17.


         A Universal Pictures pénteken egy igen meglepő bejelentést tett, mely szerint a Peter Jackson rendezésével készülő "King Kong" című kalandfilm zeneszerzőjét, Howard Shore-t leváltják. Helyére James Newton Howard kerül, akinek csupán néhány hete maradt a több mint kétórás mozifilm zenei anyagának megírására, valamint felvételére, ugyanis a film december 14-ére tervezett bemutatóját nem tolták el. Jackson a következőképpen kommentálta az eseményeket: "Nagyon élveztem az együttműködést Howard Shore-ral, zenei témái sokat hozzátettek "A Gyűrűk Ura"-trilógiához. Az elmúlt hetek során Howard és én rájöttünk, hogy a "King Kong" zenéjét illetően különböznek az elképzeléseink. Ahelyett hogy érvelésekkel, nézőpontjaink egyeztetésével pazarolnánk az időnket, eldöntöttük, hogy másik zeneszerzőt keresünk. Alig várom már, hogy együtt dolgozhassak James Newton Howarddal, akit régóta csodálok, és köszönöm Howard Shore-nak, kinek tehetségénél csak lojalitása nagyobb."
         Több fórumon is megindultak a találgatások, illetve a döntést illető apró szurkálódások. Sokan értetlenül állnak e határozat előtt. Egy biztos, James Newton Howard nem most kezdte a szakmát, így nem kell attól tartani, hogy a rendelkezésre álló idő szűkének következményeként silány munkával áll elő.







    2005. október 16.


         Október 15-én immáron ötödik alkalommal került sor a World Soundtrack Award átadására. Az ünnepség a Ghentben megrendezett Flanders International Film Festival keretein belül zajlott. Ahogyan azt pár hónappal ezelőtt mi is jeleztük, a hagyományos kategóriákon kívül - most először - egy úgynevezett "public choice"-t is létrehoztak, melyet az interneten leadott rajongói szavazatok alapján bíráltak el, illetve nyújtottak át. Íme a különféle kategóriák jelöltjeinek, valamint nyerteseinek listája:


    Az év zeneszerzője:
         - Angelo Badalamenti - Un Long Dimanche de Fiançailles
         - Thomas Newman - Lemony Snicket's a Series of Unfortunate Events
         - John Powell - The Bourne Supremacy
         - Howard Shore - The Aviator
         - John Williams - War of the Worlds

    Az év legjobb eredeti filmzenéje:
         - War of the Worlds - John Williams
         - The Aviator - Howard Shore
         - Batman Begins - James Newton Howard & Hans Zimmer
         - The Bourne Supremacy - John Powell
         - Mar Adentro - Alejandro Amenábar

    Az év legjobb eredeti betétdala:
         - Old Habits Die Hard (Alfie) - írta: Dave Stewart és Mick Jagger, előadja: Mick Jagger
         - Learn to be Lonely (The Phantom of the Opera) - zene: Andrew Lloyd Webber,
           dalszöveg: Charles Hart, előadja: Minnie Driver
         - Million Voices (Hotel Rwanda) - zene és dalszöveg: Wyclef Jean és Jerry "Wonder" Duplessis,
           zene: Andrea Guerra, előadja: Wyclef Jean
         - Al Otro Lado del Rio (Motorcycle Diaries) - írta és előadja: Jorge Drexler
         - Believe (The Polar Express) - zene: Alan Silvestri, dalszöveg: Glen Ballard, előadja: Josh Groban

    A 2004-es év felfedezettje:
         - Michael Giacchino - The Incredibles
         - Andrés Goldstein & Daniel Tarrab - Deuda
         - Cyril Morin - Syrian Bride
         - Ilan Eshkeri - Layer Cake
         - Benjamin Wallfish - Dear Wendy

    Legjobb filmzene a nyilvános zsavazatok alapján:
         - Vangelis - Alexander

    Életműdíj:
         - Jerry Leiber, Mike Stoller







    2005. október 14.


         Egy ideje köztudott volt, hogy a 21. James Bond mozifilm a "Casino Royale" címet fogja viselni, ám ma jelentették be hivatalosan, hogy Daniel Craig lesz sorrendben a hatodik olyan színész, aki a brit titkos ügynök bőrébe bújhat. A 2006-ra tervezett film komponistája továbbra is David Arnold marad - adták hírül a hivatalos Bond honlapon. A Roland Emmerich házi-zeneszerzőjeként ismertté vált Arnold a filmkészítőkkel kötött szerződésnek hála, immáron negyedik alkalommal fogja nyomon követni dallamaival Ian Fleming karakterét.







    2005. október 12.


         Beverly Hills ad otthont a november 15. és 16-a között megrendezésre kerülő Hollywood Reporter / Billboard Film & TV Music Conference-nak. A kétnapos konferencia során szó esik majd a számítógépes játékok, trailerek, illetve tévéfilmek score-jairól, és persze a mozifilmekhez szerzett zenékről. A különféle programok között két kiemelkedő előadásnak lehetnek szem-, és fültanúi azok, akik ezen idő alatt a Beverly Hilton szállodába látogatnak. Az egyiket az ausztrál származású komponista, Graeme Revell fogja tartani, mely során munkásságáról, pályafutásának fontosabb momentumairól számol be, a másik - várhatóan nagy érdeklődést keltő - előadáson pedig Hans Zimmer, és James Newton Howard mesélnek az elmúlt évtized egyik legnagyobb filmzeneszerzői kollaborációjáról, illetve annak eredményéről, a "Batman Begins"-ről.
         A július végén Ubedaban megtartott First International Conference on Movie Music szintén hasonló témaköröket érintett. Remélhetőleg a jövőben egyre több hasonló rendezvényt fognak szervezni, hogy a műfaj még közelebb kerülhessen azokhoz, akik kedvelik ezen művészeket, illetve szerzeményeiket. És talán hozzájárulnak ahhoz is, hogy a filmzene egyre szélesebb körben legyen ismert, kedvelt irányzat.







    2005. október 11.


         Harry Gregson-Williams a jövő héten megrendezésre kerülő Hollywood Film Festival keretein belül a filmzene terén nyújtott eddigi teljesítményéért átveheti a Hollywood Award-ra keresztelt díjat. A 43 éves, brit származású komponista a '90-es évek közepén Hans Zimmer tanítványaként kezdte pályafutását, ám mostanra kilépett tanára árnyékából, és az elmúlt évek során az egyik legkeresettebb Media Ventures-tanonccá vált. A modernkori zeneszerzők felé irányuló elvárásoknak megfelelően szimfonikus művet éppúgy szerezett már, mint elektronikust (amilyen a "Phone Booth" is volt), vagy kórussal támogatottat (pl.: "Kingdom Of Heaven"). Legújabb munkáját pedig a "Narnia Krónikái: Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény" című nagysikerű könyv filmes adaptációjához készíti.







    2005. október 09.


         Harald Kloser és a szintén német származású Roland Emmerich a "Holnapután" ("The Day After Tomorrow") című produkció után ismét együtt dolgoznak - adta hírül a Daily Variety. A "10.000 B.C." helyszíne és időpontja az utolsó jégkorszak végére tevődik, történetének középpontjában pedig egy fiatalember áll, aki részt vesz a nagy mamutvadászatban.
         Ami a zeneszerzők világában szokatlan, az az, hogy Kloser nemcsak a score komponálásával foglalkozik, hanem a forgatókönyv megírásában is közreműködik.







    2005. október 08.


         Sam Raimi harmadszorra is vászonra viszi a hálószövögető szuperhős történetét. A 2007 májusára tervezett "Spider-Man 3." zeneszerzői széke azonban még üres. Bár vannak jelöltek, végleges döntés idáig nem született. Az első két rész zenéjét Danny Elfman szolgáltatta - illetőleg a másodikhoz már Christopher Young írt kiegészítő zenéket. Minthogy Elfman nem vállalja el a trilógiává gyarapodó széria folytatását, a szóba került jelöltek közül Young a legesélyesebb a fenti poszt betöltésére. Azonban felmerült James Newton Howard neve is, aki nemrégiben a denevérgúnyába bújt szuperhőshöz szerzett kifogástalan zenét, illetve Elliot Goldenthal, aki nagy meglepetés, hiszen ilyen stílusú produkciókban - a két Batman-filmet leszámítva - még nemigen láthattuk, illetve hallhattuk. További meglepetésre ad okot az is, hogy nem megerősített hírek szerint Goldenthal a második legesélyesebb jelölt.
         Mindent összevetve tehát két, a horror műfajában igencsak sajátságos jegyekkel rendelkező komponista a legnagyobb esélyes egy akció / fantasy film zenéjének megírására. Kíváncsian várjuk a végeredményt...







    2005. október 01.


         Elérkeztünk 2005 utolsó negyedévéhez. A következő hónapok egyre több meglepetést tartogathatnak számunkra, hiszen lassan elérkeznek az ünnepek - melynek hatására egyre több díszdobozos, vagy bővített kiadásban megjelenő korong lesz a boltokban -, illetőleg az év vége felé már elkezdenek szálingózni a különböző díjátadókra készített filmek score-jai. Mindezen felül pedig könnyen felbukkanhatnak régi, eddig ki nem adott zenék is. Eme három kijelentésből kettőnek (az újra kiadásnak, illetve a ki nem adottak megjelenésének) már előfutárai is vannak ("The Omen Trilogy", és az "Islands In the Stream"). Ezek mellett természetesen továbbra is érdemes figyelni a mozikba kerülő produkciók alatt felcsendülő muzsikákra.
         A fentiek tükrében íme a jelenleg ismert, októberi kiadású filmzenék listája:


    október 04:

         The Exorcism Of Emily Rose - Christopher Young (Lakeshore Records)


    október 11:

         History Of Violence - Howard Shore (New Line)
         A Nightmare On Elm Streeet - Charles Bernstein (Varése Sarabande)
         The Omen Trilogy (3 cd-s, deluxe edition változat) - Jerry Goldsmith (Varése Sarabande)
         Planet Of the Apes (1974-es tv sorozat; 3000 db-os, limitált kiadás) - Lalo Schifrin (Intrada)
         Wallace and Gromit: The Curse Of the Were-Rabbit - Julian Nott (Varése Sarabande)


    október 18:

         The Beautiful Country - Zbigniew Preisner (MEL Records)
         The Chumscrubber - James Horner (Lakeshore Records)
         Dreamer: Inspired By A True Story - John Debney (Sony Music)
         The Fly / The Fly II - Howard Shore / Christopher Young (Varése Sarabande)
         Korngold: Film Music Of Erich Wolfgang Korngold - Erich Korngold (Chandos)
         Legrand: Essential Film Music Collection - Michael Legrand (Silva Records)


    október 25:

         Legend Of Zorro - James Horner (Sony Music)
         Islands In the Stream - Jarry Goldsmith (Intrada)
         The Prize Winner Of Defiance, Ohio - John Frizzell (Milan)
         Stay - Asche & Spencer (Varése Sarabande)
         Prime - Various Artists (Varése Sarabande)





    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam