FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - 2005 novemberének hírei

    2005 novemberének hírei




    2005. november 29.


         A mini-, és hagyományos tv-sorozatok napjainkban egyre nagyobb teret hódítanak meg. Alaptörténeteiknek, kivitelezésük precizitásának köszönhetően jó pár mozifilmmel felvehetnék a versenyt úgy, hogy győztesként kerüljenek ki belőle. Az ABC társaság által finanszírozott, hamarosan elkészülő minisorozat, a "The Ten Commandments" címet viseli. Rendezője, Robert Dolnhelm Mózes életének azon epizódját viszi vászonra, melyben az izraeliták felszabadításáért visszatér Egyiptomba. Eme bibliai történethez pedig nem más, mint Randy Edelman fogja szolgáltatni a zenét - adta hírül a Gorfaine-Schwartz Ügynökség. Azt, hogy a jövőre debütáló produkció eljut-e hazánkba, még nem tudni, ám témája miatt nem kizárt, mint ahogyan az sem, hogy valamely lemezkiadó cég egy score-t jelentessen meg belőle.





         John Debney az elmúlt időszakban igencsak túlvállalta magát. Ezt alátámasztja ama tény is, miszerint jelenleg az Egyesült Államokban három olyan új filmet vetítenek a mozik, melynek zenéjét ő szerezte ("Csodacsibe", "Dreamer: Inspired by a True Story", "Zathura - Az űrfogócska"). Ám úgy tűnik, Debney addig üti a vasat, amíg meleg: a 2007-es esztendőre már négy szerződést is aláírt. Ezek közül a "Barnyard", a "Yankee Irving", illetve az "Ant Bully" az animációs vígjátékok sorát gyarapítják, ám a megannyi komédia között azért ismét tartogat számunkra meglepetést: a negyedik, "Idlewild" című alkotás egy musical lesz. Míg az első három szinte rutinfeladatnak számít majd számára, addig a Bryan Barber rendezésében készülő produkció ismét egy nagyobb mű létrehozására ad lehetőséget.







    2005. november 18.


         Nem megerősített hírek szerint megszületett a döntés, ki szerzi a 2007 közepére tervezett "Spider-Man 3" score-ját. Sam Raimi - immáron trilógiává cseperedő - filmjének zenei hangulatáról a főként horrormuzsikáiról ismert Christopher Young gondoskodik majd. Ezen poszt jelöltjei közül ő volt a legesélyesebb, ugyanis a második résznál már jelen volt, mint Danny Elfman kiegészítő-zeneszerzője. A hírek szerint Young az új témákat, motívumokat az eddig ismertekkel fogja ötvözni. Ami miatt nem kell félni a végeredménytől az az, hogy Young horrorfilmes jártassága ellenére nemegyszer komponált remek zenét akciófilmek számára is (pl.: "Vízözön", "A mag"), és ebben az esetben Elfman témái megadják számára a születendő mű vázát is.







    2005. november 16.


         November 6-án, a Walt Disney Concert Hallban immáron hivatalosan is opera-zeneszerzőként debütált Don Davis. Amint azt már korábban hírül adtuk, a "Mátrix"-trilógia komponistájaként ismertté vált Davis a "Rio de Sangre" című opera kedvéért mozdult ki a filmek világából. Ezen műben a nagyzenekar mellett egy 120 fős kórus is helyet kapott, melynek szerepe a főbb karakterek gondolatainak tolmácsolása. Az operaszöveget Kate Gale írta, a karmesteri szerep pedig Grant Garshonra hárult. Hamarosan további előadásokat is tartanak majd, ám azt, hogy a színdarab hanganyaga megjelenik-e, még nem tudni. Mindenesetre lenyűgöző dolog az, hogy egy filmzeneszerző komoly színdarabban is képes helytállni - hasonló megbízásokat például Elliot Goldenthal is vállalt már.







    2005. november 15.


         A komponisták szinte egymás kezébe adják a Newman Scoring Stage ajtajának kilincsét. Nemrégiben még John Debney vezényelt ott ("Cheaper By the Dozen 2"), ahol most George S. Clinton játszatta fel ugyancsak vígjátékhoz íródott zenéjét a Hollywood Studio Symphonyval. Az öt évvel ezelőtt nagy sikert aratott "Gagyi mami" folytatásához ("Big Momma's House 2") szerződtetett komponista Richard Gibbst váltotta. Clinton a hangjegyek papírra vetésének végeztével maga köré gyűjtötte azokat a személyeket, akikkel már megannyi felvételt készítettek közösen (Steve Kempster keverő, Mike Flicker zenei rendező, Suzie Katayama és Rick Giovinazzo hangszerelő). November 12-e folyamán a mintegy 75 fős zenekar segítségével feljátszották a teljes score-t, melynek eredményét mi csak jövő márciusban hallgathatjuk meg.







    2005. november 11.


         John Debney lazábbra vette a figurát: a külföldön nemrégiben debütált "Dreamer: Inspired By A True Story" című dráma után ismét egy vígjátékhoz szerzett muzsikát. A "Cheaper By the Dozen 2", a "Tucatjával olcsóbb" folytatásának zenei felvételeit az elmúlt napokban tartották meg a Newman Scoring Stage-en. Adam Shankman rendező, és Debney először a "Gorilla bácsi" kapcsán találkoztak, és az ott kialakult munkakapcsolat eredményeként most ismét közös produkcióba vágták fejszéjüket. A majd kilencventagú zenekar, és a komponista a játékosan felcsendülő hangok sokaságával az ilyen stílusú filmektől elvárható hangulatot igyekezett visszaadni. Mint ahogyan az a legtöbb score-nál lenni szokott, ehhez is hívtak vendégzenészeket - ezúttal Tommy Morgan harmonikaművész, illetve George Doering gitárost -, akik a zenei változatossághoz járultak hozzá játékukkal. Debney helyett ezúttal Gordon Goodwin irányította a pódiumról a zenészeket - ugyanis "A passió" szerzőjére a hangmérnöki fülkében volt szükség.
         A Steve Martin főszereplésével készült film a külföldi filmszínházak többségében december vége felé debütál.





         A spanyol származású komponista, Roque Banos ("A gépész") immáron ötödik alkalommal szerez zenét Alex de la Iglesia által rendezett filmhez. A két művész legújabb közös munkája az "Oxfords Crimes" lesz, melyet Angliában forgatnak majd. Jelenleg még nincsen adat arról, kik személyesítik meg a főbb karaktereket, ám annyit már tudni, hogy brit színészek közül válogatnak majd. Minthogy jelenleg csupán az előkészületi munkák folynak, Banosnak rengeteg ideje van arra, hogy a megfelelő hangulatot, illetve témákat megtalálja.







    2005. november 09.


         Az idei nyár egyik sikerfilmje, a "Batman: Kezdődik!" jövő hét közepétől kis hazánkban is megjelenik DVD-n. Ezzel párhuzamosan a Denevérember kalandjaival foglalkozó korábbi négy film is újból visszaköszön a boltok polcairól, immáron feljavított kép-, és hangminőséggel, illetve megannyi extrával felvérteződve. Ez utóbbiak közé - a filmzenerajongók legnagyobb örömére - olyan kisfilmek is kerültek, mint az "Éjjeli nyitány: A Batman zenéje", "Az Elfman Stúdióban: A Batman visszatér zenéje", illetve a "Mindörökké filmzene: A Mindörökké Batman zenéje". További pozitívum, hogy az első három rész zenéjével foglalkozó rövidfilmek alá - melyek magukban foglalják a komponistákkal (Danny Elfman, Elliot Goldenthal) készített interjúkat - a forgalmazó magyar felirat is tett.







    2005. november 08.


         Hans Zimmer pályafutása hajnalán keletkezett zenéinek többsége nem került kiadásra. Azok, melyek mégis ki lettek adva csak a soundtrack verzió keretein belüli instrumentális tételek voltak (pl.: "Days Of Thunder", "Rain Man", "Thelma & Louise"). A német származású komponista arra a kérdésre, hogy megjelennek-e ezek a zenék valaha, többnyire határozott "nem"-mel válaszolt. Ennek ellenére a Milan Records gondozásában november 21-én két olyan válogatás lát napvilágot, melyen Zimmer korai művei szerepelnek. Az egyik válogatás a Stanley Myers mellett töltött időszakából mutat be részleteket, aminek a "The British Years" címet adták, a másik pedig a korai, államokbeli időszakaiban készült muzsikákból tevődik össze ("Good Morning, America!"). Reméljük, ezen albumok az előszelei annak, hogy végül lassan enged a rajongók nyomásának, és idővel bővebb változatban is kiadják majd a nyolcvanas években íródott, főleg szintetizátoros alapú műveit.







    2005. november 05.


         Alexandre Desplat szerződött le a Harrison Ford főszereplésével készülő "Firewall" című thriller zenéjére. Eme film zenéje sajnos a mostanában egyre jobban elharapódzó zeneszerzőváltások "áldozatainak" számát gyarapítja. A produkcióban résztvevő vezetők először Alan Silvestrivel kötöttek megállapodást, ám ő egy ütemezésből adódó konfliktus következtében elhagyta a stábot.
         A Warner Bros. égisze alatt készülő művet csak jövőre mutatják be, így a francia komponistának talán jut ideje egy kis pihenésre is, hiszen az elmúlt időszak igen sűrű volt számára: a "Sziriána", illetve a "Casanova" című filmekhez írt muzsikáit ugyanis nemrégiben fejezte be.







    2005. november 04.


         Alig több mint két hete, hogy bejelentették: a "King Kong" zenéjét James Newton Howard szerzi. Ez azonban cseppet sem zavarta a Decca kiadó munkatársait. Annak ellenére, hogy a zene még meg sem született, a napokban kitűzték a score megjelenésének dátumát, mely december 6. lesz. Ugyanez a cég írt alá korábban lemezkiadási szerződést a később menesztett komponistával, Howard Shore-ral is. A kérdés már csak az, vajon megjelenik-e az ő zenei változata is, vagy csupán Newton Howard művét teszik publikussá?







    2005. november 03.


         Alan Silvestri 2003-as munkái között egy háborús rövidfilm is szerepelt, melynek címe "Two Soldiers" volt. A produkció sikerét számos filmes elismerés támasztotta alá - többek között a "Legjobb rövidfilm" kategória Oscar-díja. Minthogy a film csupán 40 perces, külön zenei album nem jelent meg hozzá. Ezt a "csorbát" kiküszöbölendő, a tengerentúlon hamarosan boltokba kerülő DVD-kiadáson az extrák közé külön zenei sávot helyeztek el. A "Music Menu"-re kattintva egy CD-hez hasonló felépítéssel találjuk szembe magunkat: a teljes, húszpercnyi hanganyag 10 különböző tételre lett felosztva. Arra kevés esély van, hogy hazánkban is kereskedelmi forgalomba kerüljön eme kiadvány, ám Európa nagyobb országaiból minden bizonnyal beszerezhető lesz (ez ugyebár a régiókód miatt fontos).
         A dolog pozitívuma, hogy a hivatalosan ki nem adott zenét végül - a DVD keretein belül - eljuttatják a célközönséghez. Jelenleg is jelentős hányaddal rendelkeznek a bolti forgalomba nem kerülő filmzenék, melyeket egy ehhez hasonló megoldással viszonylag olcsón hallgathatóvá lehetne tenni, s ezzel együtt a rajongók kedvére is tenni. Reméljük, a hasonló koncepciójú korongok száma csak gyarapodni fog...





         Nathan Barr erősen countrys hangulatú zenéje, melyet a "Hazárd megye lordjai"-hoz szerzett - a komponista bizakodása ellenére - nem kerül fel a hanglemezboltok polcaira, így megmarad a betétdalokkal teletűzdelt soundtrack, melyre egyetlen instrumentális zenerészlet sem került fel. A '80-as évek elején nagy sikert aratott tévésorozatból készült mozifilmet azonban hamarosan kiadják DVD-n. A hazai megjelenés dátuma, illetőleg, hogy az extrák közé felkerül-e egy, a zeneszerzővel készített interjú, még nem ismeretes. Ha ez utóbbi mégsem valósulna meg, csupán a film megtekintése közbeni zenei élmény marad meg számunkra.





         Hans Zimmer számára a 2006-os év első fele túlzsúfolttá vált, ugyanis a "The Da Vinci Code", a "Pirates Of the Caribbean 2", illetve az "Over the Hedge" zenéinek megírására egyaránt leszerződött. Túlvállalása ellen egyetlen megoldás maradt: megválik egyik projektjétől. A választás az "Over the Hedge" című animációs vígjátékra esett, ám a produkció nem került ki a Remote Control Productions (ez lett a Media Ventures stúdió új neve) falai közül. A megbízás teljesítése Rupert Gregson-Williamsre hárult, aki ezen kívül jövőre egy másik animációs filmet is elvállalt ("Flushed Away") - adta hírül a Gorfaine-Schwartz ügynökség. Attól, hogy zeneszerzőváltás történt, Zimmer még segédkezhet a háttérből abban, hogy a Tim Johnson, és Karey Kirkpatrick irányításával megelevenedő mesefigurák kalandjaihoz megfelelő dallamok szülessenek.







    2005. november 02.


         Randy Edelman neve főként vígjátékok, kalandfilmek stáblistáiról köszön vissza. Olyan közkedvelt produkciókhoz írt zenét, mint a "Beethoven", "A maszk", a "6 nap, 7 éjszaka", vagy a "Sárkányszív", illetve az "Ovizsaru". A komponista legújabb, nemrég megkötött szerződése a Walt Disney stúsió égisze alatt készülő "Underdog" című kaland-vígjátékra vonatkozik, melynek premierje várhatóan 2007-ben lesz. A film rendezésével a belga származású Frederik DuChaut bízták meg, kinek legutóbbi munkája a "Pata-csata" című családi vígjáték volt. A film alaptörténete sajnos arra enged következtetni, hogy az álomgyárhoz tartozó forgatókönyvírók fantáziája kimerülőben van: egy laboratóriumi baleset következtében a Shoeshine névre keresztelt kutya komoly szupererőre tesz szert...
         Kissé meglepő, de Edelman azon zeneszerzők közé tartozik, akik a 2006-os esztendőre vonatkozóan még egyetlen szerződést sem írtak alá. Persze ez korántsem jelenti azt, hogy jövőre nem hallunk tőle újdonságot, valószínűleg csupán a számára megfelelő projektre vár.







    2005. november 01.


         Michael Giacchino neve a Pixar Stúdió tavalyi kasszasikerével, "A Hihetetlen család"-dal vált igazán ismertté. A komponista, és az animációs alkotások világában egyre nagyobb teret hódító stúdió között újabb szerződés köttetett, mégpedig a 2007-re elkészülő "Ratatouille" című produkcióra vonatkozóan, melynek forgatókönyve egy párizsi étteremben élő patkány kalandjai köré épült - adta hírül a Gorfaine-Schwartz ügynökség. A rendezést a cseh származású Jan Pinkavára bízták, aki eddig animátorként volt jelen a Pixarnál (többek között az "Egy bogár életé"-nek elkészítésében is részt vett).
         Míg a rajzfilmkészítők dolgoznak, addig Giacchino - az eddig létrejött szerződések alapján - a következő filmekhez járul hozzá tehetségével: "Kőkemény csalás", "Looking for Comedy in the Muslim World", "Mission: Impossible 3", és "What About Brian".





         A hónap első fele kifejezetten érdekes műveket tartogat számunkra. Még a héten megismerkedhetünk a jelentős rajongótáborral rendelkező John Carpenter-műnek, "A köd"-nek ("The Fog") feldolgozásával. Akárcsak anno a "13. rendőrőrs ostroma" esetében, Carpenter helyett ismét Graeme Revell szolgáltatja a feszültséggel teli dallamokat. Majd egy régi számítógépes játék, a "Doom" filmváltozatához készült Clint Mansell-zene kerül terítékre. A kérdés: vajon sikerül -e neki egy "Sahará"-hoz hasonló meglepetést okozni? November közepén pedig az ifjú varázslótanonc legújabb kalandjához, a "Harry Potter and the Goblet Of Fire"-höz íródott zenemű lesz hallható, amire különösen nagy az érdeklődés, hiszen John Williamset most Patrick Doyle váltja, kinek stílusa jóval közelebb áll a klasszikus alkotásokhoz, mint a filmzeneszerzők többségének.


    november 01:

         The Fog - Graeme Revell (Varése Sarabande)
         Where the Truth Lies - Mychael Danna (Varése Sarabande)


    november 08:

         Doom - Clint Mansell (Varese Sarabande)
         Duma - John Debney & George Acogny (Varése Sarabande)
         Firefly (tv sorozat) - Greg Edmonson (Varése Sarabande)


    november 15:

         Harry Potter and the Goblet Of Fire - Patrick Doyle (Warner Bros.)
         Pride & Prejudice - Dario Marianelli (Decca Records)
         Stargate: Atlantis - Joel Goldsmith (Varése Sarabande)


    november 22:

         High and the Mighty: A Century Of Flight - különféle zeneszerzők (Varése Sarabande)
         Hush... Hush, Sweet Charlotte (1200 db-os, limitált kiadás) - Frank DeVol (Intrada)
         Memoirs Of Geisha - John Williams (Sony Music)
         Zathura - John Debney (Varése Sarabande)





    Vissza az aktuális hírekhez                                         Vissza a lap tetejére


    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam