FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Philip Glass (biográfia, filmográfia)
           PHILIP GLASS












    feltűnik még: Phil Glass
    született: 1937. január 31., Baltimore, Maryland, USA
    iskolája: Juilliard School of Music



         Philip Glass, aki édesapja rádiójavító-, és lemezboltjában ismerkedett meg a zenével, 1937. január 31-én született az egyesült államokbeli Baltimore-ban. A kevésbé fogyó lemezeket édesapja hazavitte, és három gyermeke így ismerkedett meg a Beethoven-kvartettekkel, a Schubert-szonátákkal és Sosztakovics szimfóniáival.
         Hatéves korában kezdte zenei tanulmányait, nyolcévesen már furulyázott, de 15 éves korára kezdte megunni a dolgot, mert a hangszerek nem biztosítottak neki elég szabadságot álmai teljesüléséhez. Szülővárosa a II. világháború utáni években semmilyen zenei fejlődést nem mutatott, így lehetőségei igen korlátozottak voltak. A gimnázium második évében értesült, hogy a chicagói egyetem elfogadta a jelentkezését, ezért két év múlva, szülei támogatásával a tóparti városba költözött. Pincérként, reptéri géprakodóként tartotta fent magát egyetemi évei alatt. Matematikából és filozófiából doktorált, szabadidejében zongorázott, és olyan szerzők műveit tanulmányozta, mint Charles Edward Ives és Anton Webern.
         Diploma után New Yorkba költözött, és a híres Julliard zeneiskolában képezte tovább magát. Ezen időszak alatt felhagyott a 12 hangjegyes technikával, és olyan szerzők zenéivel foglalkozott, mint Aaron Copeland és William Schuman. A zeneszerzés általános szabályait elvető, mindenképpen kitörni vágyó Glass ezután a független zeneszerzők irányába fordult. Harry Partch, Charles Ives, Moondog, Henry Cowell és Virgil Thomson jelentették neki a követendő példát, azonban a saját stílusát még mindig nem sikerült megtalálnia. 1960-ban Párizsba költözött, és Nadia Boulanger segítségével fejlesztette tovább tudását. Európában az ismert indai zeneszerző, Ravi Shankar hatására elkezdett érdeklődni a népzenék irányában. Indiában, Nepálban, valamint Észak-Amerikában kutatott ősi zenei motívumok után, melyet New Yorkba való visszatérése után igyekezett saját munkáiba beépíteni.
         1974-re már jó pár önálló művel rendelkezett, melyet a saját magáról elnevezett kis formációval adott elő, illetve zenét szerzett a Mabou Mines Theater Company számára, ahol társalapítóként is közreműködött. Innen már nem volt megállás, Glass belépett a nagybetűs zene világába, és sajátos stílusával nagyon hamar elismertségre tett szert. Operák, szimfóniák, különböző kórusművek mellett a film világa is megihlette. A tizennégy évig szerzetesként élő Godfrey Reggio mára már kultstátuszt elérő filmje, a "Koyaanisqatsi" (hopi indián kifejezés, jelentése: egyensúly nélküli élet) az egyik első filmzenéje volt. A film narráció és beszéd nélkül, kizárólag a kép és zene harmóniáján keresztül mutatta be a fejlett társadalmi lét, és a természet mára már egyre nehezebben áthidalható szakadékát. A filmet később még két folytatás követte ("Powaqqatsi", "Naqoyqatsi"). Hollywood is felfigyelt a tehetségre, és pár évvel később már olyan rendezőkkel dolgozott együtt, mint John Irwin, Bernard Rose, Martin Scorsese, Peter Weir és Atom Egoyan. Filmzenéi főleg elektronikus alapokra épülnek és minimalisták, de mégis annyira egyéniek és magukkal ragadóak, hogy Glass manapság már állandó filmzenekomponistaként van számontartva az Álomgyárban.

    Emesz Csaba


  • Orion
  • Book of Longing - Beszámolónk Philip Glass budapesti koncertjéről
  • Minimalista maximalizmus - Interjú Philip Glass-szel
  • A Fantasztikus Négyes filmek zenéi
  • A filmzene legendái: Philip Glass







    Filmográfia:

    2017: Karenina & I
    2015: Singing Praise to Sun and Weapons
             Fantastic Four
             Mama
             Low
             The Neighbours Project
             Maslacak
    2014: Leviafan
    2013: Berta
             Journey of Hanuman
             Visitors
             Re: Awakenings
             The Perfect American
    2012: Zejsc na ziemie
             The Apostle
    2011: Rebirth (rövidfilm)
             They Were There
    2010: Astral City: A Spiritual Journey
             Kepler
             Mr. Nice
    2009: Transcendent Man
    2007: Les Animaux amoureux
             No Reservations
             Cassandra's Dream
    2006: Notes on a Scandal
             The Seeds
             The Illusionist
             Roving Mars
    2005: Neverwas
             La Moustache
    2004: Taking Lives
             Undertow
             Secret Window
    2002: The Hours
             The Baroness and the Pig
             Naqoyqatsi
    1999: The Eden Myth
             Dracula (az 1931-es film új zenéje)
    1998: The Truman Show
    1997: Kundun
    1997: Bent
    1996: The Secret Agent
    1995: Jenipapo
    1995: Candyman II: Farewell to the Flesh
    1992: Candyman
             Anima Mundi
    1991: Closet Land
    1990: Mindwalk
    1989: La Chiesa
    1988: Powaqqatsi
    1987: Hamburger Hill
    1983: Koyaanisqatsi




  • További kritikáink
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers

  • Filmzenékről röviden
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam