FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Harold Faltermeyer (biográfia, filmográfia)
           HAROLD FALTERMEYER





    "Amikor komponálni kezdek, elszabadul a fantáziám, és minden őrült hülyeség kijön belőlem. A stílus azonban bizonyos szintű korlátozást jelent számomra: többször is észrevettem, hogy első körben túlzásokba estem, s azt kezdtem el tisztázni az elvárásoknak megfelelően."



    eredeti neve: Harold Faltermeier
    született: 1952. október 05., München, Németország
    iskolája: Hochschule for Music and Theater München



         Zenész, zeneszerző és producer, Harold Faltermeyer azonban nem ezek révén vált világhírűvé, hanem egyetlen tétel, a Beverly Hills-i zsaru - Beverly Hills Cop nyitánya okán, melynek halhatatlanságára a legjobb bizonyíték, hogy számtalan ember használja mobiltelefonja csengőhangjaként, és a rádióállomások repertoárjában is mai napig megtalálható. A komponista ma már nem aktív tagja az Álomgyárnak, ám mivel a nyolcvanas évek meghatározó szintipopos szerzői közé tartozik, neve örökre bevésődött a filmzenevilág történelemkönyvébe.

         A komponista mérnök szülők gyermekeként látta meg a napvilágot 1952 őszén. Faltermeyer hatévesen kezdett el zongorázni, tizenegy éves korában pedig felfigyelt rá egy nürnbergi professzor, aki egyengetni kezdte útját. A zenei tanulmányait ennek köszönhetően a komolyzenei ismeretekre, orgonára és trombitára egyaránt kiterjesztette, mindezek mellett pedig egyre jobban fókuszált a rock ’n’ roll világára, illetőleg arra, hogy addigi ismereteivel miként tudná ötvözni ezt a népszerű stílust. Képzését a müncheni főiskolán (Hochschule for Music and Theater München) fejezte be, majd elszegődött a Deutsche Grammophonhoz, ahol 1978-ig dolgozott. Egy munka kapcsán összetalálkozott Giorgio Moroderrel, aki akkora fantáziát látott benne, hogy az Egyesült Államokba csalta őt, első kollaborációjukra pedig az 1978-as Éjféli expressz - Midnight Express révén sort is kerítettek, amit a következő két évben további projektek követtek. Emellett Faltermeyer olyan előadókkal és csapatokkal is együttműködött, mint Billy Idol, Bonnie Tyler, Jennifer Rush, Barbara Streisand vagy a Pet Shop Boys.
         Filmes karrierjének beindulását szintén Morodernek köszönheti: az 1980-ban bemutatott Amerikai dzsigoló - American Gigolo munkálatai során találkozott az alkotás producerével, Jerry Bruckheimerrel, akit olyannyira megnyert stílusával, hogy barátjával, Don Simpsonnal közösen úgy határoztak, következő filmjükhöz Faltermeyert hívják majd. Ez négy évvel később következett be a Thief of Hearts című thriller kapcsán, s ugyanebben az évben készítette el sikerdarabját, a Beverly Hills-i zsaru score-ját, mellyel szintén a producerpáros bízta meg - akárcsak később a második résszel (melynek "Shakedown" című daláért Oscar-díjra is jelölték), valamint a Top Gunnal. "Két ellentétes vonalat képviseltek: Don volt az őrült srác, aki nem dédelgetett világmegváltó gondolatokat, Jerry pedig a vérbeli üzletember. Olyanok voltak, mint a jin és jang. Nem volt könnyű a velük való együttműködés, mert szőrszálhasogatóak voltak, mindenbe beleszóltak és mindenkit végletekig hajtottak. Ez stresszel járt, a másik oldalon azonban ott van a siker, ami nem kicsi. Emellett pedig érezték a zenét, különösen Jerry" - nyilatkozta róluk a komponista. A Beverly Hills-i zsarunak hála, tárt kapukkal várta őt Hollywood, így olyan alkotásokból vehette ki a részét, mint például a Fletch, az Arnold Schwarzenegger főszereplésével készült A menekülő ember - Running Man, és persze a Sylvester Stallone-Kurt Russel duó által fémjelzett Tango & Cash. A nyolcvanas évek során nem sok muzsikát írt, ám azok elegendőek voltak ahhoz, hogy munkáját az Oscar-nominálás mellett két Golden Globe- és öt Grammy-jelöléssel (utóbbiból kettőt díjra is válthatott) ismerje el a szakma.

         Bár a felkérések sorra követték egymást, a kilencvenes évek közeledtével Faltermeyer úgy határozott, más utat választ magának: a Tango & Casht követően született meg első gyereke, s ekkor döntötte el feleségével, hogy szülőhazájában nevelik fel őt. A zenétől azonban továbbra sem távolodott el: megalapította a müncheni székhelyű Red Deer Studiost, s amellett, hogy különféle előadókkal dolgozott, német és osztrák filmekhez, valamint sorozatokhoz készített kíséreteket, a kilencvenes évek elején pedig egy ikerpárral gyarapodott családjuk.
         "Ez az egész olyan, mint egy láncreakció" - felelte később egy interjú alkalmával arra a kérdésre, hogy szerinte miért csak akciómozikkal keresték meg annak idején. "Kapsz egy ilyen filmet, aztán még egyet, amellyel ha sikert érsz el, hirtelen a műfaj szakértőjének titulálnak. És bumm! Azt veszed észre, hogy csak olyan filmeket kapsz, amiben zsaruk és hősök szállnak szembe a rosszfiúkkal. Én nem panaszkodok, de mindig is szerettem volna egy romantikus mozin dolgozni". 2010-ben Kevin Smith kérte fel a Két kopper - Cop Out aláfestésének elkészítésére, mellyel a szerző felidézte a nyolcvanas évek szintipopos fénykorát, álomgyári pályafutása azonban nem vette újból kezdetét, így az továbbra is csak a nyolcvanas évekre korlátozódik.

    Kulics László






    Filmográfia:

    2010: Cop Out
             Gier (tévésorozat)
    2007: Two Worlds
    2003: Lockdown on Main Street
             Game Theory
    2001: Ski to the Max
    1999: Typisch Ed!
    1998: Der König von St. Pauli (tévésorozat)
    1997: Jack Orlando (videojáték)
    1995: Frankie
    1994: White Magic
             Asterix Conquers America
    1992: Sauerkraut (tévésorozat)
             Kuffs
    1990: Fire, Ice & Dynamite
    1989: Tango & Cash
             Fletch Lives
    1987: The Running Man
             Fatal Beauty
             Beverly Hills Cop II
    1986: Top Gun
             Fire and Ice
    1985: Fletch
    1984: Beverly Hills Cop
             Thief of Hearts
             Didi - Der Doppelgänger




    További kritikáink
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam