FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Cliff Eidelman (biográfia, filmográfia)
           CLIFF EIDELMAN







    "Hajlamos vagyok az életet kalandosabbnak látni, mint amilyen. Minden bizonnyal emiatt írhatok filmzenéket."



    született: 1964. december 5. Los Angeles, USA
    iskolája: University of Santa Monica



         Kevés Los Angelesben született zeneszerző dogozik Hollywoodban, nos Cliff Eidelman ezek közé tartozik. Zenei tanulmányait 8 éves korában kezdte hegedűn, majd egy kis gitárokítás után a Santa Monica-i főiskolán szerezte meg zeneszerzői képesítését. Már ekkor is kapott két megbízást, az egyik a "Once Upon A Ruler" balett zenei betétje, a másik a "Celebration Symphony Overture In Three Movements" című alkotás volt. A főiskola után iratkozott be az USC-re, ahol megkomponálhatta élete első filmzenéjét a "Magdalene" című, a francia forradalom alatt játszódó koprodukciós alkotás kísérődallamait. A zenei felvételek Európában zajlottak nagylétszámú kórus és zenekar részvételével, melynek eredményeként egy dallamos, ámde egyben epikus mű született, mely ékesen bizonyította Eidelman rátermettségét.
         Egy hasonlóan színvonalas második világháborús drámához írt zenéje, a "Triumph of the Spirit" ("A pokol bajnoka") után végre túllépett a kisköltségvetésű, főként televíziós munkákon, és nagyszabású hollywoodi produkciókhoz adta nevét, mint a "Star Trek VI - The Undiscovered Country" ("A nem ismert tartomány") és a "Christopher Colombus: The Discovery" ("Kolumbusz, a felfedező"). Fiatal filmzeneszerző még sosem kapott olyan széleskörű elismerést művéért, mint Eidelman az 1991-es, sorban a hatodik "Star Trek"-mozifilm kísérőzenéjéért. Meghatározó volt ez pályáján, mivel sötét hangvételű, nagyszabású művét a kritika és a rajongók is elismerték, hovatovább az egyik, ha nem a legnagyobb zenei teljesítménynek tartották a Star Trek történetében. Ezzel Jerry Goldsmith és James Horner szintjére emelték az ifjú titánt.
         Sikerei ellenére neki is meg kellett küzdeni fiatalsága és ismeretlensége "átkával", ennek ellenére sorban születtek főként nagyzenekari, kórus által kísért művei. Ilyenek voltak a "Leap Of Faith" ("Páratlan prédikátor") és az "Untamed Heart" ("Rakoncátlan szív"). Az ezekre jellemző szentimentalista vonulatba illeszkedő "Now and Then" ("Tegnap és ma") és a "One True Thing" ("Életem értelme") zenéjét a kritika sokra tartotta, ám a rajongók a korai bombasztikus hangzást várták tőle. Korábbi televíziós próbálkozásait (az 1989-es HBO produkcióként készített, Cable Ace-díjra jelölt "Dead Man Out") felmelegítve elkészített még 1996-ban az "If These Walls Could Talk" ("Ha a falak beszélni tudnának") illetve az 1999-es "Witness Protection" ("Tanúvédelem") című tévés alkotás zenéjét. S bár születtek még igazán nagyszerű mozis alkotások, mint a "Free Willy 3" ("Szabadítsátok ki Willy-t 3.") vagy a magyar vonatkozású "American Rhapsody" ("Amerikai rapszódia"), a kilencvenes évek végére különösebb történések nélkül - bármilyen filmes munka híján - lassan feledésbe merült zeneszerzői munkássága.
         Ám a zenétől természetesen nem távolodott el, páratlanul tehetséges karmesterként bukkant fel. Különböző seattle-i és skóciai zenekarokkal már számtalan filmzenét adott elő a Varése Sarabande égisze alatt. Emellett továbbra is folytatta zenekari művek komponálását. Ezek a "Suite For Orchestra", a "Five Pieces From Stage and Screen" vagy a "Creation Symphony" illetve a "The Tempest". Mindezek ellenére Eidelman korábbi nagyszabású munkái tagadhatatlanul léteznek és fiatalsága, illetve a számtalan előtte álló év ad reményt arra, hogy a nehezen beszerezhető koncertfelvételei mellett még jó pár jövendő filmzenéje a boltok polcaira kerül.
         Ha a "Star Trek VI" lenne az egyetlen műve, már az is épp elég lenne a halhatatlansághoz. Reméljük ez csak a kezdet volt, és még sok mű születik meg kezei között.

    Szabó Csaba


  • Varése Sarabande 30th Anniversary Celebration - Beszámoló




    Filmográfia:

    2012: Big Miracle 2009: He's Just Not That Into You
    2006: Open Window
    2005: The Sisterhood of the Traveling Pants
             Sexual Life
    2003: The Lizzie McGuire Movie
    2001: Ocean Men: Extreme Dive
             An American Rhapsody
    2000: Harrison's Flowers
    1999: Witness Protection (tv-film)
    1998: One True Thing
             Montana
    1997: Free Willy 3: The Rescue
             The Beautician and the Beast
    1996: If These Walls Could Talk (tv-film)
    1995: Now and Then
    1994: A Simple Twist of Fate
             Picture Bride
             My Girl 2
    1993: The Meteor Man
             Untamed Heart
    1992: Leap of Faith
             Christopher Columbus: The Discovery
    1991: Star Trek VI: The Undiscovered Country
             Delirious
    1990: Judgment (tv-film)
             Crazy People
             Strike It Rich (főtéma)
    1989: Magdalene
             To Die For
             Triumph of the Spirit
             Animal Behavior
             Tales from the Crypt (tv-sorozat, egy epizód)
             Dead Man Out (tv-film)




  • További kritikáink
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam