FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A Saturn-díj története






         1972-ben a gótikus rémtörténeteket elmesélő irodalmi, valamint televíziós és mozis alkotásokat elismerő The Count Dracula Society alapítója, Dr. Donald A. Reed néhány USC-s (University of Southern California) hallgatóval (Richard Correll, Randal Kleiser és Alan White) közösen létrehozta a The Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films névre keresztelt nonprofit szervezetet, amely az akkoriban működő, filmes produkciókkal foglalkozó szervezetek egyik nagy hiányosságát igyekezett pótolni azzal, hogy kifejezetten a misztikus és horroralkotások résztvevőinek elismerésére specializálódott. Az akadémia eleinte csak pár rajongóból állt, és az első díjátadóik is viszonylag egyszerűen, mindenféle pompától és fényűzéstől mentesen zajlottak le, mígnem Dr. Reed fel nem vetette, hogy a nagyokhoz hasonlóan, a jövőben ők is egy tévéműsor keretén belül tartsák majd meg ceremóniájukat. 1977-ben alá is írták a "The Science Fiction Film Awards" elnevezésű showműsorra vonatkozó szerződést, s egy évvel később sort is kerítettek az első, televízió által közvetített Saturn-díjátadóra. A képernyőn való debütálással párhuzamosan megszűnt a szervezet nonprofit jellege, és alapítóik egyre szélesebb ismertségre tettek szert. Az első két adás házigazdája William Shatner ("Star Trek"), a harmadiké pedig Mark Hamill ("Star Wars") volt, sajnos azonban ez a lehetőség nem lett túl hosszú életű: három közvetítést követően a ceremónia lekerült a műsorról.
         A nyolcvanas évek során Dr. Reed és a szervezet vezetői több olyan, önmagukat függetlennek tartó producerrel is tárgyaltak, akik hittek az akadémiában, illetve missziójában, és segítettek annak életben tartásában. Így történhetett meg, hogy bár képernyőn kívül ugyan, de tovább folytatták működésüket, sőt, a Saturn-díj kategóriái egyre bővültek. A kilencvenes évektől kezdve a szervezet tagjai egy teljesen új struktúrával álltak elő, amelyet a mai napig megőriztek: ceremóniájuk egy vacsorával egybekötött díjkiosztóvá változott, amely így közvetlenebb légkörrel bír, mint a legtöbb, hasonló rendezvény.
         A Legjobb filmzene-kategória elismerését a tagok az első években életműdíjként definiálva adták át Bernard Herrmann-nek, Rózsa Miklósnak és David Raksinnak, 1979-től kezdve pedig már ők is az adott év filmzenetermése közül választották ki azt az öt-hét jelöltet, amelyekből aztán kiemelték az általuk legjobbnak ítélt művet. Minthogy ők a sci-fi-, horror- és fantasyfilmekre szakosodtak, az általuk összeállított jelöltek listái igen kis hasonlóságot mutatnak az olyan prominens rendezvényekével, mint például az Oscar-, vagy a Golden Globe-gála. Filmzenei díjuk egyúttal egy hatalmas űrt is betölt, mert az arra nominált score-ok a legtöbb szervezet látókörén kívül esnek. Egyik nagyobb akadémia sem részesítette ezidáig figyelemben például Christopher Youngot, Danny Elfmant, vagy Angelo Badalamentit, holott ők is sokat tettek a filmzenék ezen rétegének fejlődéséért és sokszínűségének kialakításáért.

         Honlapunkon az eddigi Saturn-jelölések teljes listáját közöljük, egészen a kezdetektől napjainkig, külön kiemelve a nyerteseket. A felsorolás - mely a fenti kép alatti feliratra kattintva érhető el - a zenei kategória nomináltjait tartalmazza, évenkénti bontásban.




    További kritikáink
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers

  • Filmzenékről röviden
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam