FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth  Krypton  Captain Marvel  Bless the Child  Cold Pursuit  Joe Versus the VolcanoSix Days Seven Nights  
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Az IFMCA-díj története





         A rivaldafényben lévő rangos díjkiosztók (amilyennek például amerikai viszonylatban az Oscar- vagy a Golden Globe-gálák számítanak) mellett számos olyan elismeréssel illetik a komponistákat, melyek a világsajtóban ugyan sokkal kisebb teret kapnak, szakmai szempontból nézve azonban lényegesen szélesebb rálátásról adnak tanúbizonyságot: nincs jelen a nagyobb díjkiosztók esetében az elmúlt időszakban nemegyszer érzékelhető vigaszdíj-érzés, valamint nem a filmre, hanem a zenére összpontosítanak.

         Iméntieknek felelnek meg többek között az International Film Music Critics Association (röviden: IFMCA) szervezet 2004 óta évente kiosztott díjai, melyeket számos kategóriára bontva ítélnek oda a legjobbnak vélt aktuális muzsikák készítőinek. A szervezet olyan, az online vagy nyomtatott sajtóban, illetve rádióban közreműködő újságírókból, kritikusokból áll, akik kifejezetten a mozi- és tévéfilmek aláfestéseivel, valamint azok komponistáival (azaz magával a filmzenei világgal) foglalkoznak. A társaságot Michael Carlsson alapította (aki főként a Music from the Movies egykori munkatársaként, valamint a svéd MovieScore Media lemezkiadó tulajdonosaként ismert) a kilencvenes évek végén, igaz, akkor még Film Music Critics Jury néven futottak. Ebből nőtte ki magát a jelenlegi IFMCA, mely napjainkra több mint ötvenfős tagsággal büszkélkedhet, ami a világ számos pontján élő (az Egyesült Államokon kívül többek között Belgiumban, Lengyelországban, Svédországban, Angliában, Írországban, Cipruson, Olaszországban, s még sorolhatnánk) kritikusokból tevődik össze.
         Bár a társaság alapjai a kilencvenes évek végéig nyúlnak vissza, az első IFMCA-díjkiosztóra 2004-ben került sor, s ez volt az egyetlen olyan elismerés, amit filmzenekritikusok ítéltek oda a komponistáknak. Akkoriban tíz különböző kategóriát határoztak meg, mostanra azonban mindez tizenhatra gyarapodott, mely felosztáson belül öt (nagy ritkán hat) jelöltből kerülnek ki az adott év győztesei. Az IFMCA tagjai nemcsak a hollywoodi kompozíciókra figyelnek oda, hanem a világ egyéb pontjairól származókra is – ezen széles látókörhöz nagyban hozzájárul, hogy a tagok különféle országokban élnek. Két fontos alapvető tényt vesznek figyelembe a nomináltak, illetve a nyertesek meghatározása során: a zene mennyire járul hozzá a filmélményhez, mennyire él együtt a képsorokkal, illetve hogy önállóan hallgatva milyen zenei élményt nyújt, milyen technikával és szellemi értékkel bír.
         Az IFMCA a kortárs komponisták érdemei mellett a filmzene-történelem korai szakaszai, vagyis a Golden és Silver Age időszakok azon szerzőiről sem feledkezik el, akik nagy hatással voltak a műfaj alakulására, fejlődésére. Az IFMCA Legendsre keresztelt kategórián belül az elmúlt évek során az alábbi komponistákat emelték ki ezen időszakból: Alex North, Bernard Herrmann, Jerry Goldsmith, Max Steiner, valamint Rózsa Miklós.


         Honlapunkon az eddigi IFMCA-jelölések teljes listáját közöljük a kezdetektől napjainkig, külön kiemelve a nyerteseket. A felsorolás - mely a fenti kép alatti feliratra kattintva érhető el - a zenei kategória nomináltjait évenkénti bontásban tartalmazza.








    További kritikáink
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch
  • Anaconda
  • Evolution
  • Himalaya - The Rearing of A Chief
  • Bohemian Rhapsody
  • Deep Blue Sea
  • On Deadly Ground

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam