FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - A Grammy-díj története





         A Gramophone-díjat, azaz népszerűbb nevén a Grammyt 1958 óta ítéli oda az amerikai szervezet, a National Academy of Recording Arts and Sciences. Bár a zeneiparnak négy nagyobb díja is van, ezek közül az arany gramofont mintázó szobrocska emelkedett ki leginkább, melyet ma már a zenei Oscar-szobornak is becéznek. Akárcsak az Amerikai Filmakadémia díjait, úgy a Grammyket is gyakran éri az a vád, miszerint túlságosan le vannak osztva a lapok a fontosabb kategóriákban, és a legnagyobb cégek egymás közt osztják szét a díjat - bár ami a filmzenékkel kapcsolatos kategóriát érinti, a kép szerencsére változatosabb. Ami még megnehezíti a díjazások értékelését, az az évente változó számú kategóriák ténye, melyek műfajokat és generációkat áthidalva alakulnak át. Rövid ismertetőnk elkészülte idején éppen 108 kategória létezik, de ez akár már a következő évben is megváltozhat.
         Filmzenei kategóriában 1960 óta osztanak ki szobrokat. A díj jelenlegi hivatalos neve a "Legjobb filmhez, televíziós műsorhoz vagy egyéb vizuális médiához készült filmzenei album", bár a kategória neve eddig igen gyakran változott. A díjnak megvannak a maga korszakai, de valahogy az Oscarral ellentétben mindig jobban követte a divatos irányvonalakat. A hetvenes és nyolcvanas évek fordulóján például John Williams nyolcszor kapott egymás után díjat, amibe a "A cápa" zenéjét mégcsak bele se számítjuk. A nyolcvanas években az elektronikus zene került előtérbe, de a "Flashdance" és a "Beverly Hills-i zsaru" időszakát követően a kilencvenes évek beköszönte konszolidációt hozott. Olyan népszerű és az Oscar-átadón méltatlanul elfelejtett zenék nyertek, mint Hans Zimmertől "Az utolsó esély" vagy David Arnoldtól "A függetlenség napja" aláfestése.
         A díjakat a zeneszerzők kapják, de 2001 és 2003 között az albumok producerei és hangmérnökei is osztoztak rajta. A díjazás során a bizottság kifejezetten a filmzenealbumot értékeli, nem igazán törődik a zene filmben betöltött szerepével, de ugyanakkor az eladási statisztikáknak sem dől be, így fordult elő például az is, hogy James Horner a "Titanic"-hoz szerzett score-ja (mely soundtrackje pedig rekordeladásokat produkált) a díj közelébe sem került. A másik érdekesség, hogy a bizottság az album megjelenését veszi alapul, és nem a naptári év szerint számolnak, így lehet, hogy John Williams a 2005-ös "Egy gésa emlékiratai"-ért 2007-ben kapta meg az elismerést.


         Honlapunkon az eddigi Grammy-jelölések teljes listáját közöljük, egészen a kezdetektől napjainkig, külön kiemelve a nyerteseket. A felsorolás - mely a fenti kép alatti feliratokra kattintva érhető el - a zenei kategória nomináltjait tartalmazza, évenkénti bontásban.








    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam