FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The Weather Man (Hans Zimmer, James Levine)

    Filmek alatt hallott zenék



       THE WEATHER MAN   (2005)
       Az időjós


      

       zene: Hans Zimmer, James Levine








         Mindannyian tapasztalhattuk már, mennyire számít hitelesnek egy tévés időjárás-előrejelzés, és számtalan esetben csodálkozunk még mindig azon, hogy miért is nem hiszünk sokadjára sem inkább egy jóval megbízhatóbb előrejelzőnek: a nagymama sajgó ízületeinek. David Spritz (Nicolas Cage) a másik oldalt képviseli, ő ugyanis időjós. Történetéből világossá válik, hogy mi meglehetősen helytelenül hagytuk hazánk fő félretájékoztató meteorológusa biztonságérzetének kialakulását, hiszen Dave naponta kapja a hibás prognózisok jutalmát repülő shake-ek, hamburgerek és szendvicsek formájában - némi változatosságot csak az jelent számára, hogyha ezek az arca helyett a hátán landolnak. Nem jön ki volt feleségével, gyermekeivel sem találja a közös hangot, és úgy tűnik, halálos beteg apja (Michael Caine) sem lesz már soha büszke rá. Ebből a helyzetből kell talpraállnia, ami hosszas, elsőre nem sok sikerrel kecsegtető küzdelemnek ígérkezik.
         A karibi kalózok reneszánszát elhozó Gore Verbinski két Johnny Depp-magánszám közt leforgatott filmje jött, látott, kis közönsége körében győzőtt, majd észrevétlenül el is tűnt, pedig kiváló, fanyar iróniával ellátott darabbal állunk szemben. Főszereplője olyan gondokkal küzd, melyek nem világrengetőek, de egy átlagos (vagy az átlagosnál szerencsétlenebb) ember életét szerfelett megkeseríthetik. Az örök vesztes tekintetű Nicolas Cage, és a manapság másodvirágzását élő, filmről filmre fiatalodó Michael Caine duója egy könnyed, és mégis elgondolkodtató csendes kis mozi részese lett, melynek megnézése után még nem késő elgondolkodni régen kihűlt kapcsolatok rendbetételén.
         Hans Zimmer ezúttal James Levine-nel ("Kés/alatt") kooperált, és határozottan jót tett a zenének, hogy nem a megszokottá vált népes segédcsapata kísérte el ide is. A filmben szinte végig hallható aláfestés, ám sajnos mégis kiadatlan maradt (pedig csak a stáblista alatt úgy hat percig szól). Úgy merem nevezni 2005 egyik legeredetibb zenéjének, hogy tulajdonképpen egy erős visszakacsintást tartalmaz Zimmer korai korszakáig, egészen az "Esőember" és a "Zöld kártya" idejéig. Korszerűtlennek ennek ellenére sem mondanám, leginkább csak szokatlanul csendesnek attól a szerzőtől, aki manapság szinte már kizárólag nagyszabású projektekben gondolkozik. A néhány zenész által előadott muzsika búslakodó zongoraszólamokat, vibráló szintiütősöket, szélfúváshoz hasonlatos és csilingelő üveghangokat, reagge-alapra helyezett dubütemeket, Hammond-orgonát idéző billentyűfutamokat egyaránt tartalmaz, és ami ebből kikeveredik, az egy nagyon ritkán hallható, a hideg tél hangulatát hozó elegyet eredményez. Nincs túlbonyolítva és agyonhangszerelve, nem tartalmaz semmiféle bombasztikus megoldást, önmagában talán nem is ütne ekkorát, viszont kedves tapintatosságával olyan szomorúságot ad a filmnek, ami egyszerűsége ellenére is nagyon különleges, szerethető munkává teszi.


    Bíró Zsolt
    2006.12.15.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Jack Frost

    Shattered Glass

    The Station Agent

    Wicker Park

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam