FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Heaven and Earth  Halloween  Vertical Limit  The Predator  Peppermint  small Soldiers  The Meg  The Mountain Between Us  The Equalizer 2  Tomb Raider
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - We Are Marshall (Christophe Beck)    WE ARE MARSHALL   (2006)
       Több, mint sport


      

       zene: Christophe Beck
       vezényel: Pete Anthony
       kiadás éve: 2006
       kiadó: Varése Sarabande
       játékidő: 54:38




         A sport jóval összetettebb dolog annál, mint amilyennek a laikusok számára tűnik: nem könnyű a csapatokat egy-egy vereséggel teli évből vagy a semmiből felküzdeni, esetleg a nem túl rózsás anyagi helyzeten változtatni a különféle támogatók megnyerésével. De talán nincs is annál nehezebb feladat, mint mikor egy lelkileg és létszámilag egyaránt megtört csapattal - és a hozzájuk tartozó drukkerekkel - kell újból megtölteni a stadiont, és visszakerülni a rivaldafénybe. Jack Lengyel (Matthew McConaughey) nagy kihívás elé állt, amikor 1971-74 között a Marshall egyetem focicsapatának edzőjévé lépett elő, ugyanis annak tagjai közül harmincheten (játékosok, edzők, valamint a sportigazgatójuk) a Southern Airways azon járatán utaztak, amelynek útja katasztrófába torkollott. Így Lengyelnek az edzői teendők mellett a csapat újbóli felépítésével, a régi és új tagok összehangolásával, valamint a járatról szerencsésen lemaradtak játékkedvének visszanyerésével is törődnie kellett. McG rendező ("Charlie angyalai") nem egy fiktív probléma megoldását vitte vászonra, hanem az élet által produkált tragikus helyzetet, amit a forgatókönyvíró, Jamie Linden némileg kitupírozott ugyan, ám a film nagy része még így is valóságos maradt.
         A "Több, mint sport" nyugat-virginiai mozipremierjén (ami 2006. december 12-én volt) a hagyományos vörös szőnyeg helyett a szervezők a Marshall egyetem zöld színével megegyező szőnyeget terítettek le a bejárat elé, és ezen a díszbemutatón a rendezőn, Basil Iwanyk produceren, a forgatókönyvírón, és pár szereplőn kívül tiszteletét tette az igazi Jack Lengyel, valamint a Matthew Fox ("Lost - Eltűntek") által alakított Red Dowson is. Az alkotás hazánkban a mozik elkerülésével kizárólag DVD-n jelent meg.

         Bevallom, előítéletekkel párosulva helyeztem be lejátszómba a lemezt: Christophe Beck az elmúlt évek során különböző műfajú alkotásokban (mint például a "Garfield 1-2."-ben, az "Elektrá"-ban, az "Amerikai taxi"-ban vagy "A testőr"-ben) igyekezett bizonyítani tehetségét, ám ezek nálam egy-két hallgatás után gyakorlatilag teljesen feledésbe merültek.
         A "We Are Marshall"-lal azonban más a helyzet: Becknek olyannyira sikerült felkeltenie vele a figyelmemet, hogy legalább egy tucatszor végigpörgettem már a korongot. A score nem hibátlan, vonzereje számomra így nem is ebben rejlik, hanem abban, hogy bizonyos tételei arról árulkodnak, szerzője igazán átérezte a produkciót, és zenéjével igyekezett a lehető legtöbbet hozzáadni a történethez. Ezáltal Beck azon minőségi sportfilmzenéket jegyző komponisták nyomdokaiba lépett, mint például Jerry Goldsmith vagy Trevor Rabin. Míg Goldsmith a "Rudy"-hoz írt muzsikájának hasonló pillanatai elsősorban a főszereplő hátrányos helyzetéből (miszerint túl alacsony rögbijátékosnak) adódó bánatra épültek, addig Rabin az "Emlékezz a titánokra!" című alkotáshoz készült aláfestése a csapaton belüli faji ellentétekből merített ihletet. Iménti véleményem a "We Are Marshall" azon trackjei alapján körvonalazódott, mint az "Annie and Chris", Windy Wagner énekesnő vokáljának, valamint Steve Erdody csellójátékának köszönhetően mély fájdalmat sugalló, ugyanakkor fület gyönyörködtető "Our Boys' Plane", továbbá az "Aftermath", a "Dedmon's List", a zongora és cselló együttes játékára íródott "Sons of Marshall", valamint a "Back on Track", a "Remembering #29" és a "Game Day". Ezek a melankolikus részek többnyire mind az elvesztett csapattársak után érzett űrből és fájdalomból táplálkoznak.

         A nyolcvanöt tagú Hollywood Studio Symphonynak (akik olyan további szólistákkal egészültek ki, mint George Doering gitáros, a már említett énekesnő, valamint csellista, továbbá a trombita- és kürtszólókat játszó Malcolm McNab és Jim Thatcher) illetve Becknek a keserűség érzésének bemutatása mellett azonban a focicsapat hitének visszatérését, és az újabb győzelemhez vezető utat is végig kellett kísérnie. Ennek eredményeként született meg a heroikusságot visszafogottan tükröző főtéma ("Theme from We Are Marshall"), amely az album több részén is visszaköszön, csúcspontjára azonban a kiadvány vége felé felcsendülő "Second Half" - "Touchdown" párosig kell várnunk. Érdemes megemlíteni még a "Marshall vs. East Carolina" - "The Young Thundering Herd" kettőst, amelyen belül a kizárólag az ütősök játékára szorítkozó részek (amellett, hogy némileg azért kilógnak az összképből), remek színt visznek a score-ba.

         Mindent összevetve tehát a "We Are Marshall"-lal Christophe Beck alaposan meglepett engem. Éppúgy, mint a lemezt kiadó Varése Sarabande. A korong nemcsak normális játékidővel (bár emiatt mostanában nem igazán lehet panaszunk a cégre), hanem egy egyszerű, mégis igényes CD-nyomattal, és kellően informatív, nyolcoldalas füzetecskével is bír - bár ez utóbbi továbbra is fekete-fehér képeket tartalmaz, ám ezúttal beleillenek az összképbe. Remélem, a komponista a jövőben több hasonló alkotásra kap majd megbízást, mert ebből úgy tűnik számomra, hogy ez a fajta mozi áll hozzá a legközelebb. De az is lehet, hogy tévedek...


    Kulics László
    2007.01.09.




    Tracklista:

      1. Theme from "We Are Marshall" (3:14)
      2. Marshall vs. East Carolina (3:14)
      3. Winning is Everything (2:03)
      4. Annie and Chris (1:01)
      5. Breaking News (1:54)
      6. Our Boys' Plane (3:08)
      7. Aftermath (2:29)
      8. Nate's Plea (2:54)
      9. Dedmon's List (2:11)
    10. Why Jack Called (2:30)
    11. Sons of Marshall (1:44)
    12. Rebirth (1:36)
    13. The Young Thundering Herd (2:10)
    14. Back on Track (2:28)
    15. Remembering #29 (3:49)
    16. Marshall vs. Xavier (3:59)
    17. Game Day (4:29)
    18. Second Half (3:44)
    19. Touchdown (2:18)
    20. From the Ashes We Rose (3:34)



    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Bíró Zsolt

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter          nem értékelte

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Elektra

    The Greatest Game Ever Played

    The Sentinel

    További kritikáink
  • Ant-Man and the Wasp
  • Adrift
  • The Mentalist
  • The Shape of Water
  • Red Sparrow
  • Skyscraper
  • The Disaster Artist
  • Love, Simon
  • Jurassic World: Fallen Kingdom
  • Ready Player One
  • Solo: A Star Wars Story
  • Looney Tunes: Back in Action
  • Revenge of the Ninja
  • Charlie and the Chocolate Factory
  • Backdraft

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam