FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Ultraviolet (Klaus Badelt)

    Filmek alatt hallott zenék



       ULTRAVIOLET   (2006)
       Ultraviola


      

       zene: Klaus Badelt








         Valamikor a távoli jövőben a fennálló rendszer ellen mutánsok lázadnak, akik szuperképességekre tesznek szert egy vírus révén. Közülük is kiemelkedik Violet (Milla Jovovich), aki egy hadseregnyi katonával száll szembe, hogy megmenthesse egy mindenki által halálra ítélt fiú életét.
         Talán ennyivel le is tudnám a történet ismertetését, már így is több időt vett el az olvasótól az elolvasása, mint amennyit érdemes rááldozni, ráadásul a zavaros kép összerakása nem is a legkönnyebb feladat. Kurt Wimmer rendező pár éve az "Equilibrium"-mal robbant be a köztudatba, bár azért ne túlozzunk: a "pukkant" inkább találóbb. Már az a film sem volt több egy "Mátrix" utánérzetnél, ám akkor ott a helyzetet mentette egy kiváló Christian Bale. Most csak egy keménykedő, ezáltal vicces pillanatokról gondoskodó Milla Jovovich van, aki végérvényesen rátalált a filmvilágban neki kijelölt helyére. Wimmer előző filmjének kedvező visszhangja után enyhén szólva is elbízta magát, és úgy érezte, másodjára is ellőheti ugyanazt a patront. Csakhogy tévedett: amikor ennyire össze nem illően találkozik a színész (vagy micsoda) a korai számítógépes játékokat alulmúló háttérrel, amikor ennyire süt a vállalkozásról, hogy csakis a bevétel lebegett az alkotók szeme előtt, akkor nem pusztán igénytelenségről beszélhetünk, hanem a néző szándékos alábecsléséről is.
         Klaus Badelt valahogy kifogja az utólag az egyetemes filmtörténet szégyenfoltjainak nyilvánított mozgóképeket. Legutóbb "A Macskanő"-vel járt így, de az "Ultraviola" méginkább ezen kategórába helyezendő. A kialakult jó munkakapcsolat okán sajnos együtt menetelt a direktorral a teljes erkölcsi megsemmisülés felé, bár az összes közreműködő közül még talán ő került ki a legkevésbé vérző sebekkel. Ez azért semmi esetre sem jelenti azt, hogy valami zseniális aláfestéssel örvendeztette meg rajongóit (bár a filmhez viszonyítva egyenesen mesterművet alkotott), vagy hogy nagyon bánkódni kéne a score kiadatlanságán. Jellemzői: egyszerhasználatos szuperhősös főtéma, amit a szerző semmi perc alatt megírhatott, időnként felharsanó kórus meg egzotikus vokál, és az eszméletlenségig felpörgő ütemek. Utóbbiak főleg technós, illetve rave-es jellegűek, értékelhető dallammal nem nagyon rendelkeznek, előadójukat pedig inkább egy szoftver, mint valamely szimfonikus zenekar környékén kell keresni. Mindenesetre azért nem tekinthető rossznak a score, csak amit én az "Equilibrium" zenéjében még nagyon bírtam, az itt már zavaróan műanyagnak ható formában köszön vissza.


    Bíró Zsolt
    2007.02.11.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Aeon Flux

    Elektra

    Equilibrium

    Resident Evil: Apocalypse

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam