FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Shaft (2019)  Alien: Resurrection  Alien 3  Aliens  Alien  Godzilla: King of the Monsters  Outland  Children of Dune  Only the Brave  Under Siege 2: Dark Territory
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - "A Holnap markában" - önálló zenei hangsáv és David Arnold-interjú    TOMORROW NEVER DIES - ISOLATED MUSIC SCORE AND
       DAVID ARNOLD INTERVIEW   (1997)
       "A Holnap markában" - önálló zenei hangsáv és David Arnold-interjú



       zene: David Arnold
       kiadás éve: 2001
       kiadó: MGM







         Bárcsak minden Bond-film kaphatna önálló zenei hangsávot - ez volt a kívánságom, miután végighallgattam David Arnold legelső 007-es zenéjét a DVD-n. Eric Serra csúfosan megbukott "GoldenEye"-a után a brit komponistát kérték fel a második Pierce Brosnan-es film score-jának megírásához, amit olyan jól teljesített, hogy John Barry óta ő az egyetlen szerző, akit visszahívtak a folytatásokhoz is. Emellett Arnold filmzenealbuma elég jól fogyott, olyannyira hogy két évvel később egy bővített kiadás is napvilágot látott, amin csak a score volt hallható. De az igazi pluszélmény az önálló zenei hangsáv.
         Az MGM jól döntött, amikor ennél a filmnél engedélyezte ezt az általuk ritkán használt extra-tartalmat, mivel még két CD kiadása után is bőven találunk értékes kiadatlan anyagokat. A közel kétórás filmhez több mint másfél órányi zene íródott, így szinte mindig szól valami a háttérben, alig tízpercnyi csönd van az egész filmben. Arnold nagyszabású, a hatvanas-évek világát technóval ötvöző zenéje így kárpótolta igazán azokat, akiknek mély csalódás volt a "GoldenEye", ami 130 perce ellenére alig tartalmazott egy órányi zenét. A másik örömteli változás a Bond-téma gyakori alkalmazása, ami a film végére talán már egy kicsit fárasztó is, de legalább a zene végig egy szinten marad, ami a játékidő felétől mélyrepülésbe kezdő filmről sajnos nem mondható el. Az önálló hangsáv természetesen nem helyettesíti a CD-t, hiszen számos fontos darab ("White Knight", "Backseat Driver") csak vágott változatban szerepel a filmben.
         A DVD másik, zenével kapcsolatos extrája egy háromperces David Arnold-interjú. Ennek a legnagyobb hibája, hogy elég rövid, és inkább hasonlít egy videokliphez. Az interjú alatt végig megy a "Backseat Driver" című szám, és gyakran bevágják a hozzá tartozó autósüldözést, így Arnold mondanivalója összefoglalható körülbelül egy percben. Ilyen rövid idő alatt a zeneszerző érinti a fontosabb témákat, például azt is, hogy szerinte mikor kell használni a Bond-témát, és hogyan kell modernül hangszerelni egy lassan negyven éves dallamot.
         Arnold és/vagy Bond-rajongók polcán már biztos ott található a lemez, most pedig már késő megvenni, hiszen jogának lejárta miatt már egyik boltban sem kapható. Hamarosan megjelennek azonban a Bond-filmek új DVD-ken, melyeken az ígéretek szerint az összes korábbi extra-tartalom szerepel, úgyhogy érdemes már most félretenni rá a pénzt.


    Hubai Gergely
    2006.05.05.



        Vissza

    További kritikáink
  • Under Siege
  • Pet Sematary (2019)
  • Stepmom
  • Pet Sematary
  • Witness
  • Oscar
  • Captain Power and the Soldiers of the Future
  • Mary Shelley
  • Battlefield Earth
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit
  • Joe Versus the Volcano

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam