FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Strangers on a Train (Dimitri Tiomkin)

    Filmek alatt hallott zenék



       STRANGERS ON A TRAIN   (1951)
       Idegenek a vonaton


      

       zene: Dimitri Tiomkin








         Mi a tökéletes gyilkosság titka? Hiába a jól megszervezett alibi, a ravaszul elrejtett fegyver és az ártatlanságokat igazoló tanúk, a nyomozóknak mindig van egy fogódzójuk, amivel elkaphatják a gyilkost: mi volt az indíték? Ezt a vélekedést igyekszik cáfolni a jó családból származó utazó ügynök és nyakkendőbolond Bruno Anthony (Robert Walker), mikor kidolgozza a tökéletes gyilkosság elméletét. Egy sosrsdöntő vonatút során találkozik bálványával, a teniszcsillag Guy Hainesszel (Farley Granger), aki épp válni készül feleségétől. Bruno megosztja újdonsült barátjával ötletét, mely szerint ő szívesen megöli a nejét, amennyiben a teniszező hajlandó végezni zsarnokoskodó apjával. Egyszerűen gyilkosságot cserélnek tehát, így látszólag egyiküknek sem lesz indítéka. Guy megijed az ajánlattól, és angolosan távozik, de egy éjszaka felbukkan a homáros nyakkendő és gazdája, kész tények elé állítva a sportolót: a feleség halott, itt az ideje visszafizetni a gyilkosságot.
         Alfred Hitchcock sötét krimikomédiájához Dimitri Tiomkin írt zenét. A páros nem először, és nem is utoljára dolgozott együtt, a zeneszerző számára mégis ez a darab jelentette a legnagyobb kihívást, elsősorban a film bemutatója után pár hónappal elhunyt Robert Walker játéka miatt. Bruno Anthony figurája látszatra bohócosan komikus, de a vidám felszín alatt egy igazi pszichopata rejtőzik, frusztráltsága és anyjával való feszült viszonya miatt pedig leginkább a "Psycho" Norman Bates-jének vázlatához hasonlít. Ezt a sokrétű személyiséget zeneileg is ábrázolni illik, és valójában ezen a ponton emelkedik ki Tiomkin munkája a kortársak közül. A filmben megtalálhatóak a korai ötvenes évek sablonjegyei - a séták közben minden lépést apró vonóspendítések erősítenek meg, és a felfújt romantikus témák is abból a kategóriából származnak, amiket a szerző álmában is meg tudott írni. Viszont valahányszor Bruno Anthony színre lép, a zene is tempót vált, és egyszerre képes visszaadni a karakter minden oldalát: a humoros részekhez eltúlzott menetelés dukál, az őrület pillanataihoz pedig karneváli pörgés. A film zeneileg legfontosabb jelenete egy hosszabb tétel, mely összeköti Guy utolsó teniszmeccsét és Bruno elszánt akcióját, hogy egy öngyújtó segítségével rábizonyítsa a gyilkosságot. A zene itt már tényleg nem csak aláfestés, hanem igazi habarcs, ami összetartja a két párhuzamosan futó történetet. A zene bármilyen jó, sajnos kiadatlan, és nem is valószínű, hogy egyhamar sor kerül esetleges kiadására - aki azonban mégis kíváncsi a muzsikára, a score legjavát megtalálhatja a Nic Raine által vezényelt "The Essential Alfred Hitchcock" korongon.


    Hubai Gergely
    2006.06.21.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Amityville Horror

    Frenzy

    The Man Who Knew Too Much

    The Trouble with Harry

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam