FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The Station Agent (Stephen Trask)

    Filmek alatt hallott zenék



       THE STATION AGENT   (2003)
       Az állomásfőnök


      

       zene: Stephen Trask








         A liliputi avagy "vertikálisan hátrányos helyzetben lévő" Finbar (Peter Dinklage) élete a hobbija körül forog, ami egyben a munkája is: hősünk ugyanis játékvonatokat javít egy vasútmodellboltban. Amikor eladó barátja meghal, ő lesz az örököse, és az örökség nem más, mint egy elhagyatott állomásfőnöki épület, valahol a világ végén. A nagyvároshoz szokott, magassága miatt álmélkodó emberektől igen mogorvává vált Finbar be is költözik oda. Hamarosan úgy tűnik számára, a házzal együtt járt az épület előtt tanyát vert kíváncsi mozgóbüfés, és egy problémás, elhunyt fiát sirató asszony eleinte kellemetlen társasága is, akik a kis emberhez hasonlóan magányosak, de végre nem azzal törődnek, hogy ki mekkora, hanem inkább a másikban lakozó értékeket helyezik szemmagasságba.
         A direktor mélyen humánus filmje kevesebb lenne a három főszereplő megkapó alakítása nélkül, de az elsőfilmes rendező, Thomas McCarthy munkája eleve elgondolkodtató darab. Központi témája a kiüresedett mindennapok során felhalmozódott sok-sok keserűség, és az, hogy mégis miként lehet ezeken túllépni. A Sundance-fesztivál újabb független filmes sikerének megtekintése után jó kedvvel távozik a néző a moziból, mert életszerű történetet látott hiteles szereplők tolmácsolásában, és hiába nem történik benne egetverően nagy esemény, az akár közöttünk is élhető személyek önmagára találása mégis csak édes érzés.
         Stephen Trask komponista kisebb filmeknél működött idáig közre, melyek közül Magyarországon egyet sem mutattak be. Viszonyítási alapom így nincs, de az biztos, hogyha megjelenne, vevő lennék a "The Station Agent" score-ra. A szerző egyszerű, akusztikus hangszerekkel festi alá a kisvárosi környezetben játszódó cselekményt. A zene instrumentális, lelassult country jellegét a tipikus zeneszerszámok is jelzik: alkalmaz szájharmonikát, vadnyugati kocsmát idéző zongorát. A vibráló gitárpengetés, a kézzel ütött dobok és a hegedű használatának összességéből egy olyan játékos score lett kikeverve, amely hűen adja vissza az érzelmek skáláján való - először lefelé, majd felfelé - száguldást.


    Bíró Zsolt
    2005.02.20.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Chumscrubber

    Sideways

    Spanglish

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam