FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Spider-Man 3 (Christopher Young)

    Filmek alatt hallott zenék



       SPIDER-MAN 3   (2007)
       Pókember 3.


      

       zene: Christopher Young
       eredeti főtéma: Danny Elfman
       vezényel: Pete Anthony
       kiadás éve: 2007
       kiadó: Warner Bros. Records
       játékidő: 60:16



         Pókember (Tobey Maguire) ismét visszatért a mozivászonra, ahol ezúttal a gonoszok legyőzése mellett a rajongók újbóli behálózásával, valamint a nem éppen filléres költségvetés visszatermelésének járulékos problémáival is szembe kell néznie. Ennek érdekében - és a folytatások íratlan szabályainak figyelembevételével - az alkotók nemcsak a látványvilágot igyekeztek továbbfokozni, hanem az ellenfelek és a megoldásra váró problémák számát is. Hősünk az előző történetből ismert ifjú Zöld Manó (James Franco) mellett a Homokemberrel (Thomas Haden Church), és a szimbiótával (ami először Pókemberre, majd a szintén fotóriportert alakító Topher Grace-re kerül) egyaránt megküzd, ám mindezeken túl Peter Parkerként a magánéletben és a munkahelyen szintén számos problémával kerül szembe. Bár a film rendkívül jól és ígéretesen indul, a játékidő előrehaladtával a produkció lassan szappanoperaszerű családi, illetve párkapcsolati drámába torkollik (ami nemcsak Parkerre, hanem a Zöld Manóra, a Homokemberre és a szimbióta áldozatául eső fotósra egyaránt igaz), s ez némely esetben bizony még az egyébként rendkívül igényes látványvilágra, illetve trükkökre is képes volt rányomni bélyegét.
         Az első két rész zenéjét Danny Elfman jegyezte, kihez olyan további képregény-adaptációk fűződnek, mint a "Batman", a "Men in Black - Sötét zsaruk", vagy a "Hulk" is. A komponista és a trilógia rendezője, Sam Raimi azonban a második rész készítése során már teljesen külön utakon jártak, s mikor a film, illetve a rögzített zenei anyag összeállt, egy-két ponton nem úgy találkozott a kettő egymással, ahogyan azt Raimi szerette volna, azonban Elfman ekkor már messze járt, és nem volt kedve hetekkel a felvételek után visszamenni a stúdióba azért, hogy a kérdéses részeket újrakomponálja majd felvegye. Ekkor került a képbe Christopher Young, akivel a rendezőnek a 2000-es "Rossz álmok" során már volt alkalma együtt dolgozni, így most ismét hozzá fordult, hogy segítsen neki az olyan problémás jelenetekben, mint például a metrószerelvényen zajló verekedés, vagy Octavius karakterének születése, illetve halála. Raimi ezen segítségnyújtást követően az újabb részt már teljes egészében Youngra bízta, aki ráadásul egy cameoszerep erejéig a színpadi próba során látható zongorista mellett tűnik fel.
         Young tisztelettel nyúlt a zenéhez, s megtartotta Elfman Pókember- és Zöld Manó-témáját, ám még így is maradt neki elég karakter ahhoz, hogy kibontakozhasson. Az új ellenfelek közül a komponista legjobban a Homokember szomorúsággal átjárt motívumát találta el (hozzáteszem, Venom zenei jellemzése során is remekül helytállt), ami az első színrelépésekor teljes pompájában csendül fel, a későbbiek során azonban már csak nyomokban hallható, s akkor is jobbára a többi szereplő dallamaival kavarodva. Ami engem egy picit zavart, az a drámai részek némileg gyengébb aláfestése volt, illetve az, hogy néhány esetben a kórus ugyanazt az énekstílust alkalmazta, mint amit nem is olyan régen a "A szellemlovas" esetében hallhattunk. Mindezeken túl azonban a trükkök mellett a film másik erőssége egyértelműen Young muzsikája, ami reményeim szerint hamarosan önállóan is hallható lesz majd, eddig ugyanis csak egy, score-számokat nem tartalmazó, legfőképp a filmben el sem hangzó felvételekből összeállított válogatásalbum került kiadásra. A fenti pontszám az instrumentális zenei anyagra vonatkozik.


    Kulics László
    2007.05.07.




    Tracklista:

      1. Signal Fire - Snow Patrol (4:26)
      2. Move Away - The Killers (3:52)
      3. Sealings - Yeah Yeah Yeahs (4:32)
      4. Pleased to Meet You - Wolfmother (4:44)
      5. Cut off the Top [Timo Maas Dirty Rocker Remix] -
          Beatsteaks (3:03)
      6. Red River - The Walkmen (2:53)
      7. Stay Free - Black Mountain (4:28)
      8. The Supreme Being Teaches Spider-Man How to Be
          In Love - The Flaming Lips (3:25)
      9. Scared of Myself - Simon Dawes (4:54)
    10. The Twist - Chubby Checker (2:35)
    11. Sightlines - Rogue Wave (3:39)
    12. Summer Day - Coconut Records (2:05)
    13. Falling Star - Jet (3:35)
    14. Portrait of A Summer Thief - Sounds Under Radio (4:15)
    15. A Letter to St. Jude - Wasted Youth Orchestra
          "The WYO" (4:11)
    16. Small Parts - The Oohlas (3:39)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Batman

    Ghost Rider

    Hulk

    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam