FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can  Dunkirk
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Bud Spencer & Terence Hill: Kedvenceink filmzenealbuma (különféle komponisták)    BUD SPENCER & TERENCE HILL: KEDVENCEINK
       FILMZENEALBUMA   (2009)
       

      

       zene: különféle komponisták
       kiadás éve: 2009
       kiadó: Hargent Media
       játékidő: 56:46





         A Bud Spencer-Terence Hill páros számomra éppúgy a VHS-korszak hőseinek számít, mint mondjuk Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone vagy Chuck Norris, ám míg utóbbiak különféle szúró- és lőfegyvereket használnak az igazság érvényesítése céljára, az olasz duó az öklével tett rendet. Filmjeik a töméntelen verekedős jelenet ellenére sem vették magukat komolyan, sőt, ezek is inkább a vígjáték kategóriába történő sorolásukat erősítették meg, hiszen a már-már művészien megkoreografált, hatalmas pofonokat, illetve eséseket mókás hangok, valamint effektek kísérték.
         Hazánkban az önálló filmeket egyaránt jegyző, ám páros alkotásaik révén ismertté vált, egymással és ellenfeleikkel egyaránt élcelődő duó iránti rajongás (vagy esetükben a kötődés szó talán sokkal kifejezőbb lenne) az idő múlásával odáig vezetett, hogy amellett, hogy szövegeiket szinte mindenki kívülről fújja, filmjeik zenéinek egy része napjainkban is előkelő helyen áll a rádiók kívánságműsorainak listáján, s előszeretettel használják őket csengőhangként is.

         Bár a főcímdalok például a Queen- vagy Tina Turner-számokkal egyenértékű slágerekké váltak, és szinte mindenki nyertesen kerülne ki az ezekből összeállított zenefelismerő játékból, az aláfestések (melyek többsége Guido és Maurizio De Angelishez köthető) egészéről nem mondható el, hogy túlzottan széles skálán mozognának. Ugyan minden filmben felcsendül egy-két hangzatos darab, a többi zenerészlettel egyetemben (melyek döntően a fő dallam ismétlődéséből, illetve átirataiból állnak) nem elegendőek ahhoz, hogy önálló filmzenealbumként is helytálljanak. Következésképp pedig az önálló albumként történő megjelenésükre nem sok példát találni, s ami kevés létezik, jobbára azok is csak a megszokott társ nélküli filmekhez köthetők (például a Piedone-mozikhoz vagy "A keményfejű"-höz). Nem úgy a főtémákból álló válogatásalbumok esetében, amelyek számtalan változatban állnak rendelkezésünkre. Ezek közül a Vivi Media volt az egyetlen, amely egy öt albumból álló kiadványsorozat keretén belül tárja elénk a duóhoz fűződő muzsikákat, nem utolsósorban pedig ezek az egyetlenek, amikkel a hazai lemezboltok polcán is találkozhatunk.
         A külföldi változatok mellett Hargittay Gábor, Miklós Attila és Tamás Péter kezdeményezése, illetőleg tervmegvalósítása nyomán egy úgynevezett magyar szájízt tükröző, 2009-ben, a Hargent Records égisze alatt megjelenő kiadvány is felkerült a palettára. Ezen remek elgondolás volt, hiszen a "Bud Spencer & Terence Hill: Kedvenceink filmzenealbuma" című korong valóban az olyan muzsikákra szorítkozik, amelyeket a magyar közönség a legjobban kedvel, s mindezek nem egy feldolgozás- vagy mások által előadott verzióban kerültek fel a korongra, hanem eredeti változatukban.

         A lemez legismertebb tétele a "Különben dühbe jövünk" "Dune Buggy"-ja, de nem sokkal van lemaradva utána a "Kincs, ami nincs" "Movin' Crusin'"-ja sem. Az "Én a vízilovakkal vagyok"-ból, illetve az "Aladdin"-ból ideválasztott számok pedig más szempontból számítanak a korong különlegességei közé, mégpedig azért, mert ezeket Bud Spencer előadásában hallhatjuk, aki a "Grau Grau Grau" végére már-már sátáni hörgéssel ismételgeti a címbéli szót.
         Személyes kedvenceim közé tartozik még a kissé karibi jellegű aláfestéssel rendelkező "Banana Joe", a "Bombajó bokszoló" (az első Bud Spencer-es filmélményem révén), a brazil zenei világot megidéző "Nincs kettő négy nélkül" a "Nyomás utána!" három különböző stílusú tétele (míg az "In the Middle of All That Trouble Again" countrys, addig a "Spies and Guys" könnyed funky-jazz ötvözet, a "Shining Day" pedig egy könnyed szintis darab), valamint a "Fél lábbal a paradicsomban" főcímdala, amely a filmmel ellentétben elsőre megfogott.

         Mindent összevetve, talán ez az a fajta válogatásalbum, melyen mindenki talál magának olyan darabokat, amiket időről időre szívesen újrahallgat, ezáltal pedig a "Bud Spencer & Terence Hill: Kedvenceink filmzenealbuma" nyugodtan nevezhető a kiadó szemszögéből biztos, vásárlói oldalról pedig örökérvényű befektetésnek. A korong azonban nemcsak a tételválasztások okán nevezhető korrektnek, hanem a hozzá tartozó körítés miatt is. A széthajtható változatban megoldott borítón belül rövid ismertetőt találunk a zeneszerzőkről, a két főszereplőről, valamint Bujtor Istvánról és a magyar fanklubról. Emellett pedig egy dicséretes ötletű CD-nyomattal is találkozhatunk, amely egy serpenyő hagymás babot ábrázol az alábbi szöveggel: "Mi ez? Hagymás bab?". A lemez kivételét követően pedig e népszerű párbeszéd második fele is elénk tárul a hozzá tartozó illusztrációval egyetemben.
         A mintegy hatvanpercnyi játékidőből a magam részéről a Piedone-téma hiányát tartom fájó pontnak, a többivel azonban elégedett vagyok (holott e dalok műfajaitól egyébiránt kellő távolságot tartok), hiszen egyszerre szórakoztat könnyedségével, idézi meg a filmek fontosabb momentumait, és biztosít egyfajta nosztalgiahangulatot. Akinek ez az egy kiadvány pedig nem elegendő, azok számára a nem sokkal ezt követően megjelentetett második album, illetve a négy Piedone-film aláfestéséből összeállított "Piedone: A filmzenealbum", valamint az írásom eső felében említett Viv Media sorozat beszerzését ajánlom.


    Kulics László
    2011.08.13.




    Tracklista:

      1. Movin' Cruisin' - Carmeli La Bionda (3:17)
          (Kincs, ami nincs)
      2. Brotherly Love - Guido & Maurizio De Angelis (3:29)
          (És megint dühbe jövünk)
      3. What's Going on Brazil - Franco Micalizzi (3:09)
          (Nincs kettő négy nélkül)
      4. In the Middle of All That Trouble Again - Franco
          Micalizzi (3:34) (Nyomás utána!)
      5. Grau Grau Grau - Walter Rizzati (2:49)
          (Én a vízilovakkal vagyok!)
      6. Banana Joe - Guido & Maurizio De Angelis (3:45)
          (Banán Joe)
      7. Dune Buggy - Guido & Maurizio De Angelis (3:06)
          (Különben dühbe jövünk)
      8. Fantasy - Guido & Maurizio De Angelis (3:30)
          (Bombajó bokszoló)
      9. The Genie - Fabio Frizzi (3:30)
          (Aladdin)
    10. Spies and Guys - Franco Micalizzi (3:05)
          (Nyomás utána!)
    11. Il Mio Nomeé Nessuno - Ennio Morricone (3:12)
          (Nevem senki)
    12. Flying Through the Air - Guido & M. De Angelis (2:57)
          (Mindent bele, fiúk!)
    13. Detective Extralarge - Enrico Riccardi (3:35)
          (Extralarge)
    14. Shining Day - Franco Micalizzi (3:44)
          (Nyomás utána!)
    15. Smoothly - Walter Rizzati (2:39)
          (Én a vízilovakkal vagyok!)
    16. Trinity - Franco Micalizzi (3:08)
          (Az ördög jobb és bal keze)
    17. An Aangel Around Me - Giancarlo Bigazzi (4:11)
          (Fél lábbal a paradicsomban)




    TOVÁBBI ÉRTÉKELÉSEINK:

    Bíró Zsolt

    Dobrosi Tamás          nem értékelte

    Emesz Csaba          nem értékelte

    Gregus Péter

    Szabó Csaba          nem értékelte

    Tihanyi Attila          nem értékelte




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    The Delta Force

    Lone Wolf McQuade

    Piedone Lo Sbirro

    További kritikáink
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam