FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Under Siege 2: Dark Territory  Under Siege  Pet Sematary  Stepmom  Pet Sematary  Witness  Oscar  Captain Power and the Soldiers of the Future  Mary Shelley  Battlefield Earth
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Ólafur Arnalds a Müpában
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Species II (Edward Shearmur)

    Filmek alatt hallott zenék



       SPECIES II   (1998)
       A lény 2.


      

       zene: Edward Shearmur
       vezényel: Pete Anthony
       kiadás éve: 1998
       kiadó: TVT Records
       játékidő: 42:15




         "A lény" fogadtatása és viszonylagos anyagi sikere elegendő volt az MGM számára ahhoz, hogy zöld utat adjon a folytatás elkészítéséhez, s bár "A lény 2." már igencsak rosszul teljesített, azóta további részek is készültek, melyek már messziről elkerülték a mozit, ami remekül előrevetíti minőségüket, illetve a stúdió "olcsóbban kihozva talán még megéri lehúzni róla néhány bőrt" elvét. A második filmben újból feltűnik Natasha Henstridge, aki ezúttal nem Silt, hanem hasonmását, Eve-et alakítja, továbbá az őt üldöző, a cinikus bérgyilkost megszemélyesítő Michael Madsen (aki véleményem szerint jobb szerepeket érdemelne annál, amiket kap), és a mostanában helyszínelőként ismert Marg Helgenberger. A csapat feladata Eve és a Mars-expedíció során idegen DNS-sel megfertőződött űrhajós (Justin Lazard) elfogása, akik eközben az idegen génekkel örökölt ösztöneikre hagyatkozva próbálják megtalálni egymást, hogy családot alapítsanak.
         A zeneszerzői poszton Christopher Youngot Edward Shearmur váltotta, akit a későbbi részeknél Elia Cmiral, majd a Paul Cristo-Kevin Haskins kettős követett. Shearmur zenéje az elektronikus elemekkel tarkított szimfonikus művek közé tartozik, amely rendkívül jól működik a film alatt, éppen ezért nyugodtan merem kijelenteni, hogy komponistánk a stáb azon csoportjába tartozik, akik győztesen szálltak ki a produkcióból. A score legemlékezetesebb része Eve témája, mely zongorára és halk vonósokra íródott. Jelen esetben nem tartom kizártnak, hogy az egyszerű dallamokból csodás muzsikává összeálló darab komponálása során Shearmur szeme előtt Henstridge kisasszony igéző külseje lebegett. Szintén figyelemreméltók az űr csöndjét megtöltő kavargó, gomolygó vonós-, valamint szintihangok, melyek remekül illeszkednek a képsorokhoz. S bár az akciórészek is egész jól dübörögnek, s a feszültségteli pillanatok kísérőivel sincs különösebb gond, mindent összevetve a szerzemény egésze nem ad többet egy erősen közepes élménynél: jól szól, jó helyen van, de zeneileg mégsincs olyan szinten, hogy különösebben felhívná magára a figyelmet. Ami mindenképpen vitathatatlan érdeme e műnek Eve témája mellett - legalábbis számomra -, az elsősorban a hangszerelés, illetve az elektronikus és élőzene kiváló kombinálása, melyet remekül oldott meg a szerző.
         Bár Shearmur a rábízott feladatot jól megoldotta, az biztos, hogy nem ez lesz az a zenéje, amely bárkinél is prioritást élvezne filmográfiájából, a filmmel együtt hatásos mű ugyanis a zongoratémán kívül nem sok mindennel képes megragadni a vájtfülű nézőt.


    Kulics László
    2009.06.10.




    Tracklista:

      1. Don't Answer the Door - B.B. King (5:09)
      2. Carrera Rapida - Apollo Four Forty (6:48)
      3. The Red Planet (3:06)
      4. On the Surface (5:19)
      5. Mating Season Begins (3:02)
      6. First Blood (1:42)
      7. Starting A Family (1:52)
      8. Pursuit (4:17)
      9. The Cocoons (1:50)
    10. In the Barn (4:40)
    11. Eve (4:30)




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Derailed

    The Mist

    The Skeleton Key

    Species

    További kritikáink
  • Krypton
  • Captain Marvel
  • Bless the Child
  • Cold Pursuit
  • Joe Versus the Volcano
  • Six Days Seven Nights
  • Bird Box
  • Dark City
  • Species
  • Venom
  • Die Hard: With A Vengeance
  • Die Hard 2: Die Harder
  • Die Hard
  • The Grinch

  • Filmzenékről röviden
  • Bodyguard
  • Searching
  • How the Grinch Stole Christmas!
  • Isle of Dogs
  • The Ritual
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A The Man in the High Caslte zenéje
  • A Terminátor-filmek zenéje
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi

  • További írásaink
  • A Filmzene.net jövőjéről...
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam