FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - S.O.S. szerelem! (Gulya Róbert)

    Filmek alatt hallott zenék



       S.O.S. SZERELEM!   (2007)
       


      

       zene: Gulya Róbert
       vezényel: Drahos Béla
       kiadás éve: 2007
       kiadó: Warner-Magneoton
       játékidő: 60:37




         Az Ullman Mónika, Csányi Sándor, Fenyő Iván főszereplésével forgatott filmnek már a története is nagyon ismerős: a profi randiguru megkapja a legnagyobb kihívást egy botegyszerű kliens képében, aki meg szeretne hódítani egy számára elérhetetlennek tűnő nőt, de akibe aztán hősünk is beleszeret.
         Az utóbbi időkben a magyar vígjáték fogalma gyakorlatilag egyet jelentett a régi idők nagy sikereinek feldolgozásaival, amik ráadásul olyannyira humortalanra és egyben félre is sikerültek, hogy a néző a készítők helyett is szégyellte magát. Az "S.O.S. Szerelem!" sem szerencsés csillagzat alatt született: az alkotók mindenáron Valentin-napon szerették volna mozikba juttatni művüket, és rohammunkából sok jó általában nem születik, a Will Smith-es, jóval korábban bemutatott "A randiguru"-val való hasonlatosság kapcsán az amerikai filmeseket vádolták halkan plagizálással, sőt még a plakátötlet is érdekes hasonlatosságot mutat a "Kapj el, ha tudsz"-éval.
         Kínos jelenet most is akad (a "spontán" éneklős duett), némely szereplő látványosan túljátssza a szerepét, ráadásul a szponzorok olyannyira előtérbe kerülnek a jelenetekben, hogy csodálkoztam, egy alsó csíkban vajon miért nem fut folyamatosan valami emelt díjas sms-küldésre buzdító szöveg. Ugyanakkor manapság már azt is értékelni kell a hazai mozgóképeknél, ha a stáb nem utazik el egzotikus országokba "forgatás" címszó alatt, és nem remake-et készít, hanem a maga, a "nagyoktól" ellesett eszközeivel megpróbál szórakoztatni - még akkor is, ha itthon nem mindig működhet tökéletesen a máshol bevált dramaturgia (bár a filmvégi tömeges egymásra találást egész szimpatikusan tálalt ötletnek tartom).
         Még egy pozitívumot lehetne említeni, ez pedig nem más, mint a nagyzenekari filmzene, ami miatt kíváncsiságból megnéztem a filmet. Sas Tamás rendező vette a bátorságot, és nem csak betétdalokban, hanem szimfonikus aláfestésben is gondolkozott. Gulya Róbert komponista a neves University of Californián, többek között Christopher Youngtól is tanult, ezidáig kisköltségvetésű amerikai filmekben bontogatva szárnyait, itthon pedig a "Csudafilm" főtémáját jegyezte. Tanulmányaiból adódóan a hollywoodi filmek zenei megközelítését hozta magával, de azt valószínűleg senki nem is várta el tőle, hogy magyar nótában gondolkozzon aláfestés gyanánt, a hangszerek közül pedig a dorombot és a tárogatót emelje szólószerepbe. A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának előadásában csendül fel a score, amiben gitár, zongora (melyen a szerző játszik) és különféle fúvósok is felbukkannak. A zene az amerikai romantikus mozik igényes hazai változatának felel meg, néhol könnyed, néhol kitörő örömöt sugalló, és annak ellenére, hogy végig ott van a háttérben, sosem tolakodik előtérbe, egyszerűen csak kellemes hallgatni.
         Elhangzik pár betétdal is, melyek közül egész pontosan kettő érdemel említést: a főcím alól Peter Foldy és Gulya múltidéző "Let's Not Hide", illetve a Quimby "Most múlik pontosan" című felvétele. A többi kapcsán: mivel elmúltam 15 éves, kamaszlány pedig sosem voltam, nem érzem úgy, hogy én lettem volna mindezekkel megcélozva, a nyitón kívüli angol nyelvű dalok ráadásul durván ki is lógnak az összképből. A "Vidéki sanzon" című felvétel szövege egyébként külön írást érdemelne, mert mintha minden egyes sorát más írta volna (főként a refrénét), a többiekéről nem tudva. Ezen előadók nevét mindenki el bírja olvasni alul, említésüket itt fölöslegesnek tartom, mert minden valószínűség szerint jövő ilyenkor már senki sem értené, ugyan kikre is gondolhattam. A fenti pontszám szigorúan csak Gulya Róbert munkájára vonatkozik.


    Bíró Zsolt
    2008.02.14.




    Tracklista:

      1. Ments meg szerelem - Mark (4:13)
      2. Ébredés (3:47)
      3. S.O.S. - Twinz (3:31)
      4. Egy érzés, semmi más - Abaházi Csaba (3:40)
      5. Érkezés a kastélyhoz (0:52)
      6. Vidéki sanzon - Csányi Sándor, Ullmann Mónika (3:21)
      7. A padon (2:22)
      8. Most múlik pontosan - Quimby (3:25)
      9. Agyaggalamb lövész akció (1:57)
    10. Another You - Mark (3:48)
    11. Ballon (1:56)
    12. Follow Your Heart - Ola (3:51)
    13. Első csók a teraszon (2:43)
    14. Vidéki sanzon - Magna Cum Laude (3:41)
    15. S.O.S. tangó - Szabó Zé (3:00)
    16. Baj van a miniszterrel (0:58)
    17. Hazamenet (2:44)
    18. Never Love Again - Gina (4:24)
    19. Vége akció (6:24)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Csak szex és más semmi

    Csudafilm

    A sors vonala
    (interjú)


    Hitch

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam