FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Tomb Raider  Ant-Man and the Wasp  Adrift  The Mentalist  The Shape of Water  Red Sparrow  Skyscraper  The Disaster Artist  Love, Simon  Jurassic World: Fallen Kingdom
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Scarface (Giorgio Moroder)

    Filmek alatt hallott zenék



       SCARFACE   (1983)
       A sebhelyesarcú


      

       zene: Giorgio Moroder és különféle előadók
       kiadás éve: 1994
       kiadó: MCA
       játékidő: 35:15





         1980-ban Fidel Castro a marieli kikötő megnyitásával lehetőséget adott arra, hogy az érintett kubaiak Amerikában élő rokonaikhoz csatlakozzanak. Csakhogy a sok menekült közt nem kevés olyan alak akadt, aki korábbi hazájában a börtönt is megjárta. Tony Montana (Al Pacino) is egy közülük. Brian DePalma gengsztereposza az ő "karrierjét" mutatja be.
         Filmünk elvileg a "mindenképpen látni kell" kategóriába tartozik. A címszereplő Al Pacino bámulatos metamorfózissal képes megjeleníteni az agresszív kishalat, akiből rövid idő alatt rettegett drogbáró válik, miközben felfedezhetjük alvilági életének pozitív oldalait, és a fenyegető árnyékok tornyosulását is. Hogy mégsem merem hibátlan alkotásnak tekinteni a mozit, az kizárólag az utolsó jelenetsornak köszönhető, melyben a Montana-villát fegyveres férfiak támadják meg. Innentől katasztrofálisnak tűnt számomra a film, ugyanis ennek megvalósítása olyan erőtlen volt, hogy az "Amerikai nindzsa" bármely olyan epizódjába görcs nélkül belefért volna, amelyben a feketébe öltözött harcosok megrohamoznak egy épületet.
         Ahhoz, hogy a zárójelenetet ennyire félresikerültnek tekinthessem, szükség volt Giorgio Moroder, a diszkózene egyik atyjának ekkor hallható értékelhetetlen munkájára is. A komponista egy Oscar-díj tulajdonosa ugyan (az "Éjféli cowboy" zenéjéért), de ezt a score-t nem tartanám jelölésre sem méltónak. Kezdetben az tűnt fel, hogy egy alapjáraton kellemes, de egy krimihez cseppet sem illő instrumentális diszkópop-muzsika szól a korhű dalok mellett. Rossznak semmiféleképpen sem nevezném (kedvelem a hasonlóakat, mint például a Tangerine Dream számait is) csak most valahogy nem passzoltak sehová sem. Viszont idővel egyre inkább túlsúlyba kerültek azok a förtelmes szintetizátorzajok, amelyekhez hasonlóak a '70-es, '80-as évek horrorjainak aláfestései voltak. A mélypont egyértelműen a feljebb említett zárójelenet, ami alatt annyira röhejes és bosszantó kompozíció szólt, hogy nem is emlékszem, mikor sikerült egy drámainak szánt beállítást az eredetileg hatásfokozó céllal odatett súlytalan zenével ennyire porrá zúzni. Azt aláírom, hogy a maga korában nagyot üthetett "A sebhelyesarcú" score-ja, de mai füllel hallgatva egyes jelenetekhez annyira lazán kapcsolódnak a dallamok, mintha ezeket egy remegő kéz által félrefűzött varratsorozat fogná csak egybe.


    Bíró Zsolt
    2005.04.01.




    Tracklista:

      1. Scarface (Push It to the Limit) - Paul Engemann
      2. Rush Rush - Deborah Harry
      3. Turn Out the Light - Amy Holland
      4. Vamos a Bailar - Maria Conchita
      5. Tony's Theme - Giorgio Moroder
      6. She's On Fire - Amy Holland
      7. Shake It Up - Elizabeth Daily
      8. Dance Dance Dance - Beth Andersen
      9. I'm Hot Tonight - Elizabeth Daily
    10. Gina's and Elvira's Theme - Giorgio Moroder

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    After the Sunset

    Budapest Retró I.-II.

    Papillon

    További kritikáink
  • Ready Player One
  • Solo: A Star Wars Story
  • Looney Tunes: Back in Action
  • Revenge of the Ninja
  • Charlie and the Chocolate Factory
  • Backdraft
  • In Love and War
  • Le Sens de la Féte
  • Black Panther
  • Henry V
  • Star Trek: Discovery - Season 1, Chapter 1
  • Hook
  • Kincsem
  • Speed 2: Cruise Control
  • Wind River
  • Speed

  • Filmzenékről röviden
  • A Wrinkle in Time
  • Geostorm
  • Death Wish
  • Fifty Shades Freed
  • Darkest Hour
  • The Commuter
  • Intent to Destroy
  • Goodbye Christopher Robin
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Dark
  • Bright
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III

  • Interjúk
  • Hrutka Róbert: Szívvel-lélekkel
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam