FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Saw III (Charlie Clouser)

    Filmek alatt hallott zenék



       SAW III   (2006)
       Fűrész III.


      

       zene: Charlie Clouser és különféle előadók
       kiadó: Artists' Addiction Records
       kiadás éve: 2006
       játékidő: 77:50





         A fonalat közvetlenül a második rész végénél vesszük fel: a csapdába esett nyomozó menekülni próbál, ám a helyzetéért felelős Jigsaw (Tobin Bell) sem tétlenkedik. Bár gyógyíthatatlan betegsége végső stádiumába ért, ez aktivitásán mit sem változtat. Követőjével elraboltat egy orvosnőt, akinek feladata az ő életben tartása lesz, egészen addig, míg legújabb, csapdába zárt áldozatuk végig nem járja a maga próbatételekkel kikövezett útját.
         Ne merüljünk bele abba például, hogy a mérnöki precizitást igénylő, bonyolult mechanikus szerkezetek elkészítését vajon miképpen bírja megoldani egy legyöngült férfi és kis barátnője, vagy hogy az eddig betegsége ellenére is erőteljesnek tűnő játékmester minden titokzatosságától meg lett fosztva azzal, hogy végig egy ágyban heverészik. Ha nem tesszük, akkor a második résznél egy kevésbé erőltetettnek ható finálét kapunk (bár állítólag mégsem ez lesz az utolsó). Az elvárható átverés ezúttal is megvan (nem kiszámítható, mint az első részben, de nem is olyan váratlan, mint a nyitány vége), ráadásul egy jelenetben kiegészül a szó legszorosabb értelmében vett többszörös csavarral is. Filmünk ugyanis már inkább horror, mint thriller, ami az inkvizíciós időket megidéző kínzásokból egyértelmű is lesz. A kamera nem fordul el tapintatosan, ha lehullik egy csepp vér, és szinte kéjeleg a belsőségekben - egyszóval mindazt nyújtja, amit korhatára megkövetel, és a nézettség érdekében nem kötöttek kompromisszumot az alkotók. Véresnek véres a sztori, nem kicsit öncélúan, de ha már horror, akkor legyen tisztességes, akinek pedig ez sok a műfaj rajongói közül, az inkább várja csak az "Alien vs. Predator" következő részét nagy izgalommal.
         Idézzük fel a korábbi részek zenéjét. Az elsőben az a bizonyos téma mindent vitt, de mellette csak digitális neszezések kaphattak helyet. A második epizódban hasonló volt a helyzet, annyi különbséggel, hogy már ez a téma sem ütött. Harmadjára végre arról beszélhetünk, hogy kimondottan értékelhető motívumokból áll össze a score. A szerző ugyanúgy maradt Charlie Clouser, aki ezúttal megcsillogtathatta a korábbi eresztésekből még nem ismert oldalát is. Természetesen nem maradtak ki a sorozat védjegyévé vált, hatásfokozónak tökéletes nyikorgások-csikorgások, illetve a mindenféle értelemben megszokottá vált hegedűs téma átdolgozott és lelassított verziója sem, de ezúttal a végeredmény jóval több zeneiséget hordoz, mint korábban. Az előbbiek mellett ugyanis kifejezetten dallamos kompozíciókról is beszélhetünk: a lassú zongoraszóban és misztikus szintetizátoros kíséretében ugyan semmi erőszakosság nincs, ennek ellenére mégis jól éreztetik a feszültséget. A soundtracket tekintve jókora igénytelenség, hogy az első rész nem is rossz hibridkiadványa (score plusz dalok vegyesen) után újfent a második filmhez kiadott lemez visszataszító marketingfogása érvényesült. A film egészét uraló score-ból egy track került a harmadik CD-re, a többi a filmben jóformán el sem hangzott betétdal (egy-két kivételtől eltekintve B-kategóriás, ebből adódóan nem sok pénzbe kerülő hard rock-formációk előadásában), ezért a lemez megvétele hangsúlyozottan pénzkidobás. Mivel a filmben összesen két darab dal csendül fel (azok is a stáblista alatt), így a fenti pontszám kizárólag Charlie Clouser instrumentális zenéjére vonatkozik.

         Utólagos információ: Németországban megjelent egy kétlemezes kiadvány is, amelynek egyik CD-je a dalokat, míg a másik Charlie Clouser score-ját tartalmazza.


    Bíró Zsolt
    2007.02.02.




    Tracklista:

      1. This Calling - All That Remains (3:39)
      2. No Submission - Static X (2:41)
      3. Eyes of the Insane - Slayer (3:23)
      4. Walk With Me in Hell - Lamb Of God (5:12)
      5. Monochrome - Helmet (3:48)
      6. Guarded - Disturbed (3:22)
      7. Drilled a Wire Through My Cheek - Blue October (4:26)
      8. No More - Drowning Pool (4:27)
      9. Burn It Down - Avenged Sevenfold (5:00)
    10. Your Nightmare - Eighteen Visions (3:24)
    11. Dead Underground - Opiate for the Masses (3:59)
    12. Suffocating Under Words of Sorrow - Bullet for
          My Valentine (3:37)
    13. Fear Is Big Business - Ministry (4:53)
    14. The Wolf Is Loose - Mastadon (3:35)
    15. Killer Inside - Hydrovibe feat. Shawnee Smith (3:19)
    16. Sakkara - Hourcast (3:46)
    17. Shed - Meshuggah (3:36)
    18. Effigy - The Smash Up (4:37)
    19. Siesta Loca - Ghost Machine(3:51)
    20. Shithole Theme - Charlie Clouser (3:15)

    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Alien vs. Predator

    Saw

    Saw II

    The Texas Chainsaw Massacre

    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam