FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant  King Arthur: The Legend of the Sword  Atlantis: The Lost Empire  Life  Colossal  Great Expectations
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - Rambo III (Jerry Goldsmith)

    Filmek alatt hallott zenék



       RAMBO III   (1988)
       Rambo 3.


      

       zene: Jerry Goldsmith
       vezényel: Jerry Goldsmith
       kiadás éve: 1989
       kiadó: Intrada
       játékidő: 75:50




         Két Rambo-filmet követően a veterán halálosztó rajzfilmhősként folytatta tovább harcát hazájáért. A Rambo: The Force of Freedomra keresztelt széria hatvanöt epizódot élt meg, Sylvester Stallone azonban harmadszor is bele kívánt bújni az elpusztíthatatlan bőrébe, így 1988 májusára visszatért a vászonra Rambo, aki miután a Rambo 2.-ben már helytállt Vietnamban, ezúttal Amerika másik ellenséges országával, az egykori Szovjetunióval húz ujjat, igaz, nem ottani terepen, hanem Afganisztánban veszi fel a harcot azért, hogy kiszabadítsa egykori parancsnokát, Trautman ezredest (Richard Crenna). A történet érdekessége, hogy ugyan a Szovjetunió Amerika-ellenes feltüntetése megszokott volt Hollywoodban, a politikai és a társadalmi helyzet azonban a nyolcvanas évek végére már változni látszott, így ebből a szempontból már nem igazán számított félelmet nem ismerő, erős ellenfélnek az 1991-re ráadásul szét is hullott ország.

         Bármennyire is kedveltem az első két részt, a harmadik kaland egyáltalán nem tudott megfogni, sem a történettel, sem pedig a Jerry Goldsmith fémjelezte zenével - mindkét szempontból erőtlennek találom ezt a produkciót. Az afgán akció kapcsán a komponista újból egy olyan megközelítést alkalmazott, amely eltért az előzőektől - hasonlóan változott tehát a Rambo-zenék hangulata, mint egykor az Ómen-trilógia kíséreteinek atmoszférája. A score ezúttal már nemcsak a szimfonikus muzsikát ötvözte az elektronikussal, hanem etnikai színezet is lett kölcsönözve neki (elsősorban ütősökkel és egy-két, Ázsia területéről származó instrumentummal) annak érdekében, hogy a kíséret is érzékeltesse, hősünk idegen földön jár. Bár a vezértéma még pátoszosabb lett, emellett pedig újabb motívummal is gazdagodott Rambo zenei palettája, a mű - egészét nézve - azonban visszafogottabb dinamikával bír elődeihez képest, és nem áll jól neki az sem, hogy több szentimentális részt hallhatunk, mint akciót. A projekt érdekessége azonban nem merül ki a stílusváltásban, ugyanis a szerző ide készült művének egy részét az alkotók végül fel sem használták, hanem az utolsó pillanatban a Rambo 2.-ből válogattak be tételeket a kidobott trackek helyére, így a teljes muzsika csupán az Intrada gondozásában megjelent korong révén ismerhető meg.
         A score-nak magyar vonatkozása is van, a zenei felvételeket ugyanis hazánkban végezték el a Magyar Állami Operaház Zenekara közreműködésével. Ennek oka részben abban rejlik, hogy Goldsmith baráti kapcsolatot ápolt a producerrel, Andrew G. Vajnával, a legvonzóbb indok azonban ekkoriban egy produkció finanszírozói számára nem ez volt, hanem az, hogy amíg Amerikában 200 dollárt kértek felvételenként, addig itthon ez a töredékére rúgott, ezen különbség pedig nem volt érvényes a muzsikusok képzettségére, nyugati szemmel nézve tehát olcsón lehetett jól dolgoztatni a vasfüggöny mögött. "Ha a filmnek alacsony, négymillió dollár körüli költségvetése van, akkor abból nem sok jut nekem. Ez az egyik módja annak, ha bele akarok férni a keretbe" - nyilatkozta a komponista, aki ennek és Vajna közbenjárásának köszönhetően 1985 és 1988 között hét zenéjét rögzítette Magyarországon.

         Goldsmith szerzeményei mellett az alkotásban három dal is elhangzik: a "The Bridge", az "It Is Our Destiny", illetve a "He Ain't Heavy...He's My Brother", melyek közül az elsőt Giorgio Moroder és Joe Pizullo adják elő, utóbbi kettőt pedig Bill Medley. Sláger egyikből sem lett, az első filmzenealbumon azonban, melyet a Scotti Bros. 1988-ban jelentetett meg, mindegyik megtalálható. Egy évvel később az Intrada azonban a teljes score-t megjelentette, amelyen viszont már ez a trió nem található meg.


    Kulics László
    2014.12.07.




    Tracklista:

      1. Another Time (3:57)
      2. Preparations (6:20)
      3. The Money (0:51)
      4. I'm Used to It (1:00)
      5. Pesha War (1:11)
      6. Afghanistan (2:37)
      7. Questions (3:37)
      8. Then I'll Die (3:33)
      9. The Game (2:24)
    10. Flaming Village (4:07)
    11. The Aftermath (2:44)
    12. Night Entry (3:58)
    13. Under and Over (2:55)
    14. Night Flight (6:49)
    15. First Aid (2:46)
    16. The Long Climb (3:24)
    17. Going Down (1:52)
    18. The Cave (3:30)
    19. The Boot (1:53)
    20. You Did It John (1:07)
    21. The Show Down (1:25)
    22. Final Battle (4:50)
    23. I'll Stay (9:00)




    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    A Rambo-filmek zenéi

    First Blood

    First Knight

    Tango & Cash

    További kritikáink
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie
  • Shaft
  • Living in the Age of Airplanes
  • La La Land
  • Immortal Memory
  • Spirit: Stallion of the Cimarron

  • Filmzenékről röviden
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Gagarin - First in Space

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam