FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Catch Me If You Can  Dunkirk  Blade Runner  Kingsman: The Golden Circle  War for the Planet of the Apes  Spider-Man: Homecoming  The Autopsy of Jane Doe  Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales  Close Encounters of the Third Kind  Alien: Covenant
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  






Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The People Under the Stairs (Don Peake, Graeme Revell)

    Filmek alatt hallott zenék



       THE PEOPLE UNDER THE STAIRS   (1991)
       Rémségek háza


      

       zene: Don Peake
       kiegészítő zene: Graeme Revell
       vezényel: Tim Simonec
       kiadás éve: 1991
       kiadó: Bay Cities Records
       játékidő: 54:08



         Kényelmetlen helyzetben van az ember akkor, ha egy zeneszerzővel kapcsolatosan teljes meggyőződéssel kijelentheti, hogy az égvilágon semmilyen munkájára nem kíváncsi soha többé. Márpedig amikor Wes Craven "Rémségek háza" című filmje után felálltam a székből, pontosan ezt éreztem Don Peake-kel kapcsolatban. Noha a horrormágus ezen erősen alulértékelt, és szinte teljesen ismeretlennek tekinthető darabja elegendő tartalommal rendelkezik ahhoz, hogy egy kellően borzongató, fojtott feszültséggel teli zenei aláfestés szülessen hozzá, a zeneszerző(k)től mindössze ipari zörejekre futotta, hosszan kitartott elektronikus hangokkal, teljesen irreális hangszerimitációkkal, gyakorlatilag visszaidézhetetlen motívumfélékkel. A történetben egy bátor afroamerikai gyermek száll szembe a városka legrejtélyesebb házának két tulajdonosával, s szép apránként megismerkedik a külvilágtól hermetikusan elzárt, beteg életükkel. A pincében rabságban tartott, megcsonkított, állatok módjára viselkedő emberféleségekkel találkozik, a felső szinten egy komoly lelki terror alatt tartott kislánnyal, míg a ház falai mögött külön járatrendszerre bukkan, benne az időnként feltűnő, szintén torzszerű fiúval. A nem mindennapi helyzet ellenére felveszi a harcot a két beteg felnőttel, s morbid szituációk sokaságát követően végül legyőzi őket.
         Aberrált rémmese, szó se róla, de korántsem olyan rossz, mint amilyennek elsőre tűnhet. Ami igazán azzá teszi, az is elsősorban a filmzenékre érzékenyebben reagálóakra vonatkozik, mert zeneileg borzasztó szerencsétlenül sikerült megközelíteni a témát. Ezzel kapcsolatosan egyébként az eredetileg szerződtetett komponista, Graeme Revell egy interjúban megjegyzi, hogy alapvetően saját magát tartja felelősnek a film zenéje körüli problémák miatt, mert úgy vállalta el a felkérést, hogy semmi komolyabb előkészületi munkát nem végzett, ráadásul azt sem sikerült időben eldöntenie, hogy megszólalásában szimfonikus, vagy inkább elektronikus legyen a mű. Épp ezért a tesztvetítések során igen kínos helyzetbe került, és a rendezővel közösen döntöttek úgy, hogy külső segítséggel próbálják rendbetenni a kialakult helyzetet. Ekkor kerülhetett a képbe Don Peake, aki a rendező "The Hills Have Eyes" című filmjénél már dolgozott vele együtt. Érthetetlen (pláne annak a "műnek" az ismeretében), hogy Craven mi fantáziát látott Peake zeneiségében, mert az általa létrehozott anyag hasonlóan katasztrofális.
         A Bay Cities valami különös oknál fogva látott fantáziát a lemez megjelentetésében, de a cél elsősorban talán az lehetett, hogy mindkét zeneszerző verziója eljuthasson a közönséghez. Nem mintha szükséges lenne különbségeket keresni, hiszen teljesen mindegy, hogy a film különböző jelenetei alatti csörgő-zörgő-búgó-karistoló szintikreálmányok épp mely komponista elborult fantáziájához kapcsolhatók. Jellemző a munka milyenségére, hogy három hosszú montázs formájában került fel a korongra, de mivel az egész film alatt gyakorlatilag semmilyen koncepciót nem követett az aláfestés, felesleges olyan bátornak lennünk, hogy hosszú és részletes elemzésnek vegyük alá őket. Ha valami véletlen folytán szemünk elé kerülne az album, inkább szaladjunk el jó messzire.


    Tihanyi Attila
    2007.03.12.




    Tracklista:

      1. Suite One (13:41)
      2. Suite Two (15:54)
      3. People Under the Stairs Suite (25:32)



    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Braindead

    The Fog

    The Grudge

    The Hills Have Eyes

    További kritikáink
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby
  • In the Heart of the Sea
  • Power Rangers
  • Noah
  • Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
  • Crimson Rivers
  • Twister
  • xXx: Return of Xander Cage
  • The Lego Batman Movie

  • Filmzenékről röviden
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room
  • The Boy
  • Ma Ma

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam