FŐOLDAL  |   ZENESZERZŐK  |   FILMZENEALBUMOK  |   FILMZENÉKRŐL RÖVIDEN  |   FILMEK ALATT HALLOTT ZENÉK  |   INTERJÚK    
  |   HÍREK

    Rogue One: A Star Wars Story  Justice League  Murder on the Orient Express  Moon  Wonder Woman  The Ghost and the Darkness  It  Rebel in the Rye  The Mummy  Catch Me If You Can
EGYÉB ÍRÁSOK  |   MOZISZÉRIÁK ÉS TÉVÉSOROZATOK  |   ÉVES ÖSSZESÍTÉSEINK  |   DÍJAK  |   FÓRUM  |   JÓ TUDNI  |   RÓLUNK  |   KAPCSOLAT



Keresés a Filmzene.neten

  







Beszámolók
  • Hollywood Magyarországon - Hans Zimmer-est Lisa Gerrarddal
  • Brian Tyler londoni koncertje
  • Hans Zimmer Magyarországon
  • Az Antonio Sanchez & Migration magyarországi koncertje

  • Zenék egy témára
  • Conan
  • Robin Hood
  • A három testőr
  • Sherlock Holmes
  • Cápás filmek

  • DVD kiadványok
  • Jerry Goldsmith 80th Birthday Tribute Concert - Fimucité 3
  • A Tribute to Basil Poledouris
  • Fimucité 2: Closing Night Gala 2008
  • "War" - A filmzene készítése
  • Creating the Lord of the Rings Symphony




  • Filmzene.net - The Paradine Case (Franz Waxman)

    Filmek alatt hallott zenék



       THE PARADINE CASE   (1947)
       A Paradine-ügy


      

       zene: Franz Waxman
       vezényel: Franz Waxman







         David O. Selznick producer és Alfred Hitchock rendező munkásságát egy négyfilmes szerződés kötötte össze a '40-es években, utolsó közös munkájuk pedig garantálta, hogy sohasem fognak többé együtt dolgozni. Az 1947-es "A Paradine-ügy" a producerként már számtalanszor bizonyító Selznick számára igazi presztizskérdés lett, mivel szokásos teendői mellett a forgatókönyvet is ő írta. Hitchcockot és az összes többi stábtagot rövid pórázon tartotta, a perfekcionizmusa miatt pedig a film forgatása majdnem annyiba került, mint a Selznick International addigi legnagyobb dobása, az "Elfújta a szél". Sajnos a film alapvető hibáján, a lapos forgatókönyvön senki sem tudott segíteni. Lady Maddalena Anna Paradine (Alida Valli) gyilkossági ügyben fővádlott, miután idős és vak férjét megmérgezték. Védőügyvédje, Anthony Keane (Gregory Peck) sem hisz ártatlanságában, de lassan beleszeret védencébe, és mindenáron menteni akarja a nyilvánvalóan bűnös nőt annak ellenére, hogy házas ember. A melodramatikus történethez Hitchcock sajnos nem tudott eleget hozzátenni, majd miután Selznick nem volt hajlandó kifizetni a napi ezer dollár túlóradíjat, az író/producer még több kalapot vett magára, kezébe véve a vágás és a zenei rendezés munkálatait is.
         Selznick minden filmjénél alaposan beleszólt a zenei munkálatokba, és ez "A Paradine-ügy" esetében sem alakult másképp. Bár először korának feltörekvő zeneszerzőjét, Bernard Herrmannt is meghallgatta, a zeneszerző öntörvényűsége elriasztotta, ezért a már bizonyított Franz Waxmanra bízta a munkát, akivel "A Manderley-ház asszonya" során dolgozott együtt. Selznick szokásához híven sok jegyzettel látta el Waxmant, aki ennek ellenére meglepően nagy szabadságot kapott. Zenéjét a karakterek köré építette, de Mrs. Keane kivételével kevés szereplő kap igazán emlékezetes aláfestést. Jegyzeteiben Selznick általában Waxmanra bízta, hogy használ -e bizonyos jelenetekhez zenét - a komponista általában a csend mellett döntött ilyen esetekben. Az utómunkálatok során Selznick a fájóan üres helyekre stúdiója más komponistáitól (elsősorban Roy Webbtől) kölcsönzött pótdarabokat. A film tárgyalótermi tematikája miatt egyszerűen nem ad lehetőséget emlékezetes aláfestésekre - míg a rendezőt egyszerűen untatta, hogy Selznick alkalmazottaként csak arcokat kell felvennie a padsorokban, addig Waxmannak igen kevés lehetősége maradt, hogy a többi nagy sikerű Hitchcock-kollaborációhoz hasonló szintű zenét alkosson. A score CD-n ezidáig kiadatlan maradt.


    Hubai Gergely
    2007.03.06.





    KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:

    Frenzy

    The Man Who Knew Too Much

    Obsession

    Strangers on Train

    További kritikáink
  • Dunkirk
  • Blade Runner
  • Kingsman: The Golden Circle
  • War for the Planet of the Apes
  • Spider-Man Homecoming
  • The Autopsy of Jane Doe
  • Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
  • Close Encounters of the Third Kind
  • Alien: Covenant
  • King Arthur: The Legend of the Sword
  • Atlantis: The Lost Empire
  • Life
  • Colossal
  • Great Expectations
  • Jesse Stone - The Ultimate Collection
  • The Boss Baby

  • Filmzenékről röviden
  • Jigsaw
  • Hail, Caesar!
  • The Lego Ninjago Movie
  • The Dark Tower
  • Remember
  • Split
  • The Hollywood Shorties
  • Eddie the Eagle
  • Spotlight
  • Green Room

  • Filmek alatt hallott zenék
  • Jean-Claude Van Johnson
  • 47 Meters Down (In to Deep)
  • The Shallows
  • Solace
  • Into the Grizzly Maze
  • Enemies Closer
  • D-Tox
  • Rambo III
  • Transformers: Rescue Bots
  • Sex Tape

  • Interjúk
  • Jeff Beal: Apró kincsek
  • Lisa Gerrard: A szív hangja
  • Mark Hinton Stewart: A zene a párbeszédek mögött
  • Wolf Péter: A szerencse kapuja

  • Kollaborációk
  • Oliver Stone filmjeinek zenéi
  • Elmer Bernstein életútja I.
  • Jerry Goldsmith életútja III.
  • Jerry Goldsmith életútja II.
  • Jerry Goldsmith életútja I.

  • A filmzene legendái
  • Angelo Badalamenti
  • Philip Glass
  • Basil Poledouris
  • Lalo Schifrin
  • Dave Grusin

  • Moziszériák,tévésorozatok
  • A hobbit-trilógia zenéi
  • A Rémálom az Elm utcában széria zenéi
  • A Robert Langdon-filmek zenéi
  • A Hellraiser-filmek zenéi
  • A Válaszcsapás zenéje

  • További írásaink
  • Ez volt 2016
  • Oscar előtt és Oscar után 2016
  • 10 éves a Filmzene.net
  • Filmzeneszerzők különböző albumai
  • Filmzenékhez köthető kiadványok
  • Stúdiók
  • Lemezkiadók
  • In Memoriam